KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Severní část D8 láká investory aktuálně víc než Triangle

Severní část D8 láká investory aktuálně víc než Triangle

Publikováno: 11.3.2012, Aktualizováno: 13.3.2012 12:31
Rubrika: 2012

I když do dokončení dálnice D8 zbývají ještě minimálně tři roky, její severní část od Teplic k německým hranicím láká investory už teď. Jen za poslední čtyři měsíce řešil krajský úřad čtyři významné projekty u Teplic a Ústí nad Labem, které jsou dopravně navázané na dálnici. Kdyby plány investorů vyšly, vzniklo by v oblasti asi 1725 pracovních míst, tedy víc než v zóně Triangle u Žatce. ČTK to zjistila z dokumentů předložených k posouzení vlivu staveb na životní prostředí (EIA).
 

Kolik staveb doopravdy vznikne, zatím není jisté, někteří investoři o nich mluví jen opatrně. Buď si opravdu nejsou jistí, nebo nechtějí odkrývat karty před konkurencí. Jen nekonkrétně hovoří o svých plánech německý Auto-Kabel, který v průmyslové zóně Nové Modlany kousek od Teplic v posledních letech výrazně expandoval. V roce 2009 se udával počet zaměstnanců krupského závodu na 200, teď hovoří dokumentace už o 560. "Aktuálně je to dokonce ještě o něco výše nad tím číslem," řekl ČTK letos v lednu ředitel krupského závodu Erich Plasonig. Severní Čechy jako lokalitu si pochvaluje.

O pár set metrů blíž k Teplicím mají vyrůst dvě velké skladové haly. Investorem je firma Green Square, která tu už jednu halu má a od konce roku 2010 ji pronajímá firmě Yusen Logistics. Další dvě by měly vzniknout letos a příští rok, podle dokumentace mají nabídnout až 300 pracovních míst. Jen zastavěná plocha má být přes dva hektary, zhruba jednou tolik zaberou i parkoviště a další plochy.

Oba záměry zřejmě hodně přitíží dvouproudové silnici I/13, která je páteří zhruba stoosmdesátitisícové aglomerace Teplic a Ústí. Okolo průmyslové zóny Nové Modlany po ní jezdí zhruba 13.000 aut denně a nové projekty by přidaly další asi tisícovku. Žádný z nich není napojený na železnici, která přitom vede doslova za okny, a i pro dojíždění zaměstnanců se počítá hlavně s osobními auty.

U sjezdu z dálnice směrem na Jílové a Děčín má vzniknout do roku 2013 vědeckotechnický park Nupharo, zaměřený především na vývojová centra a pronájem ploch menším firmám. Za investorem stojí firma CPP Development, kterou podle obchodního rejstříku letos v lednu koupila Jana Ryšlinková.

Poněkud atypický je i další projekt, který má vzniknout o něco dál od hranic, zhruba v místě sjezdu na Chlumec a ústeckou čtvrť Bukov. Firma Saariense kolínského podnikatele Zdeňka Červinky tam chce vyrábět jeho patent, síťové tašky. Ty mají být alternativou klasickým igelitkám. "Máme objednávky z celého světa. Z Německa, Skandinávie, USA ale třeba i Brazílie," citoval Červinku tento týden Ústecký deník. Výroba má podle dokumentace zaměstnat 61 lidí. Podobnou výrobu si už zadává v Číně, z ní by se ale mělo od příštího roku dodávat jen do jihovýchodní Asie.

Kdyby všechny plány vyšly, vzniklo by víc míst než v krajem vlastněné zóně Triangle u Žatce. Ta funguje už přes pět let, ale zatím nabízí jen asi 800 pracovních míst. Dalších 980 míst má podle plánu kraje vzniknout do roku 2020. Stavba zóny, která začala v roce 2002, zatím stála veřejné rozpočty asi 2,5 miliardy korun. Celých 23 kilometrů dálnice D8 přes Krušné hory stálo zhruba 22 miliard Kč.

Nejvýznamnější investiční záměry v okolí severní části dálnice D8:

Název projektu lokalita typ počet nových pracovních míst zastavění plocha předpokládaný rok dokončení
Nupharo Park Libouchec vývojová centra, drobné firmy až 850 22 300 m2 2013
Auto-Kabel Krupka Krupka - N. Modlany rozšíření výroby autokabelů 510 13 000 2017
Green Square Krupka - N. Modlany sklady až 300 20 900 2012, 2013
Mothoiron Ústí n.L. - Český Újezd síťové tašky 61 16 916 VI/2013

Zdroj: Dokumentace EIA

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

HN:První dálnicí v ČR spravovanou soukromou firmou má být úsek D3 (36x)
První dálnicí v Česku spravovanou soukromou firmou bude osmikilometrový úsek jihočeské D3 u obce Bošilec, který vyjde na...
Metrostav úspěšně proniká do FinskaMetrostav úspěšně proniká do Finska (35x)
Metrostav a jeho divize 5 se prosazuje na finském trhu v oblasti podzemního stavitelství. Po zahájení spolupráce na výst...
Silničáři ve Zlínském kraji na jaře zahájí pět staveb za 40 mil. (34x)
Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) zahájí na jaře pět nových dopravních staveb. Dokončeny jsou veřejné obchodní s...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice