KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Starostové odmítají plánovanou podobu pražského okruhu

Starostové odmítají plánovanou podobu pražského okruhu

Publikováno: 2.2.2012, Aktualizováno: 3.2.2012 11:42
Rubrika: 2012

Jedenáctka starostů apeluje na ministerstvo dopravy, aby přehodnotilo trasu části pražského okruhu, kterou ještě zbývá postavit. V otevřeném dopise adresovaném ministru dopravy Pavlu Dobešovi (VV) navrhují, aby okruh spíše kopíroval obvod metropole a nezasahoval do území jejich městských částí. Jejich návrh je podle nich ekologicky, technicky, ale i finančně šetrnější. Vyjádření ministerstva ČTK shání.

Alternativní trasu okruhu starostové představili na dnešní tiskové konferenci. Okruh by se podle jejich představ měl zcela vyhnout například území Černého mostu, Bohnic či Běchovic. "Často jsme vnímáni jako brzda výstavby okruhu, ale tak to úplně není. Víme, že je třeba okruh vystavět a ulevit tak přetíženému Spořilovu, ale starou trasou by se jen problém přesunul o kus dál," řekla běchovická zastupitelka Petra Šubrtová. Spolu se starosty další diskuzi o konečné podobě obchvatu prosazují i iniciátoři Petice za rozumný okruh, kterou podpořila většina z dotčených městských částí.

Autorem nové varianty okruhu je Milan Strnad, kterého starostové oslovili spolu s iniciativou Za rozumný okruh Prahy a sdružením Auto*Mat. Jeho návrh lemuje okraje metropole a z části se protíná s další variantou okruhu, kterou vypracoval Středočeský kraj a která je již zanesena v územním plánu středních Čech. Na vnější pražský obchvat tak v současné chvíli existují již celkem tři návrhy.

Podle Strnada je jeho trasa sice o 15 kilometrů delší než původní plán okruhu, který vznikl v 60. letech, ale paradoxně by mohl vyjít levněji, a to až o desítky miliard korun. "Nelze efektivně realizovat zastaralé plány, které vznikly za úplně jiných podmínek," míní projektant. Hlavní nevýhodou starého plánu je podle něj nejen propojení transitní a místní dopravy, ale také výstavba v zalidněných či chráněných oblastech, která je náročnější, a tím pádem i dražší. "Plán města počítá s tím, že jeden kilometr vyjde na 1,5 miliardy korun. Náš návrh by byl o zhruba 50 procent levnější," dodal Strnad.

Na dostavbu severozápadní části obchvatu nicméně v současné době nejsou finance. Podle nedávno schváleného rozdělení investic hlavního města Prahy magistrát počítá jen s dostavbou tunelového komplexu Blanka. Praha na něj ze svého rozpočtu vyhradila 4,84 miliardy korun. Také ministr Dobeš před časem naznačil, že nepočítá s tím, že by se s dostavbou začalo dříve než za dva roky.

Hlavní silniční síť v metropoli tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál. Celková délka vnějšího pražského okruhu má být přes 80 kilometrů. Dokončena je nyní jeho jižní část, tedy necelá polovina. Poslední dokončený úsek dlouhý 23 kilometrů vyšel stát na více než 18 miliard korun bez DPH.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (23x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (20x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (19x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice