KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    S obchvatem Prahy spojí Modřany silnice podél železnice

S obchvatem Prahy spojí Modřany silnice podél železnice

Publikováno: 29.5.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:17
Rubrika: Aktuality, Silniční okruh kolem Prahy

Modřany a Komořany budou napojeny na vnější automobilový obchvat Prahy silnicí, která povede podél železniční trati. Koncept změny územního plánu schválili městští zastupitelé. Ve hře byla ještě trasa vedoucí mostem ke Strakonické ulici.

Za most se postavila stejně jako v minulých diskusích Eva Tylová (Strana zelených). „Silnice podél železnice zasahuje do obytné zóny významné části obyvatel. Je tam hustá zástavba, vedle je železnice, vedle je cyklostezka a vedle jsou mokřady. Proto byla vypracována varianta malého mostu na Strakonickou ulici. Podle mého názoru je to lepší řešení,' řekla Tylová.

Pokud by ale Modřany neměly přímé napojení na obchvat, podle zastupitele (ODS) Petra Valenty z propočtů vzrostl provoz na Zbraslavi dvakrát. Podle radního Martina Langmajera (ODS) panuje v případě silnice všeobecná shoda. „Nepropadli jsme betonové lobby,' zdůraznil Langmajer.

Silnice by měla vést ve stopě současné Komořanské, která má být rozšířena. Pro její pokračování pak má být zčásti využita nynější železniční trať ve směru na Vrané nad Vltavou, která by byla přeložena.

Proti silnici byli někteří místní obyvatelé, kteří prosazovali most přes Vltavu u soutoku s Berounkou ke Strakonické ulici. Obávají se totiž toho, že by se kvůli silnici zvýšil hluk a zhoršil stav ovzduší.

Zastupitelé dnes také udělali další formální krok v přípravě zcela nového územního plánu metropole, když schválili návrh jeho zadání. Nový územní plán by měli zastupitelé projednávat zhruba za dva roky, bude platit asi deset let.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (68x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (55x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (43x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice