KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Stavební firmy plánují v letošním roce zdražit ceny svých prací v průměru o 8 procent

Stavební firmy plánují v letošním roce zdražit ceny svých prací v průměru o 8 procent

Publikováno: 13.6.2018
Rubrika: Zajímavosti

Osmiprocentní navýšení cen svých prací plánují v současné době tři čtvrtiny stavebních firem. Důvodem tohoto kroku je mimo jiné očekávané zdražení stavebních materiálů, které by se podle odhadů mělo pohybovat na sedmiprocentní úrovni. V průměru počítají ředitelé stavebních firem v roce 2018 s marží 7 procent. Aktuální vytíženost kapacit stavebních společností je pro zimní měsíce rekordní a dosahuje 88 procent. Vyplývá to z Kvartální analýzy českého stavebnictví Q1/2018, zpracované analytickou společností CEEC Research ve spolupráci se Skupinou Saint-Gobain.

Tři čtvrtiny (75 procent) ředitelů stavebních společností avizují v průběhu letošního roku navýšení cen svých prací, a to v průměru o 8 procent. Čtvrtina (25 procent) stavebních firem plánuje ponechat ceny prací na současné úrovni, o snížení cen pak neuvažuje ani jedna z dotázaných společností. Nejméně přitom plánují zdražovat firmy zaměřené na inženýrské stavby, hovoří o zvýšení cen v průměru o 6 procent.

Jedním z důvodů tohoto kroku je růst cen stavebních materiálů, který ve svých rozpočtech očekává 86 procent stavebních firem, přičemž zdražení by se podle nich mělo pohybovat na úrovni 7 procent. V této otázce se bez výrazného rozdílu shodují stavební společnosti bez ohledu na velikost či zaměření.

„V roce 2018 se oproti minulým rokům zvýší nabídkové ceny, což možná zaskočí některé investory. Je to důsledek zvyšujících se vstupních materiálových nákladů včetně růstu minimálních mezd. I přesto očekáváme mírný nárůst tržeb,“ komentuje předpokládaný vývoj Tomáš Koranda, předseda představenstva HOCHTIEF CZ a. s. Svůj pohled
přidává také Ivo Luňák, jednatel společnosti Tyros Loading Systems CZ, s. r. o. „Zatím jsou všechny signály pozitivní a dá se očekávat, že dařit se bude. Trochu nás znepokojuje stálý tlak na cenu našich dodávek, když cena nemovitostí a stejně tak nájmů roste.“

Změnu svých marží plánují tři pětiny (58 procent) stavebních společností, což je menší podíl firem než těch, které hovoří o zvýšení cen prací. Tato skutečnost je způsobena především rostoucími vstupními náklady stavebních společností. V průměru pak počítají ředitelé stavebních firem s marží na úrovni 7 procent. Velké společnosti plánují pro rok 2018 marži pětiprocentní.

V zimních měsících dosáhlo vytížení kapacit stavebních společností rekordních 88 procent. Stavební společnosti zaměřené na pozemní stavitelství jsou aktuálně vytíženy dokonce na 92 procent, inženýrské společnosti naopak disponují větší rezervou a kapacitně jsou vytíženy na 79 procent. Téměř dvě třetiny společností (63 procent) plánují v letošním roce navýšení kapacit, a to v průměru o 10 procent.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Plánujete v roce 2018 změnu marží na vašich zakázkách?Vývoj vytíženosti kapacit stavebních společností (v %)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice