Společnost OKD, Doprava rozšiřuje kontejnerové překladiště v Paskově i s pomocí evropských dotací
Rubrika: 2009
OKD, Doprava, akciová společnost (dále jen „OKDD“), dceřiná společnost New World Resources Transportation B.V., průběžně rozšiřuje a modernizuje kontejnerové překladiště v Paskově.
Cílem komplexního investičního projektu je vybudování moderního překladiště kombinované dopravy evropského významu. Poloha lokality v blízkosti rychlostní komunikace R 56 navazující na dálkový silniční systém a vlastní železniční vlečka umožňují využít výhod a zkušeností s provozováním kombinované dopravy založené na kombinaci železnice - silnice.
Jednou z etap projektu je i nákup čelního překladače kontejnerů ISO řady 1 vyrobeného švédskou společností Kalmar. Tato investice byla spolufinancována z fondů EU. Dotace ve výši 4 236 622 Kč, která tvoří přibližně třetinu celkových nákladů spojených s nákupem nového překládacího mechanismu, byla OKDD uhrazena Ministerstvem dopravy ČR v prosinci 2009.
„Překladiště kombinované dopravy v Paskově bude mít v budoucnu strategický význam. Nahrává mu především poloha v blízkosti rychlostní silnice R 56 a také průmyslových zón v Mošnově, Ostravě - Hrabové a Nošovicích. Výhodou je i napojení vlečkou na celostátní železniční síť, “ vysvětluje Attila Boros, generální ředitel OKDD.
Společnost přepokládá růst mezinárodní přepravy v kontejnerech ISO řady 1 ze sousedních regionů Polska a Slovenska, a proto pokračuje v rozšiřování překladiště. Tím vytváří i předpoklady k rozšíření a ke zkvalitnění poskytování služeb s kombinovanou dopravou. Kvalitnější přepravní a logistické služby rovněž přispějí k rozvoji podnikatelských aktivit v ostravském regionu.
Nový překládací mechanismus (označovaný rovněž jako výsuvný stohovač) výrazně urychlí technologické postupy v překladišti kombinované dopravy a zvýší kapacitní využití železniční vlečky, kterou OKDD vlastní a provozuje. Nákup mechanismu umožní zvýšení stávající překládkové kapacity překládacích mechanismů o dalších 24 tisíc kontejnerů ISO řady 1 za rok.
Celková investice související s nákupem a se zprovozněním překládacího mechanismu dosáhla téměř 13 milionů Kč. Společnost k financování tohoto projektu využila částečné finanční podpory z Operačního programu Doprava (oblast podpory 6.1. Revitalizace železničních vleček) Evropského fondu pro regionální rozvoj. Správcem programu Revitalizace železničních vleček je Ministerstvo dopravy ČR.