KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Stavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno

Stavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno

Publikováno: 27.7.2017
Rubrika: Zajímavosti

Za poslední tři až čtyři roky dosahuje silniční hospodářství Pardubického kraje velmi dobrých výsledků. Vše souvisí s finančními toky, které do silnic Pardubického kraje jdou. Stát k problematice přistoupil pozitivně. Tři roky po sobě Státní fond dopravní infrastruktury poskytuje podstatnou částku na modernizace a rekonstrukce silnic II. a III. tříd ve vlastnictví krajů. Celkové částky jsou v rozmezí tří až pěti miliard korun. Ty jsou rozděleny mezi všechny kraje podle délky jejich silniční sítě. Kraje dále tyto finanční prostředky realizují do modernizací a rekonstrukcí mostů a silnic. Správa a údržba silnic Pardubického kraje dostává také významnou finanční část od svého zřizovatele – Pardubického kraje. Ty za tři předešlé roky dosahovaly mimořádných objemů. Kromě účelových dotací přesahujících 200 mil. korun se základní příspěvek organizace pohybuje v částkách přesahujících 400 mil. Kč. Celkové výkony organizace v předchozích letech dosahují téměř 900 mil. Kč.

Proti období hospodářské krize, která dopadla do veřejného sektoru v letech 2006 až 2010, jsou nárůsty finančních prostředků na opravy, modernizace a rekonstrukce silnic výrazně vyšší. Je to i proto, že krajská samospráva včele s panem hejtmanem této problematice přikládá vysoký význam, hledá volné zdroje a na odstranění problémů je uvolňuje.

Správa a údržba silnic Pardubického kraje pracuje společně s Pardubickým krajem s tzv. zásobníkem akcí. Co se týká přípravy staveb, projektů, stavebních povolení a výběru zhotovitele je připravenost na jeden až dva roky dopředu. Pokud se objeví mimořádné finanční prostředky, tak SÚS PK je schopna okamžitě reagovat. „Co se týká modernizací a rekonstrukcí silnic, máme pro léta 2017 až 2019 takzvané rámcové smlouvy. Ty jsou nastaveny na správní území patnácti obcí s rozšířenou působností, kde je vybráno pět zhotovitelů s limitní cenou položek stavebních prací, která je nepřekročitelná.“ 

Tímto způsobem ve druhém kole je do tří týdnů znám zhotovitel. Tento systém nahradil výběr zhotovitele v jednokolové soutěži, kde zadávací lhůta trvala 30 až 70 dní, zhotovitel byl znám až po čtyřech a půl měsících, pokud se někdo neodvolal. Soutěženy byly násobné finanční objemy, aby mohly být ve stavební sezóně prostavěny disponibilní finanční prostředky.

V současné době bude Správa a údržba silnic Pardubického kraje aktivizovat stavby přes čtyři sta miliónů korun. Vše je také vázáno na dopravní opatření, takže i na toto se musí přihlížet. Začít s rekonstrukcí či modernizací silnice se může teprve tehdy, pokud je zajištěna uzavírka a objízdná trasa. Ta mnohdy může být obsazena i stavbou jiného stavebníka. Už nyní probíhají v Pardubickém kraji modernizace a opravy silnic. Ředitel SÚS PK Němec prozrazuje detaily té největší. „Největší a nejnáročnější stavba je zkapacitnění průjezdních profilů pod koridorovou tratí v České Třebové, kde se zahlubuje silnice o 70 cm tak, aby pod třemi železničními podjezdy vznikl plný profil pro připojení veřejného logistického centra na silnici I/14. S tímto souvisí i přeložka potoka v délce asi 450 metrů, který se od základové spáry tunelu překládá doprostřed silnice, zahlubuje se, vytváří se nové monolitické betonové koryto. Jedná se o stavbu, která je vysoce náročná. Oblast České Třebové je na jílu a jíl je pro stavaře velmi složitá záležitost. Zaznamenali jsme na této stavbě i dvě havárie. Havárii železničního tělesa a objízdné trasy. Stavba bude zprůjezdněna v říjnu letošního roku. Finanční řešení havarovaných objektů probíhá.

Díky finančním tokům ze SFDI a od našeho zřizovatele Pardubického kraje stavíme letos více jak osm mostů a přes čtyřicet silničních staveb. Dalších čtyřicet staveb je krajem připravováno pro integrovaný regionální operační program a přivaděče k D35. Zde jsou sledovány silniční trasy propojující Pardubice s Kolínem, silnice II/315 v úseku Hrádek – Ústí nad Orlicí, silnice II/343 z Trhové Kamenice na Seč atd.“

Správa a údržba silnic Pardubického kraje se může pyšnit několika novými technologiemi. Nové technologie budou použity i v tomto roce. Správa byla úspěšná ve třech projektech, které se zabývaly otázkou nových technologií. Tyto projekty jsou v reálné hodnotě přes dvacet miliónů korun. Použití nových technologií by se mělo dít v prázdninovém období. Týká se to Monitoring spadu kamenů na silnici ze skály v Brandýse nad Orlicí směr Perná a použití NANO vláken do asfaltových a betonových směsí na silnici II/324 na Masarykově náměstí v Pardubicích v úseku od mostu Pavla Wonky po křižovatku u bývalého Domu služeb.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno (foto: Vlastimil Raška)Stavební sezóna silničního hospodářství Pardubického kraje je otevřena naplno (foto: Vlastimil Raška)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (162x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Ing. Dr. Jan Blažek – zapomenutý odborníkIng. Dr. Jan Blažek – zapomenutý odborník (110x)
V dubnu tohoto roku uplynulo 50 let od úmrtí Ing. Dr. Jana Blažka, našeho předního odborníka v oboru železobetonových st...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (93x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice