KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Sanace    Sanace mostu v klimaticky nepříznivých podmínkách

Sanace mostu v klimaticky nepříznivých podmínkách

Publikováno: 17.10.2006, Aktualizováno: 27.11.2008 20:46
Rubrika: Sanace

Koncem roku 2005 byl sanován železniční most v km 91,358 v Jihlavě. Dodavatel prací stál při přejímce staveniště 8. listopadu před problémem, který jistě zažila řada firem zabývajících se sanacemi – zvolením vhodného technologického postupu před nadcházející zimou.

Po počáteční konzultaci bylo rozhodnuto, že do konce roku bude sanována nosná konstrukce, kterou je možné zakrýt a temperovat, a opěry budou opraveny na jaře. Harmonogram byl přizpůsoben požadavkům na zachování průjezdného profilu pro městskou hromadnou dopravu a sanační práce byly rozděleny do dvou etap.

Již v první etapě byla konstrukce lešení postavena tak, aby bylo možné ji opláštit geotextilií. Navržený technologický postup měl zkrátit technologické přestávky.

Po mechanickém odstranění nesoudržných vrstev degradovaného betonu byl podklad otryskán a opískována obnažená výztuž. Pasivována byla inhibitorem koroze Sika Monotop 610, neobnažená výztuž byla pasivována migrujícím inhibitorem koroze Sika Ferrogard 903. Hrubá reprofilace byla provedena lokálně polymercementovou sanační maltou Sika Top 122 SP, celý povrch byl sjednocen stěrkou Sika Monotop 620.

Sekundární ochrana proti karbonataci byla provedena ochranným nátěrovým systémem Sikagard 550W Elastic na penetraci Sikagard 552W Aquaprimer.

Po dokončení první etapy na jedné polovině nosné konstrukce bylo přestavěno lešení a stejně byla sanována druhá polovina mostu. Již v první etapě se ukázalo, že bude nutné kvůli nízkým teplotám zakrytou část konstrukce temperovat.

Extrémní situace nastala během druhé etapy v prosinci. Prováděcí firmě se však podařilo při teplotě vzduchu -9 °C udržet v uzavřeném prostoru kolem sanované konstrukce teplotu +10 °C, a tím vytvořit vhodné podmínky pro aplikaci sanačních materiálů. Opěry, které nebylo možné tímto způsobem ošetřit, byly sanovány na jaře.

Sanace železničního mostu v km 91,358 v Jihlavě nebyla netradiční použitými materiály, ale způsobem sanace, který dodavatel stavby (GJW Praha) zvládl v souladu s požadavky na jejich aplikaci. Na tomto příkladu je vidět, že je možné sanovat v exteriéru za nepříznivých klimatických podmínek, pokud to typ konstrukce a provozní podmínky dovolují, a zvýšené náklady nejsou nepřijatelné.

The article describes the repair of the railway bridge on 91.358 km in Jihlava under adverse climatic conditions.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Optimalizace návrhu a úprav mostů z hlediska celoživotních nákladůOptimalizace návrhu a úprav mostů z hlediska celoživotních nákladů (52x)
V České republice se v současné době nachází asi 16 500 mostů na silnicích a dálnicích, další mostní objekty jsou na žel...
Sanace a izolace železobetonových konstrukcí – technologie společnosti BASF dle EN 1504 – část 7, Ochrana proti korozi, komplexní systémy PCISanace a izolace železobetonových konstrukcí – technologie společnosti BASF dle EN 1504 – část 7, Ochrana proti korozi, komplexní systémy PCI (34x)
Článek krátce popisuje technologie společnosti BASF komplexními systémy PCI v oblasti sanací a izolací železobetonových ...
Sanace a zesilování klenbových mostů betonovými čely s příčnými předpínacími kabelySanace a zesilování klenbových mostů betonovými čely s příčnými předpínacími kabely (30x)
Příspěvek je zaměřen na nový způsob sanace a zesilování klenbových mostů porušených podélnými trhlinami a odkláněním čel...

NEJlépe hodnocené související články

Sanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavbaSanace sesuvu na trati Liberec – Česká Lípa, geotechnicky řízená stavba (5 b.)
Časové schéma akce: V hodinách provedená rekognoskace terénu. Ve dnech sestavený projekt průzkumných prací. V týdnech pr...
Rekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektantaRekonstrukce zárubní zdi z roku 1984 na dálnici D11 Praha – Poděbrady pohledem projektanta (5 b.)
Článek pojednává o rekonstrukci zárubní zdi v km 0,715 – 1,296 vlevo na dálnici D11 Praha – Poděbrady a posk...
Sanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnostiSanace železobetonu v chemicky náročném prostředí – metody a možnosti (5 b.)
Sanace železobetonu je v současné době věcí, kterou lze považovat za zaběhnutou a v okruhu odborné veřejnosti ji lze pov...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice