KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Seminář FD ČVUT o technologiích elektronického mýta

Seminář FD ČVUT o technologiích elektronického mýta

Publikováno: 7.12.2009, Aktualizováno: 9.12.2009 14:03
Rubrika: 2009

Fakulta dopravní ČVUT pořádala dnes v Praze už čtvrtý odborný seminář o technologiích elektronického mýta a aktuálních otázkách s mýtem souvisejících. Přednášející z domova i ze zahraničí se především zaměřili jak na zkušenosti z výstavby a provozu mýta a jeho obchodní stránku, tak zejména na nové, především hybridní (satelitní + pozemní) mýtné technologie.

Jak zdůraznil v úvodu hlavní organizátor semináře doc. Ing. Václav Jirovský, vzhledem k tomu, že se v ČR připravuje výstavba kombinace pozemní – mikrovlnné a satelitní technologie, je posouzení otázek kolem mýtného a výměna zkušeností se zahraničím velmi důležitá. Dne je totiž jasné, že zpoplatnění silnic první a druhé třídy nelze řešit pomocí mýtných bran jako na dálnicích, ale na pomoc musí přijít družicové systém včetně GPS. Řada přednášek či prezentací to také potvrdila.

Například Bern Grush z firmy Skymetr Corp. z Kanady, člen standardizační skupiny WG1 hovořil o standardizaci tzv. Front-end systémů pro elektronické mýto, který je založen na standardech EETS. Dnes se např. používají k identifikaci vozidel kamerové systémy, čárové kódy RFID, v USA i infračervené systémy. Ovšem při hustém provozu na silnicích a územích s rozvětvenými komunikacemi je využití satelitních systémů nejefektivnější a v zásadě jej nelze obejít. Dnes je jasný zájmem státu ale i velkých měst na zpoplatnění silnic a parkovišť, na druhé straně musí být systém plně zabezpečen proti zneužití k finančním machinacím či zcizení informací. Další řečníci hovořili i o zkušenostech s provozem satelitního systému v Německu, o obchodních modelech mýtných systémů, zajištění konkurence při poskytování služeb či výrobě palubních hybridních identifikačních terminálů, tzv. OBU.

Odborníci řešili obchodní i technické otázky elektronického mýtného, rozsah služeb poskytovaných identifikační jednotkou OBU ve vozidlech či tzv. interoperabilitu systému zejména v evropských zemích, která by podle rozhodnutí Evropské komise měla existovat po roce 2012. Za velmi důležitou podmínku efektivního fungování hybridního mýtného systému považují transparentnost projektu a podporu státu, v našem případě i proto, že by systém budovaný v ČR mohl sloužit jako pilotní projekt pro celoevropský standard.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
4. seminář o mýtných systémech se konal v hotelu Corinthia Tower v Praze4. seminář o mýtných systémech se pyšnil hojnou účastíZ předsálí 4. semináře o mýtných systémechBern Grush z firmy Skymetr Corp. z KanadyJaroslav Altman (Princip, a.s.) informoval o palubní jednotce pro hybridní elektronické mýtnéZkušenosti s mýtným systémem v Německu přednesl zahraniční účastník Daniel Ohst z firmy TollCollect

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Stavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jménoStavby silnic a železnic zvýšily zisk a mění jméno (115x)
Uplynulý rok byl pro Skupinu SSŽ úspěšný. Dosáhla konsolidovaného obratu 23 miliard korun. Hospodářský výsledek po zdaně...
VIDEO: Přivaděč D1 ulehčí dopravě v Ostravě (31x)
Včerejší nejdůležitější událostí pro obyvatele Ostravy i celého kraje bylo bezesporu otevření dálnice D47, nyní už D1. B...
Platnost dálničních známek (26x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice