KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    ŘSD zprovozňuje úsek silnice I/37 Hrobice - Ohrazenice

ŘSD zprovozňuje úsek silnice I/37 Hrobice - Ohrazenice

Publikováno: 29.5.2012, Aktualizováno: 1.6.2012 14:22
Rubrika: 2012

Ředitelství silnic a dálnic ČR oficiálně dokončilo práce na stavbě silnice I/37 Hrobice – Ohrazenice. Práce se podařilo dokončit v předstihu, proto k samotnému zprovoznění této důležité komunikace dojde již v pondělí 28. května 2012 odpoledne, tedy čtyři dny před plánovaným datem. Doprava bude uvedena do všech čtyř jízdních pruhů. Po srpnu 2011, kdy byl uveden do provozu první úsek této stavby o délce 2,2 km v plném profilu (tedy ve čtyřech jízdních pruzích), jde o zprovoznění stavby v celé délce 6,4 km.

Přestože plánované slavnostní zahájení provozu stavby I/37 Hrobice – Ohrazenice spolufinancované z prostředků Operačního programu Doprava proběhne až ve čtvrtek 31.5.2012, řidiči si budou moci užít komfortní jízdu již od pondělního odpoledne. Silnice I/37 se tímto pro řidiče stává čtyřpruhovou od Pardubic až do Opatovic nad Labem,“ říká generální ředitel ŘSD David Čermák.

Nově otevíraná komunikace I/37 mezi Hrobicemi a Ohrazenicemi, která byla stavbou významně rozšířena, má význam především pro lepší dopravu spojující Královéhradecký, Pardubický kraj a Kraj Vysočina. Přínos má i po stránce snížení hlukové zátěže, exhalací a vibrací v zastavěném okolí stavby.

Silnice I/37 je vedena v trase Trutnov – Jaroměř – Hradec Králové – Ohrazenice – Pardubice – Chrudim – Ždírec nad Doubravou – Žďár nad Sázavou – Velká Bíteš. Silnice je tedy významnou dopravní tepnou ve směru sever – jih, která spojuje Královéhradecký kraj, Pardubický kraj a Vysočinu.

„Provoz na rozšířené silnici I/37 bude mít vliv na okolní prostředí zejména nižším produkováním hluku, exhalací a vibrací. Automobilový provoz na řešeném úseku nezpůsobí ve svém okolí nadměrné znečištění ovzduší, které zůstane pod stanovenými limitními hodnotami. Trasa silnice I/37 je situována v blízkosti obytné zástavby pouze na začátku stavby u Ohrazenic, kde je pro omezení hluku ze silnice navržena nová protihluková stěna,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD David Čermák.

Svým technickým řešením, vybavením, dostatečnou kapacitou a životností minimálně pětadvacet let stavba splňuje parametry a podmínky dotčených ČSN a předpisů pro bezpečný silniční provoz. Navíc není překážkou ani pro přepravu nadrozměrných nákladů a umožňuje snadnou údržbu. Minimalizace zásahu do životního prostředí byla jedním ze základních požadavků na technické řešení dostavby silnice I/37. Při návrhu nebylo možné provádět zásadní změny v řešení, které bylo poznamenáno výstavbou levé poloviny komunikace. Byly pouze dořešeny otázky odvodnění, manipulace s ornicí a zeminou a provedeny lokální úpravy vztahu komunikace a životního prostředí v délce stavby.

Stavba silnice I/37 Hrobice – Ohrazenice znamenala dostavbu nového jízdního pásu v úseku od mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice (km 44,590) po mimoúrovňovou křižovatku Hrobice (km 38,190). Začátek úpravy stavby I/37 Hrobice – Ohrazenice navazoval na již dokončený úsek silnice od Pardubic do Ohrazenic u mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice. Na konci úpravy navazuje na dokončený čtyřpruhový úsek Opatovice – Hrobice, realizovaný v rámci stavby R35 Sedlice – Opatovice.

Silnice I/37 v úseku Ohrazenice – Hrobice je situována v rovinatém území údolní nivy Labe, které je charakteristické komplikovanými odtokovými poměry.

V řešeném úseku silnice I/37 se tedy jednalo o plánované dobudování jízdního pásu budoucí směrově rozdělené komunikace, která byla postavená v polovičním profilu. Další zásah do krajinného rázu proto není nijak podstatný. Dosavadní využití území, které představuje především zemědělská činnost, zůstává zachováno i po realizaci stavby. Rozšíření silnice ve směru na Hradec Králové je řešeno na pravou stranu stávající silnice podle staničení od km 0,000 do km 6,400.

 

Informace o stavbě:

  • Název stavby: Silnice I/37 Hrobice - Ohrazenice
  • Délka: 6400 metrů
  • Cena: 588 274 942 Kč (bez DPH)
  • Zhotovitel: M-SILNI CE a.s.
  • Zahájení: listopad 2009
  • Zprovoznění: květen 2012


 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice