KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Scania rozšiřuje nabídku nejmodernějších motorů

Scania rozšiřuje nabídku nejmodernějších motorů

Publikováno: 20.10.2008, Aktualizováno: 8.11.2008 10:27
Rubrika: Doprava, Aktuality

Švédská automobilka Scania rozšiřuje nejmodernější řadu motorů, které splňují náročné emisní limity Euro 5 bez dodatečné úpravy výfukových plynů. Novou platformu motorů s revoluční technologií systému vstřikování představila společnost na mezinárodním veletrhu užitkových vozidel v Hannoveru na konci září. V rámci něho zákazníkům prezentovala i řadu novinek, které zvýší pohodlí samotných řidičů a především provozní efektivitu vozidel.

Nové motory s revoluční technologií
Švédský výrobce nákladních automobilů dlouhodobě patří k leaderům v oblasti nových technologií a řešení. Nová řada motorů přináší zásadní technologické novinky. Jedná se především o nový systém vstřikování Scania XPI, který funguje na systému common rail. Prostřednictvím něho za pomoci vysokého tlaku vstřikování snižuje objem pevných částic obsažených v palivu. „Ve spalovacím prostoru se zároveň snižuje teplota spalování díky recirkulaci výfukových plynů . Tím dochází k významné redukci emisí oxidu dusíku. Některé modely jsou vybaveny dvoufázovým chladícím okruhem,“ doplňuje Martin Benda, marketingový ředitel Scania CZ. Turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek potom do sání dodává přesný objem výfukových plynů a vzduchu. Celý tento proces řídí kontrolní systém samotného motoru Scania.

Nové 5 a 6válcové motory mají výkon od 230 hp a kroutícího momentu 1.050 Nm až po 480 hp a 2.500 Nm. Právě vysoké kroutící momenty výrazně přispívají k lepší ovladatelnosti vozidla. Vzhledem k tomu, že umožňují řadit i v nízkých otáčkách, zvyšují ekonomičnost provozu. „Nové motory jsou nyní zaváděny nejen do všech typů nákladních vozidel Scania (P, G, R), ale i do modelových řad městských a dálkových autobusů,“ říká Martin Benda.

Motory přesně dle požadavků a budoucího využití
Švédská automobilka Scania zároveň reaguje na nejnovější a nejpřísnější evropský standard EEV (enhanced environmentally friendly vehical) a nabízí pro potřeby nákladních vozidel i autobusů 9litrové motory o výkonu 230, 280 a 320 hp. Každý zákazník má tak možnost, vybrat si motor přesně dle jeho požadavků. S rostoucími ekologickými požadavky se zkvalitňují i technologie snižování emisí. EGR, technologie recyklace výfukových plynů, se využívá zejména u autobusů. Provozovatelé nákladních vozidel mohou volit mezi EGR a SCR, selektivní katalytickou redukcí.

Novinky v kabině i v oblasti podvozku zvýší efektivitu provozu
Důležitou charakteristikou při výběru vozidel je komfort pro samotné řidiče a také efektivita vozidel. Scania se v rámci vlastního výzkumu zaměřuje i na tyto oblasti. Vyhodnocuje a reaguje tak na nové požadavky a nároky svých zákazníků. Aktuálními novinkami, které byly na veletrhu v Hannoveru představeny, jsou například pohodlnější lůžka, rozšířená funkčnost palubní desky a nové zadní vzduchové pérování se dvěma měchy. Důležitou funkcí se stal rozjezdový asistent. „V našich vozidlech je tato funkce již součástí standardní nabídky. Řidičům pomáhá především v situacích, kdy musí vůz překonávat značný odpor,“ říká Martin Benda. A dodává: „Prostřednictvím této funkce si motor udrží požadované otáčky, aniž by bylo nutné namáhat spojku. Rozjezdový asistent navíc poskytne řidiči přesnější kontrolu nad otáčkami při zařazení neutrálu nebo pouštění spojky.“

Novinky

Kabina
Nová konstrukce lůžka

  • 35 mm silnější matrace (155 mm) a lepší pružení (řada R
  • Díky novému designu lůžka není potřeba posunovat sedadla (platí pro všechny spací kabiny)
  • Nové horní lůžko se silnější matrací, lepším odpružením a novým čalouněním (kabiny R-series Topline)

Nové střešní odkládací poličky (P, G, a R Highline)

  • Nově uspořádaný úložný prostor nad hlavou, včetně víka a osvětlen
  • 25% větší úložný prostor
  • Příprava pro zabudování mikrovlnné trouby
  • Uzamykatelná přihrádka na straně u řidiče.

Nové úložné prostory za dveřmi, dostupné po obou stranách kabiny
Nová roleta upevněná na dveřích (R-Series Highline, Topline)
Lavice pro spolujezdce (G-series – krátké kabiny, denní kabiny)
Nový vysokotlaký systém čištění reflektorů

Nový informační panel
Nový informační panel s vylepšenou grafikou u všech modelů
Lze zobrazit informace z digitálního tachografu
Možnost zobrazení informací z nástavby, včetně varovných světelných a zvukových znamení Není nutné instalovat tolik doplňků: vypínače jsou dostupné jako příslušenství
Dodávány jsou tři varianty informačních panelů – Basic, Colour a Colour Plus, kde u posledních dvou zmíněných variant je možnost programovatelných polí.

Podvozek
Nový odlehčený systém zavěšení zadních náprav se dvěma vzduchovými měchy

  • Nové příčky, lehčí rám a závěsné komponent
  • Oproti předchozím modelům se dvěma měchy nyní lehčí až o 120 kg
  • Postupné zavádění do výroby pro jednotlivé modely
  • Varianta se čtyřmi vzduchovými měchy možná pro úsporu hmotnosti, vyšší komfort a pohodlnější práci s nákladem EBS v kombinaci s bubnovými brzdami
  • Dostupné u modelů 4×2 s pneumatickým pérováním
  • Hlavně pro využití ve stavebnictví
  • Citlivější brzdy
  • Lepší funkčnost pro interakci s jiným systémy, například retardérem, využití energie z brzdění, ESP

Převodovky
Manuální převodovky – pro možnost specifikace pomocných náhonů (PTO)

  • Nová, po straně umístěná PTO
  • Nová, vzadu umístěná, dvoupřírubová, vysokorychlostní PTO

Automatické převodovky

  • Automaticky řadí neutrál při zastavení, například na semaforech
  • Asistent pro rozjezd do kopce
  • Omezení rychlosti (30 km/h) a blokování zpátečky, pokud je stupátko obsazeno (popelářské vozy)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Související články


Fotogalerie
Scania 230 280 320 hp 9-litre Euro 5 and EEV motor se Scania EGR, VGT a XPI.Informační panel Scania Colour PlusScania Highline spací kabina

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (127x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (123x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (109x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (1x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice