Rychlostní silnice R49 spojí moravské dálnice a Slovensko
Rubrika: Aktuality
Včera byla slavnostně zahájena stavba více než 16 kilometrů dlouhého úseku rychlostní silnice R49 Hulín – Fryšták. Tato důležitá dopravní tepna v budoucnu vytvoří druhé velkokapacitní spojení mezi Českou republikou a Slovenskem a uleví tak přetíženým silnicím ve Zlínském kraji. Projekt v ceně bezmála 6 miliard korun vybuduje sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic, které bude čerpat prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury.
„Silnice R49 vytvoří základní dopravní kostru Zlínského kraje. Zásadně uleví Zlínu a Otrokovicím, ale především Hulínu, Holešovicím a Fryštáku, kudy denně projedou desetitisíce osobních aut a kamionů. Dominantou stavby bude více než čtvrt kilometru dlouhá estakáda přes Hornoveský potok na jižním okraji Fryštáku, která povede ve výšce až 20 metrů nad terénem,“ říká generální ředitel společnosti Skanska DS Josef Hájek.
Nultý kilometr silnice 49 se bude nacházet u mimoúrovňové křižovatky Hulín. Ta představuje dopravní stavbu prvořadého významu, která bude spojovat dálnici D1 vedoucí od Brna do Ostravy s rychlostními silnicemi R55 a R49. R55 povede na jih do Hodonína, R49 pak vytvoří druhou čtyřpruhovou spojnici mezi Českou republikou a Slovenskem.
„První auta tudy projedou již v září roku 2011,“ říká Michael Wolf, ředitel závodu Brno ze společnosti Skanska DS, který stavbu realizuje.
Vlastní úsek Hulín – Fryšták představuje velice náročnou stavbu, pozoruhodnou zejména svým rozsahem. Její součástí budou dvě mimoúrovňové křižovatky u obcí Třebětice a Holešov a celkem 31 mostních objektů, přičemž po 15 mostech povede přímo rychlostní komunikace. Součástí projektu je i oprava okolních silnic zatížených stavební dopravou, která proběhne závěrem stavby.
Základní údaje:
Název: Rychlostní silnice R49, stavba 4901, Hulín – Fryšták
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí), SSŽ, Metrostav, Dálniční stavby Praha, Pražské silniční a vodohospodářské
Projektant: Sdružení VIAPONT a PRAGOPROJEKT
Doba výstavby: září 2008 – červenec 2012
Délka úseku: 16,413 kilometru
Cena: 6 miliard Kč bez DPH