KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Škoda Transportation

Škoda Transportation

Publikováno: 10.7.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Jen málokterá značka proslavila Českou republiku ve světě tak, jako plzeňská Škoda. S jejími výrobky se lidé setkávají již více než sto padesát let. Dnes se společnost Škoda Transportation soustředí na vozidla pro městskou hromadnou dopravu a železnici.

Moderní výrobky s logem Škoda vznikají ve zcela novém zázemí, které bylo před několika lety postaveno v tradičním plzeňském areálu za více než dvě miliardy korun.

Škoda Transportation v současnosti zaměstnává přes pět tisíc lidí v Plzni, Praze, Ostravě, nebo Šumperku. Jednotlivé projekty řeší vedle mateřské společnosti Škoda Transportation několik dceřiných společností nebo společných podniků působících vedle České republiky i v Německu, Finsku, USA, Rusku nebo Maďarsku.

Díky špičkové práci více než sedmi set konstruktérů, projektantů a designérů a stovkám milionů korun ročně investovaným do vlastního výzkumu a vývoje může Škoda Transportation přicházet pravidelně na trh s novými a moderními produkty, které si úspěšně nacházejí své místo na světových trzích. Jen v průběhu uplynulých čtyř let společnost vyčlenila na výzkum a vývoj čtyři miliardy korun.

Škoda Transportation nabízí řešení výroby a vývoje nízkopodlažních tramvají, trolejbusů a hybridních vozidel pro ekologicky šetrnou veřejnou dopravu evropských měst. Společnost se zároveň soustředí na produkci vlaků různé koncepce, nebo výrobu lokomotiv. 

Jedinečné know-how Škody Transportation navazuje na silnou tradici z minulosti, kdy byla společnost světově uznávaným dodavatelem elektrických lokomotiv, kterých za svoji historii vyrobila přes pět tisíc kusů.

Mnohé z nich dodnes slouží v řadě evropských zemí. I nyní jsou pro společnost Škoda Transportation lokomotivy důležitým obchodním artiklem. Především třísystémový typ Emil Zátopek s unikátní koncepcí pro evropské koridorové tratě, který jako druhý na světě obdržel certifikát TSI High Speed RST. Lokomotiva Emil Zátopek je určena k provozu při rychlostech až 200 km/h. Moderní lokomotivy Emil Zátopek budou brzy jezdit také v Německu, kde Škodovka získala od Deutsche Bahn zakázku na šest nejnovějších Push-pull souprav včetně lokomotiv.

Mezi největší zakázky Škody Transportation patří výroba 250 kusů stoprocentně nízkopodlažních tramvají ForCity Alfa pro hlavní město České republiky Prahu. Tramvaje obdobné koncepce jezdí i v lotyšské metropoli Rize a v Číně se jich v rámci licence může vyrobit až 400 – první již jsou v provozu. Třicet jedna nových nízkopodlažních tramvají ForCity Classic dorazilo do maďarského města Miskolc a 72 nových vozů stejné koncepce do tureckého města Konya včetně nových bateriových tramvají. Do slovenské metropole Bratislavy zamířílo šedesát tramvají ForCity Plus ve dvou variantách. Mezi nejnovější kontrakty patří zakázky na tramvaje ForCity Classic pro německý Chemnitz, turecký Eskis¸ehir a tramvaje ForCity Artic do Finska. Další typy tramvají slouží například i v Itálii, Spojených státech nebo Polsku. 

Další strategickou oblastí pro Škodu Transportation je trh s elektrickými vlaky pro dálkovou, regionální a příměstskou dopravu. Společnost dodává například elektrické jednotky pro Litvu, Slovensko, Ukrajinu a samozřejmě Českou republiku. Pro českou železnici je určená nízkopodlažní elektrická jednotka RegioPanter, která zcela zásadním způsobem zvyšuje úroveň cestování na klíčových regionálních tratích a podobné vlaky InterPanter jsou k vidění i na tratích dálkových.

Světovým lídrem je společnost Škoda v dodávkách trolejbusů, které v současné době jezdí v desítkách měst v Evropě i ve světě. V poslední době došlo k dodávce těchto ekologických vozů například do Bratislavy, Budapešti nebo Bologny. Rekordní zakázku uzavřela Škodovka na dodávku 125 moderních trolejbusů do lotyšského hlavního města Rigy. Vedle toho firma vyvinula hybridní vozidla a dva typy elektrobusů Škoda Perun, které jsou v provozu například v Třinci. Škoda Transportation navíc v rámci full-servisu trolejbusů a autobusů pro Plzeňský městský dopravní podnik zprovoznila nejmodernější opravárenský závod v ČR.

Velký důraz klade Škoda i na oblast vývoje vozidel metra. Po kompletní obnově souprav pro dvě trasy pražské podzemní dráhy Škoda Transportation vyvinula a vyrobila nový koncept moderního vozu pro ruský Petrohrad. Škoda rovněž pracuje na několika zakázkách pro systémy metra v čínském městě Su-čou.

Bookmark
Ohodnoďte článek:
Diskuse

Škoda Transportation

PR
 Zajímavé PR... Z provozu je vidět, že jendotky InterPanter, lokomotivy 380 jsou proti konkurenci nespolehlivé. Chování ŠT k hlavnímu živiteli, přestože jim zrpasili...
počet příspěvků: 1 | poslední příspěvek: 10.7.2017 13:35vstup do diskuse >>

Fotogalerie
Tramvaj ForCity Plus Bratislava 29TLokomotiva Emil Zátopek pro NěmeckoElektrická jednotka RegioPanterŠkoda Perun Arriva

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Průjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadloPrůjezd železničním uzlem Ústí nad Orlicí – jak to nakonec dopadlo (94x)
Železniční uzel Ústí nad Orlicí se nachází na nejvýznamnějším železničním spojení mezi Prahou, Brnem a Ostravou, z něhož...
Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (82x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (61x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice