KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    PR    Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem

Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem

Publikováno: 16.5.2011
Rubrika: PR

Betonový povrch na posledním úseku dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem je téměř hotov. Poslední úsek právě dokončuje společnost Skanska zcela novým moderním finišerem. Nový finišer zaručuje díky svému uspořádání kvalitnější pokládku cementobetonového krytu vozovky, je mobilnější a jeho náklady na provoz jsou díky tomu nižší.

„Investice do nových technologií je jednou z našich priorit. I přes krizi ve stavebnictví si společnost Skanska i díky nákupu nového finišeru udržuje pozici lídra v pokládce betonových vozovek v České republice, ale také na Slovensku a v Polsku. Jeho špičkové parametry a mobilita znamenají výrazně efektivnější provoz,“ řekl Michal Reiter, výkonný ředitel divize Silniční stavitelství společnosti Skanska.

Zatímco starší generace finišeru dosahovala hmotnosti až 120 tun, finišer nové generace Wirtgen SP 1500 se skládá ze dvou lehčích samostatných finišerů, jejichž hmotnost je 67 tun a 57 tun. Díky tomuto uspořádání lze dosahovat lepších vlastností povrchu, především je však použití tohoto finišeru mnohem efektivnější. Na převoz ze stavby na stavbu stačí oproti obdobnému, o generaci staršímu finišeru, jen polovina dopravních prostředků. Doba potřebná pro přepravu, přestavby a přenastavení finišeru jsou u SP 1500 v řádu hodin, u staršího typu to byly řády dnů.

Nový finišer pokládá cementobetonový kryt ve dvou vrstvách, spodní vrstva. Betonáž probíhá pomocí dvou samostatných (vzájemně mechanicky nepropojených) finišerů. Toto řešení umožňuje právě zlepšení rovinatosti hotové vozovky a dalších povrchových vlastností. Oba dva finišery jsou vedeny pomocí vodících lanek po stranách realizované vozovky. Pro směrové i výškové vedení jsou oba finišery vybavena 6 senzory (4 pro výškové vedení, 2 pro směrové vedení). Finišer může pokládat vozovku v šířce od 6 metrů do 12,5 metru, maximální tloušťka CB krytu je cca 0,5 m. Kapacita finišeru za směnu je v průměru cca 3.500 m2 CBK. Na stavbě D 4709.2 se šířky vozovky pohybují v rozmezí 11,5 m až 12,5m.

„Když položíte na betonovou vozovku čtyřmetrovou lať, nesmí být mezera mezi povrchem vozovky a latí větší než 4 mm,“ vysvětluje parametr rovinatosti Petr Škoda, ředitel závodu Betonové a speciální technologie. „Čím lepší rovinatost povrchu, tím méně povrch drncá či houpe, to má samozřejmě vliv i na přilnavost pneumatik a bezpečnost jízdy,“ dodal Škoda.

Poslední úsek dálnice D47 vede z Bohumína k česko-polské státní hranici, kde se napojuje na budoucí polskou dálnici A1 do Katovic. Součástí stavby v délce 6,13 kilometru je téměř 175 metrů dlouhý most přes řeku Olši a dvě úrovňové okružní křižovatky, které již nyní slouží jako jedna významná část obchvatu Bohumína. V úseku je celkem 21 mostních objektů. V místech, kde dálnice prochází mezi Starým a Novým Bohumínem, jsou vybudovány protihlukové stěny a zemní valy. Zajímavostí je zavěšený most - lávka pro pěší, která propojí Starý a Nový Bohumín pro pěší a cyklisty. Tento mostní objekt, který realizovala Skanska, závod Mosty, bude do budoucna dominantním prvkem města Bohumína.

Investorem je Ředitelství silnic a dálnic ČR. Zhotovitelem stavby je sdružení firem Eurovia (vedoucí člen sdružení), Skanska, ALPINE CZ a OHL ŽS.

Základní údaje o celé stavbě
Název Dálnice D 47, stavba 47092 Bohumín – státní hranice ČR/PR
Lokalita Moravskoslezský kraj
Investor Ředitelství silnic a dálnic ČR
Finanční prostředky Státní fond dopravní infrastruktury
Zhotovitel sdružení firem Eurovia (vedoucí člen sdružení), Skanska, ALPINE CZ, OHL ŽS
Předpokládané zprovoznění březen 2012
Délka úseku 6,13 kilometru
Cena 2,84 miliardy,- Kč bez DPH


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)Skanska dokončuje betonáž dálnice D47 mezi Bohumínem a státní hranicí s Polskem (foto: Vítězslav Fejfar)

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spolehlivá řešení pro odvodnění komunikacíSpolehlivá řešení pro odvodnění komunikací (45x)
Rychlostní komunikace nebo obytné zóny? Rozdílné typy komunikací potřebují spolehlivě odvést dešťovou vodu při běžných i...
Znáte BMS – Bridge Management System? (43x)
Systém hospodaření s mosty (Bridge Management System – BMS) je expertní systém s celorepublikovou působností (D, I. II. ...
GLORIT dokáže snížit náklady na výstavbu cest až o 50 % (43x)
Existuje hned několik způsobů, kterými lze upravit a zpevnit cesty, stezky a cyklostezky. V dnešním článku se zaměříme n...

NEJlépe hodnocené související články

SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI.SaM – silnice a mosty na Vašich cestách VI. (5 b.)
Skupina SaM realizuje silniční a mostní stavby pro partnery ve většině českých krajů. Je držitelem 12 ocenění Mostní díl...
Aktuální trendy ve financování manipulační a těžké dopravní techniky (5 b.)
V loňském roce se u nás prodaly nákladní vozidla a autobusy za téměř 22 miliardy korun. Dopravci přitom nakupují těžkou ...
Půjčovna vzv rozšířila flotilu na 200 strojů (5 b.)
Ve snaze uspokojit požadavky všech klientů a obsáhnout stále sílící poptávku po pronájmu vysokozdvižných vozíků, jsme se...

NEJdiskutovanější související články

Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...
Jak správně vybrat úhlovou brusku?Jak správně vybrat úhlovou brusku? (2x)
Úhlová bruska je jedním ze základních pomocníků při úpravě, zpracování a broušení zejména kovových materiálů. Zatímco st...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice