KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Severní část D8 láká investory aktuálně víc než Triangle

Severní část D8 láká investory aktuálně víc než Triangle

Publikováno: 11.3.2012, Aktualizováno: 13.3.2012 12:31
Rubrika: 2012

I když do dokončení dálnice D8 zbývají ještě minimálně tři roky, její severní část od Teplic k německým hranicím láká investory už teď. Jen za poslední čtyři měsíce řešil krajský úřad čtyři významné projekty u Teplic a Ústí nad Labem, které jsou dopravně navázané na dálnici. Kdyby plány investorů vyšly, vzniklo by v oblasti asi 1725 pracovních míst, tedy víc než v zóně Triangle u Žatce. ČTK to zjistila z dokumentů předložených k posouzení vlivu staveb na životní prostředí (EIA).
 

Kolik staveb doopravdy vznikne, zatím není jisté, někteří investoři o nich mluví jen opatrně. Buď si opravdu nejsou jistí, nebo nechtějí odkrývat karty před konkurencí. Jen nekonkrétně hovoří o svých plánech německý Auto-Kabel, který v průmyslové zóně Nové Modlany kousek od Teplic v posledních letech výrazně expandoval. V roce 2009 se udával počet zaměstnanců krupského závodu na 200, teď hovoří dokumentace už o 560. "Aktuálně je to dokonce ještě o něco výše nad tím číslem," řekl ČTK letos v lednu ředitel krupského závodu Erich Plasonig. Severní Čechy jako lokalitu si pochvaluje.

O pár set metrů blíž k Teplicím mají vyrůst dvě velké skladové haly. Investorem je firma Green Square, která tu už jednu halu má a od konce roku 2010 ji pronajímá firmě Yusen Logistics. Další dvě by měly vzniknout letos a příští rok, podle dokumentace mají nabídnout až 300 pracovních míst. Jen zastavěná plocha má být přes dva hektary, zhruba jednou tolik zaberou i parkoviště a další plochy.

Oba záměry zřejmě hodně přitíží dvouproudové silnici I/13, která je páteří zhruba stoosmdesátitisícové aglomerace Teplic a Ústí. Okolo průmyslové zóny Nové Modlany po ní jezdí zhruba 13.000 aut denně a nové projekty by přidaly další asi tisícovku. Žádný z nich není napojený na železnici, která přitom vede doslova za okny, a i pro dojíždění zaměstnanců se počítá hlavně s osobními auty.

U sjezdu z dálnice směrem na Jílové a Děčín má vzniknout do roku 2013 vědeckotechnický park Nupharo, zaměřený především na vývojová centra a pronájem ploch menším firmám. Za investorem stojí firma CPP Development, kterou podle obchodního rejstříku letos v lednu koupila Jana Ryšlinková.

Poněkud atypický je i další projekt, který má vzniknout o něco dál od hranic, zhruba v místě sjezdu na Chlumec a ústeckou čtvrť Bukov. Firma Saariense kolínského podnikatele Zdeňka Červinky tam chce vyrábět jeho patent, síťové tašky. Ty mají být alternativou klasickým igelitkám. "Máme objednávky z celého světa. Z Německa, Skandinávie, USA ale třeba i Brazílie," citoval Červinku tento týden Ústecký deník. Výroba má podle dokumentace zaměstnat 61 lidí. Podobnou výrobu si už zadává v Číně, z ní by se ale mělo od příštího roku dodávat jen do jihovýchodní Asie.

Kdyby všechny plány vyšly, vzniklo by víc míst než v krajem vlastněné zóně Triangle u Žatce. Ta funguje už přes pět let, ale zatím nabízí jen asi 800 pracovních míst. Dalších 980 míst má podle plánu kraje vzniknout do roku 2020. Stavba zóny, která začala v roce 2002, zatím stála veřejné rozpočty asi 2,5 miliardy korun. Celých 23 kilometrů dálnice D8 přes Krušné hory stálo zhruba 22 miliard Kč.

Nejvýznamnější investiční záměry v okolí severní části dálnice D8:

Název projektu lokalita typ počet nových pracovních míst zastavění plocha předpokládaný rok dokončení
Nupharo Park Libouchec vývojová centra, drobné firmy až 850 22 300 m2 2013
Auto-Kabel Krupka Krupka - N. Modlany rozšíření výroby autokabelů 510 13 000 2017
Green Square Krupka - N. Modlany sklady až 300 20 900 2012, 2013
Mothoiron Ústí n.L. - Český Újezd síťové tašky 61 16 916 VI/2013

Zdroj: Dokumentace EIA

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (25x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...
O parkování v Č. Budějovicích se bude starat dopravní podnik (21x)
Českobudějovičtí radní se rozhodli zrušit smlouvu se společností Vinci Park CZ a.s., která se v jihočeském krajském měst...
Česká Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu části dálnice (18x)
Tuzemská stavební společnost Subterra uspěla v Srbsku v tendru na výstavbu dálničního úseku v délce 23 kilometrů. Součás...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice