KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Speciální betony 2012, 9. konference se zahraniční účastí

Speciální betony 2012, 9. konference se zahraniční účastí

Publikováno: 10.12.2012
Rubrika: Zajímavosti

Ve dnech 10. a 11. října 2012 se v Hotelu Skalský Dvůr, nedaleko Bystřice nad Pernštejnem konal již devátý ročník konference věnované problematice betonů se speciálními vlastnostmi, jejich uplatnění v praxi investiční výstavby, rekonstrukcí a oprav betonových staveb.

Tato konference je již tradičně pořádána ve spolupráci se Stavební fakultou ČVUT v Praze, dalšími stavebními fakultami českých a slovenských vysokých škol a českými a slovenskými akademickými pracovišti. Konference, jejímž odborným garantem byl doc. Ing. Karel Kolář, CSc. ze Stavební fakulty ČVUT v Praze, byla věnována problematice betonů v extrémních podmínkách, jejímiž odbornými garanty byli prof. Ing. Petr Konvalinka, CSc. a doc. Ing. Karel Kolář, CSc., odbornými garanty sekce Vysokohodnotné betony byli doc. Ing. Tomáš Klečka, CSc. a Ing. Lenka Bodnárová, Ph.D., sekci Ostatní speciální betony odborně vedl doc. Ing. Jan Vodička, CSc.

V sekci Betony v extrémních podmínkách se přednášející věnovali studiu trvanlivosti betonů vystavených účinkům mrazu a chemicky agresivních prostředí, srovnání odolnosti povrchových vrstev betonu proti účinkům chemických rozmrazovacích látek, vlivu zhutnění čerstvého betonu na odolnost proti CHRL a dalším souvisejícím parametrům povrchové vrstvy, odolnosti vysokohodnotného, vlákny vyztuženého betonu vůči nárazu projektilu, požární odolností betonových konstrukcí. Zajímavý byl příspěvek o realizaci stínícího betonu Proton Therapy Centra v Praze na Bulovce.

Sekce Vysokohodnotné betony zahrnovala příspěvky věnované experimentální analýze chování vysokohodnotného betonu v triaxiálním tlaku, problematice metakaolinu a jeho vlivu na objemové změny cementové pasty, metodice hodnocení životního cyklu konstrukcí z vysokohodnotného betonu, sorpčním vlastnostem povrchové vrstvy pohledových betonů, vysokopevnostním ocelobetonovým konstrukcím s vysokopevnostním samozhutnitelným betonem C 80/95 v ČR a vlivům na výslednou hodnotu statického modulu pružnosti v tlaku ztvrdlého betonu.

Třetí blok konference, nazvaný Ostatní speciální betony, zahrnoval příspěvky věnované dlouhodobým zkouškám prvků z cementových kompozitů s obsahem plastové drti, polypropylenovým vláknům ošetřeným nízkoteplotním plazmatickým výbojem a jejich testování, vysokopevnostním kompozitním prvkům z profilů s vláknovou výztuží a polymerní matricí a betonem, pevnostem vláknobetonu a jejich limitům, charakteristikám vláknobetonu s recykláty s užitím alternativních pojiv, zjednodušenému vyhodnocení charakteristických pevností vláknobetonu z diagramu odolnosti, pevnosti drátkobetonů při užití dvou typů drátků, betonu z recyklovaného kameniva z betonu o známých vlastnostech. Zajímavý byl také příspěvek o nových stavebních materiálech.

Konference umožnila setkání a vzájemnou výměnu zkušeností a názorů odborníků z výzkumu i z praxe v oblasti uplatnění nových druhů speciálních betonů s ohledem na nové poznatky v oblasti výzkumu, navrhování, výroby, využití a údržby betonových konstrukcí.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice