KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Speciální svodidlo z ArcelorMittal Ostrava pomohlo zachránit motorkáře před těžkým zraněním

Speciální svodidlo z ArcelorMittal Ostrava pomohlo zachránit motorkáře před těžkým zraněním

Publikováno: 6.1.2015
Rubrika: Zajímavosti

Speciálním svodidlem pro lepší ochranu motorkářů zdarma osadil ArcelorMittal Ostrava koncem loňského roku 142 metrů dlouhý testovací úsek Šebrov v okrese Blansko. Dva motorkáře, kteří právě v tomto úseku havarovali, motorkářské svodidlo se spodní pásnicí zachránilo před těžkým zraněním. Oba motorkáři – muž a žena – vyvázli z nehody pouze s lehkými zraněními. ArcelorMittal Ostrava právě dodala 1 600 metrů motorkářského svodidla pro první komerční instalaci v České republice.

„Šebrov je na Jižní Moravě motorkáři vyhledávanou lokalitou kvůli množství zatáček a malebné krajině. Bohužel se zde v minulosti řada z nich při nehodě vážně zranila o sloupky svodidel a jedna nehoda skončila bohužel i smrtelným zraněním. Po instalaci speciálního svodidla v jedné z nebezpečných zatáček se v tomto úseku stala jedna dopravní nehoda dvou motorkářů, kteří vyvázli s lehkými zraněními,“ říká Martin Zajíček, vedoucí Dopravního inspektorátu Územního odboru Policie ČR v Blansku.

Po zkušebním úseku v Šebrově byl na počátku listopadu letošního roku osazen speciálním svodidlem 1 600 metrů dlouhý úsek mezi Ústím nad Orlicí a odbočkou Andrlův Chlum v Pardubickém kraji. Jedná se tak o zatím nejdelší úsek v České republice, kde je první schválené svodidlo s ochranou proti podjetí motorkářů v ČR nainstalováno. Instalaci svodidla v Ústí nad Orlicí provádí ostravská huť ve spolupráci se Správou a údržbou silnic Pardubického kraje. Zadavatelem zakázky je Pardubický kraj a realizátorem společnost Značky Morava. Instalace svodidla na další úseky se připravuje.

„Speciální motorkářské svodidlo se nyní postupně dostává na české silnice. Je krokem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu a naplňování Vize nula. Svodidlo, na jehož vývoji jsme pracovali od roku 2008, pomůže zmírnit či dokonce eliminovat následky nehod motocyklistů, kterými bývají vážná či smrtelná zranění,“ říká Richard Toman, vedoucí oddělení důlních výztuží a svodidel v ArcelorMittal Ostrava.

Svodidlo se spodní pásnicí v případě nehody zabrání podjetí motocyklisty, které bývá příčinou mnoha vážných zranění. Zároveň při nehodě zmírní negativní účinky nárazu člověka do sloupku nebo dalších nekrytých částí svodidel. Huť ArcelorMittal Ostrava uplatnila při vývoji svodidla se značkou JSAM-M/H1 své dlouholeté zkušenosti. Ke klasickému svodidlu navrhla vhodné tvary spodních pásnic a distančních prvků. Po vývoji a výrobě motorkářského svodidla následovala úspěšná bariérová zkouška, certifikace a schválení záchytného systému MD ČR pro použití na českých pozemních komunikacích.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (190x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (90x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (73x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice