KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Součástí obchvatu Plzně je také nový most

Součástí obchvatu Plzně je také nový most

Publikováno: 5.10.2006, Aktualizováno: 22.3.2010 00:00
Rubrika: Aktuality

Náročný projekt zahrnoval kromě výstavby tunelu pod vrchem Valík ještě realizaci tří velkých mostů. Jedním z nich je přemostění řeky Úhlavy.

Most je součástí cca 3,5 km dlouhého úseku, který propojuje zmiňovanou dálnici mezi Prahou a Rozvadovem. S tunelem byl poslední ze tří velkých mostních staveb na dálničním obchvatu Plzně, které zbývalo dokončit.


Téměř kilometr dlouhý nový segmentový most se
skládá z celkem 384 segmentů.


Zhotovení mostu přes Úhlavu bylo velmi náročné, protože vodní tok je chráněný vodní zdroj II. stupně, zásobí pitnou vodou celou Plzeň. Proto bylo nutné použít takové stavební postupy, které jsou maximálně šetrné k životnímu prostředí. Společnost SMP CZ užívala tzv. letmou betonáž, která svou ohleduplností splňovala přísné ekologické nároky. V praxi to znamená, že nosná konstrukce byla vyrobena mimo stavbu (ve výrobně prefabrikátů v Brandýse nad Labem) a dopravena na místo montáže těžkou dopravou. V případě mostu přes řeku Úhlavu byly příčně dělené segmenty montovány ojedinělým montážním souborem MS 6, s nímž je možné za optimálních podmínek namontovat až 100 m hrubé nosné konstrukce během měsíce.

Údolí je v místě přemostění široké asi 500 m. Konstrukce ve svém nejvyšším bodě probíhá 26,5 m nad dnem řeky. Každý jízdní pás je veden po samostatném mostě a skládá se ze dvou vozovek širokých 2 × 13 m a dvou revizních chodníků vedených po vnějších stranách. Součástí stavby nad klidným úhlavským údolím jsou i protihlukové stěny vysoké 2,5 m. Aby nebyly kontaminovány ceněné vodní zdroje pod mostem, je uvnitř mostní komůrky převedena středová dálniční kanalizace. Součástí tohoto zádržného systému je také v konstrukci zapuštěný betonový sokl bránící úniku vody. Ta je svedena do šachty za mostem a odtud ústí do bezpečnostní a sedimentační nádrže napojené na kanalizační řad.

Téměř kilometr dlouhý nový segmentový most se skládá z celkem 384 segmentů (2 × 192 ks), což představuje celkem 8.300 m3 betonu. Betonová a předpínací výztuž váží neuvěřitelných 1 580 t.

Základní údaje mostu:
Zhotovitel: SMP CZ
Délka mostu: 900 m
Šířka mostu: 30 m
Poloha na obchvatu Plzně na dálnici D5
Finanční náklady: 384,5 mil. Kč

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (40x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (38x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Liebherr Group Worldwide standardizuje svůj software na platformě Infor (33x)
Společnost Infor dnes oznámila, že Liebherr Group, jeden z největších světových výrobců konstrukčních strojů a zařízení,...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice