KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Silnice II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, I. etapa

Silnice II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká, I. etapa

Publikováno: 6.6.2014
Rubrika: Zajímavosti

Stavba I. etapy Silnice II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká zahrnuje nový mostní objekt přes řeku Berounku. V první části na pravém břehu je vedena silnice II/231 v nové trase, kdy je částečně využíván areál bývalé ČOV I a v druhé části (od km 1,1) je již silnice vedena v prostoru stávající silnice Jateční ulice. Celková délka úpravy komunikace II/231 je 1,077 km a je navržena jako dvoupruhová místní komunikace obslužná v kategorii MS2 14.3/8/50, funkční třída B2, základní šířka jízdního pruhu je 3,0 m.

DOPRAVNÍ VÝZNAM STAVBY
Silnice I /20 je součástí mezinárodního tahu E49 Vídeň – České Budějovice – Plzeň – Karlovy Vary – Magdeburg. Ve čtyřpruhovém uspřádání je naplánována v úsecích Plzeň – MÚK Losiná (I/19), Nová Hospoda – Písek a v úseku Češnovice – České Budějovice.

V oblasti Plzně bylo zvoleno přebudovat silnici I/20 v intravilánu města jako čtyřpruh, který jednak převede tranzitní dopravu z výše zmíněných směrů a jednak ulehčí vnitroměstské dopravě v Plzni. Na jihu Plzně bylo spolu s dálnicí D5 postaveno několik kilometrů přeložené silnice I/20, na které v současnosti navazuje stavba I/20 Plzeň, K Dráze – Jasmínová (10/2010 uvedeno do provozu).

Předmětná stavba je tedy součástí průtahu silnice I/20 Plzní, stavebně bude rozdělena do dvou samostatných etap. Na severu navazuje na Studentskou ulici a dále pokračuje východní částí Plzně mimo obytnou zástavbu tak, aby byla napojena na Rokycanskou ulici. Výhledově se počítá s propojením jižní a severní části silnice I/20 tak, aby byla doprava vyvedena mimo obytné části.

I. etapa: komunikace II/231 v Plzni v úseku mezi ulicemi Na Roudné – Jateční je v současné době silně dopravně zatížena a slouží jako spojka mezi Severním předměstím a Doubravkou a Slovany. Její současné směrové vedení i šířkové uspořádání nevyhovuje dané dopravní zátěži. Tato komunikace bude ve výhledu napojena na průtah silnice I/20 místní komunikací a zároveň na ní bude, po vybudování přeložky silnice I/20 v úseku Plaská – Na Roudné, provizorně vedena doprava z této přeložky. A to až do doby realizace dalšího úseku silnice I/20 Na Roudné – Rokycanská. Navržená 1. etapa zajistí zvýšení dopravní kapacity a bezpečnosti silničního provozu zejména na nově navrženém mostě přes řeku Berounku.

II. etapa: v rámci této etapy bude zajištěno odvedení podstatné části dopravy mimo rekreační oblast Boleveckého rybníka a současně dojde ke zvýšení dopravní kapacity komunikací v této lokalitě. V další etapě se počítá s pokračováním průtahu silnice I/20 s propojením až na Rokycanskou ulici v Plzni.

UMÍSTĚNÍ A POPIS STAVBY
Stavba Silnice I/20 a II/231 v Plzni, Plaská – Na Roudné – Chrástecká je projektována v kategoii MS 20/60 a M S 9/50. Je rozdělena na dvě samostatné etapy, přičemž první měří 1 067 metrů a 1 185 metrů. Stavba začíná na křižovatce Studentské a Plasské ulice. Odtud pokračuje prolukou východním směrem. S prodlouženou ulicí Pod Stráží je navržena křižovatka. Následně trasa pokračuje jižně podél železniční tratě, před zastávkou Plzeň – Bílá Hora, za budoucí křižovatkou Na Roudné, končí čtyřpruh silnice I/20. Následuje propojovací úsek I/30 – Na Roudné v kategorii MS 9/50 (370 metrů).

Trasa dále přechází železniční trať, v křížení s ulicí Na Roudné je navržena okružní křižovatka. Odtud následuje úprava silnice II/231. Trasa překonává Berounku novým mostem východně od stávajícího, za kterým se napojuje do trasy Jateční ulice, která bude upravena. Stavba končí před křižovatkou Jateční a Chrástecká ulice. Součástí
stavby je úrovňová a okružní křižovatka, dva mosty, dva železniční mosty a přeložka žel. trati (752 m).

I. etapa
Silnice II/231 Jateční ulice je v úseku Na Roudné – Chrástecká navržena jako dvoupruhová, funkční třídy B2, v kategorii MS 9/50.

Začátek úseku trasy II/231 se nachází v prostoru mezi novým mostem přes řeku Berounku a stávajícím mostem vlečky přes stávající silnici II/231. Dále trasa pokračuje k nově navrhovanému silničnímu mostu přes Berounku, který je situován rovnoběžně se stávajícím mostem. Za mostem trasa silnice II/231 pokračuje ve směrové přímé a následně se napojuje levostranným obloukem do stávající ulice Jateční.

V tomto úseku je částečně zasažen areál čistírny odpadních vod (ČOV), který je v současné době opuštěn. Ve staničení přibližně 1,51 km je navržena křižovatka se samostatným levým odbočovacím pruhem ve směru od křižovatky Jateční – Chrástecká. Křižovatka zajistí dopravní napojení jak uvažovaného areálu čerpací stanice pohonných hmot vpravo ve směru staničení, tak areálu soukromých firem na straně protilehlé. Konec stavebních úprav úseku silnice II/231 je ve staničení 1,565 km, kde se navrhované vedení napojuje na již rekonstruovanou křižovatku Jateční a Chrástecké ulice.

Na novém silničním mostě je navržena jednosměrná cyklistická stezka pro směr k ulici Na Roudné a chodník pro pěší. Ukončení cyklistické stezky a chodníku pro pěší bude v rámci této etapy v oblasti napojení stávající místní komunikace k nové ČOV. Zde mohou pěší využít této místní komunikace k nové ČOV a s využitím současného průchodu násypem vlečky je možno se dostat do ulice Na Roudné. Pro směr do centra je jednosměrná cyklistická stezka vedena vpravo a pro její vedení je využit také stávající silniční most.

Investoři I. etapy:

  • Správa a údržba silnic Plzeňského kraje, příspěvková organizace (SÚS PK)
  • Statutární město Plzeň

Zhotovitel:

  • Sdružení Plaská – Na Roudné – Chrástecká Plzeň
  • Společností EUROVIA CS, a. s. a SWIETELSKY stavební s. r. o.

Součástí stavby jsou tyto zásadní stavební objekty:

  • SO 002 až SO 010 – Demolice stávajících objektů bývalé ČOV I, oplocení a plechové boudy
  • SO 102.1 až SO 185 – Silnice II/231, chodníky a cyklistické stezky, příjezdové komunikace, sjezdy ze silnice II/231, dopravní opatření, definitivní dopravní značení, úpravy stávajících komunikací a provizorní přeložka silnice II/231
  • SO 204, SO 205 a SO 225 – Most na silnici II/231 přes Berounku, rekonstrukce stávajícího mostu a opěrná zeď
  • SO 311.1 až SO 334 – Odvodnění silnice II/231, úprava městské stoky, zatrubnění potoka a přeložky vodovodů
  • SO 412 až SO 469 – Přeložky vedení vn a nn, veřejné osvětlení, úpravy rozvodů nn. optických a sdělovacích kabelů
  • SO 521 – Přeložky STL plynovodu
  • SO 801.1 až SO 856 – Vegetační úpravy, příprava území, rekultivace a úpravy oplocení

II. etapa
V rámci II. etapy je navržena silnice I/20 v úseku Plaská – Na Roudné jako čtyřpruhová komunikace, funkční třídy B1, v kategorii MS 20/60. Další úsek průtahu silnice I/20 ve směru k Rokycanské ulici je výhledově rovněž uvažován jako čtyřpruhová komunikace. Tento výhledový úsek průtahu silnice I/20 není součástí této stavby. Úsek uvažované čtyřpruhové komunikace je nahrazen silnicí II/231 ulice Jateční (I. etapa).

Propojení silnice I/20 a silnice II/231 bude zajišťovat místní komunikace navazující na silnici I/20 po jejím stažení ze čtyřpruhu na dvoupruh a napojující se na silnici II/231 v okružní křižovatce na ulici Na Roudné. Začátek trasy I/20 je v křižovatce Plaské a Studentské ulice. Trasa se dále přimyká k železniční trati Plzeň – Žatec, v jejímž souběhu běží do km 1,300. V oblasti staničení 1,300 km je navrženo provizorní zúžení čtyřpruhové komunikace I/20 na dvoupruhovou. Propojení silnice I/20 a II/231 bude zajišťovat místní komunikace navazující na silnici I/20 po jejím zúžení ze čtyřpruhu na dvoupruh a napojující se na silnici II/231 v nově navržené okružní křižovatce na ulici Na Roudné, kde budou rovněž zbudovány dva nové mosty – pod železniční tratí pod vlečkou do firmy Ferona (náhradou za stávající).

Řešení úseku silnice I/20 v rámci této stavby umožňuje bezproblémové napojení dalšího výhledově uvažovaného úseku čtyřpruhové komunikace průtahu silnice I/20 ve směru k Rokycanské ulici. Převážná část silnice II/231 bude realizována v rámci I. etapy. Ve II. etapě bude realizován pouze úsek od okružní křižovatky k napojení na nový most přes řeku Berounku, které bude částečně realizováno i v I. etapě. Začátek úseku trasy II/231 je navržen v místě malé okružní křižovatky (průměr 36 m) ulice Na Roudné. Okružní křižovatka v ulici Na Roudné je umístěna v prostoru pod nově navrženým železničním mostem. Dále trasa silnice II/231 pokračuje, ve směru k nově navrhovanému silničnímu mostu přes řeku Berounku, který je situován rovnoběžně se stávajícím silničním mostem.

Propojení silnice I/20 a N a Roudné je navrženo jako místní obslužná komunikace v kategorii MS 9/50, funkční třída B2. Začátek úseku trasy místní komunikace je navržen na konci úseku stažení čtyřpruhové komunikace (I/20) na dvoupruhovou. Tato místní komunikace dále pokračuje západně od železniční trati Plzeň – Žatec, ke které se v maximální možné míře přimyká. Takto trasa pokračuje ve směru k ulici Na Roudné. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Stavba v průběhu pracíVýstavba kanalizace, kontrola hutnění zásypůPřekládky sdělovacích a silových kabelů, překládka plynovoduVýstavba opěrné zdi

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (75x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (72x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice