KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Stavbaři na D1 mezi Mořicemi a Kojetínem finišují. Dálnici zprovozní o měsíc dříve.

Stavbaři na D1 mezi Mořicemi a Kojetínem finišují. Dálnici zprovozní o měsíc dříve.

Publikováno: 8.9.2009, Aktualizováno: 9.9.2009 15:42
Rubrika: 2009, Dálnice D1

Z Brna do Kroměříže za 35 minut? Již za dva týdny žádný problém. Umožní to zprovoznění druhé etapy stavby úseku dálnice D1 Mořice – Kojetín, která rychle spěje ke svému závěru. 6,6 kilometru dlouhou novou část dálnice, jejíž výstavba byla zahájena v květnu 2007, začnou řidiči využívat již 17. září. To je o více než měsíc dříve oproti původnímu plánu. Stavbu v celkové hodnotě 2,2 miliardy korun provedlo sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a evropský Fond soudržnosti.

Stavbaři na D1 mezi Mořicemi a Kojetínem finišují. Dálnici zprovozní o měsíc dříve.

„V současné době se dokončuje montáž ocelových a betonových svodidel, zálivky dilatačních spar, provádí se výsadba zeleně včetně mulčování, vodorovné a svislé dopravní značení, kompletuje se systém SOS - hlásky, tzv. meteostanice a především probíhají přejímky jednotlivých stavebních objektů spojených s uvedením dálnice do provozu,“ říká projektový manažer Skanska DS Martin Fišer.

Povrch nového úseku dálnice je převážně cementobetonový. V rámci realizace projektu vzniklo celkem 80 stavebních objektů. Mimo jiné 11 dálničních mostů, 3 mosty přes vodní toky, jedno mimoúrovňové křížení u Kojetína napojující dálniční tah na stávající silnici I/47 a nové biokoridory umožňující bezpečnou migraci zvířat

„Úsek Mořice - Kojetín značně uleví obyvatelům obcí Stříbrnice a Křenovice, kteří jsou v současnosti vystaveni každodennímu hluku a exhalacím automobilů, zejména kamionové dopravy. Tím, že se velká část dopravy převede ze současné přetížené silnice I/47 na D1, se zároveň zpříjemní a usnadní cesta řidičům, kteří budou moci bezpečněji a pohodlněji cestovat směrem na Zlín,“ doplňuje Martin Fišer.

Stavba je součástí souboru čtyř projektů na trase Vyškov – Hulín – Přerov – Lipník nad Bečvou. Kromě úseku Mořice – Kojetín zahrnuje stavby Vyškov – Mořice (v provozu od října 2005), Kojetín – Kroměříž západ a Kroměříž západ – Kroměříž východ (obě v provozu od září 2008) a Kroměříž východ – Říkovice, která bude dokončena v roce 2010. Cílem těchto staveb, které D1 v okolí Kroměříže prodlouží o více než 20 kilometrů, je stáhnout veškerou nákladní dopravu z okolních obcí na D1 a optimalizovat napojení Zlínského kraje na dálniční síť.

Informace o stavbě
Název stavby
: Dálnice D1, stavba 0134.1 Mořice–Kojetín, II.etapa
Místo stavby: Olomoucký a Zlínský kraj
Katastrální území: Vrchoslavice, Vitčice na Moravě, Kojetín, Stříbrnice nad Hanou, Křenovice u Kojetína, Popůvky u Kojetína, Bojanovice u Zlobic, Bezměrov, Kovalovice u Kojetína
Objednatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant: HBH Projekt spol. s r.o.
Zhotovitel: Sdružení Mořice–Kojetín, II. etapa (Skanska DS, a.s. – vedoucí sdružení, Dálniční stavby Praha, a.s., Eurovia, a.s.)

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Letecký pohled na staveniště nového úseku D1 u KroměřížeLetecký pohled na staveniště nového úseku D1 u Kroměříže - dostavba oboustranné odpočívkyLetecký pohled na staveniště nového úseku D1 u KroměřížeLetecký pohled na staveniště nového úseku D1 u KroměřížeLetecký pohled na staveniště nového úseku D1 u KroměřížeProbíhající poslední terenní úpravyProbíhající poslední betonážeMontáž odrazek na svodidla

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (47x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (33x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (31x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (3 b.)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...
Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice