KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Silniční dopravní infrastruktura čerpá nejvíce prostředků z fondů Evropské unie

Silniční dopravní infrastruktura čerpá nejvíce prostředků z fondů Evropské unie

Publikováno: 12.2.2009
Rubrika: Aktuality, Ekonomika

Česká silniční dopravní infrastruktura je jednou z nejvýznamnějších oblastí v souvislosti s efektivním čerpáním prostředků z fondů Evropské unie. Celková alokace z Operačního programu Doprava na rozpočtové období 2007 – 2013 pro projekty ŘSD činí přes 70 miliard korun. Významné bylo především druhé pololetí roku 2008, kdy byly Ministerstvem dopravy postupně vydány schvalovací protokoly na podporu dalších 15 projektů z fondů EU.

Jedná se o podporu z prostředků Evropského fondu pro regionální rozvoj poskytovanou v rámci Operačního programu Doprava. Příjemcem podpory je Ředitelství silnic a dálnic ČR, které bude realizaci těchto projektů zajišťovat. Spolufinancování je poskytováno v rámci Prioritní osy 4 – Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T. Celkový objem doposud schválené podpory za období let 2007 - 2008 pro tyto projekty již přitom představuje více než 12,585 mld. Kč.

„Alokace finanční pomoci na tyto projekty přispěje k zajištění kvalitního vnitrostátního silničního spojení, které bude mít pozitivní dopad na ekonomické a sociální prostředí jednotlivých dotčených regionů a na snížení negativních důsledků dopravy na životní prostředí,“ říká generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

 

Projekty schválené ve 2. pololetí 2008:

Název projektu: Výše podpory EU (v Kč)

  • I/34 Česká Bělá obchvat: 358.798.534
  • I/11 a I/56 propojení spojka S1 v Opavě: 691.917.704
  • I/28 Dobroměřice - Odolice: 372.917.894
  • R7 MÚK Bítozeves - MÚK Vysočany: 560.516.231
  • R7 Sulec obchvat: 472.032.319
  • I/21 Nová Hospoda - Kočov přeložka: 580.453.095
  • I/16 Řepov - hr.okr. Jičín: 177.985.782
  • I/14 Jablonec nad Nisou - Tanvald: 338.052.122
  • I/16 Hr.okr. JC a MB - obchvat Sobotky - Samšina - Ohařice - křiž. Lochov: 128.269.088
  • I/38 Habry - Havlíčkův Brod obnova živičného krytu: 166.252.322
  • I/11 Hrádek - průtah ( SŽDC): 813.601.651
  • I/27 Třemošná - přeložka: 810.926.843
  • I/49 Zlín - Malenovice II.: 313.614.953
  • I/38 Jihlava obchvat jih: 204.796.135
  • I/11 Český Těšín obchvat: 439.837.848

Celkem schválené projekty - 2. pololetí 2008: 6.429.972.521
 

Vedle Prioritní osy 4 – Modernizace silnic I. třídy mimo TEN-T budou v rámci Operačního programu Doprava v průběhu let 2007 – 2013 podporovány projekty také z Prioritní osy 2 – Výstavba a modernizace dálniční a silniční sítě TEN-T.

„Na jednotlivé projekty v rámci uvedených Priorit bude poskytnuta dotace z Fondu soudržnosti a nebo z Evropského fondu pro regionální rozvoj až do výše 85% celkových uznatelných nákladů,“ doplňuje Alfred Brunclík. Celková alokace z fondů Evropské unie na období let 2007 – 2013 pro ŘSD ČR bude činit 2 658 713 468 euro. Zbývající část nákladů bude hrazena z rozpočtu SFDI a z úvěru poskytnutého EIB.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (54x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (52x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (38x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Financování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-UherskaFinancování městské hromadné dopravy v metropolích bývalého Rakouska-Uherska (2x)
V roce 1911 se provozování MHD v tehdejších metropolích Rakouska-Uherska obešlo bez dotací. O 100 let později v roce 201...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice