KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Rychlostní silnice R49 spojí moravské dálnice a Slovensko

Rychlostní silnice R49 spojí moravské dálnice a Slovensko

Publikováno: 30.9.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:23
Rubrika: Aktuality

Včera byla slavnostně zahájena stavba více než 16 kilometrů dlouhého úseku rychlostní silnice R49 Hulín – Fryšták. Tato důležitá dopravní tepna v budoucnu vytvoří druhé velkokapacitní spojení mezi Českou republikou a Slovenskem a uleví tak přetíženým silnicím ve Zlínském kraji. Projekt v ceně bezmála 6 miliard korun vybuduje sdružení dodavatelů pod vedením společnosti Skanska DS. Investorem je Ředitelství silnic a dálnic, které bude čerpat prostředky ze Státního fondu dopravní infrastruktury.

„Silnice R49 vytvoří základní dopravní kostru Zlínského kraje. Zásadně uleví Zlínu a Otrokovicím, ale především Hulínu, Holešovicím a Fryštáku, kudy denně projedou desetitisíce osobních aut a kamionů. Dominantou stavby bude více než čtvrt kilometru dlouhá estakáda přes Hornoveský potok na jižním okraji Fryštáku, která povede ve výšce až 20 metrů nad terénem,“ říká generální ředitel společnosti Skanska DS Josef Hájek.

Nultý kilometr silnice 49 se bude nacházet u mimoúrovňové křižovatky Hulín. Ta představuje dopravní stavbu prvořadého významu, která bude spojovat dálnici D1 vedoucí od Brna do Ostravy s rychlostními silnicemi R55 a R49. R55 povede na jih do Hodonína, R49 pak vytvoří druhou čtyřpruhovou spojnici mezi Českou republikou a Slovenskem.

„První auta tudy projedou již v září roku 2011,“ říká Michael Wolf, ředitel závodu Brno ze společnosti Skanska DS, který stavbu realizuje.

Vlastní úsek Hulín – Fryšták představuje velice náročnou stavbu, pozoruhodnou zejména svým rozsahem. Její součástí budou dvě mimoúrovňové křižovatky u obcí Třebětice a Holešov a celkem 31 mostních objektů, přičemž po 15 mostech povede přímo rychlostní komunikace. Součástí projektu je i oprava okolních silnic zatížených stavební dopravou, která proběhne závěrem stavby.


Základní údaje:
Název: Rychlostní silnice R49, stavba 4901, Hulín – Fryšták
Lokalita: Zlínský kraj
Investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Zhotovitel: sdružení firem Skanska DS (vedoucí), SSŽ, Metrostav, Dálniční stavby Praha, Pražské silniční a vodohospodářské
Projektant: Sdružení VIAPONT a PRAGOPROJEKT
Doba výstavby: září 2008 – červenec 2012
Délka úseku: 16,413 kilometru
Cena: 6 miliard Kč bez DPH

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice