KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    ŘSD zprovozňuje nový úsek silnice I/57 u Vsetína

ŘSD zprovozňuje nový úsek silnice I/57 u Vsetína

Publikováno: 7.7.2009
Rubrika: 2009

Ředitelství silnic a dálnic ČR zprovozňuje nový úsek silnice I/57, která tvoří páteřní komunikaci vedoucí od polských hranic přes Opavu, Fulnek, Nový Jičín, Valašské Meziříčí a Vsetín na slovenské hranice. Jde o úsek Semetín – Bystřička, 1. stavba. Nejvýznamnější přínos má komunikace pro místní obyvatele, protože odklání velmi hustou dopravní zátěž od obydlených míst.

Úsek Valašské Meziříčí – Vsetín, na kterém leží popisovaná stavba, je nejzatíženějším úsekem celé trasy v údolí Vsetínské Bečvy. Výstavba moderní komunikace bude mít zásadní vliv na rozvoj dopravních vztahů v území, protože se stane novou dopravní osou a zároveň zajistí napojení na rychlostní silnici R48 a dálnici D1. Stavba „I/57 Semetín – Bystřička, I. stavba“ řeší jednu z etap výstavby silnice Valašské Meziříčí – Vsetín v úseku Bystřička – Jablůnka. Výstavbou celého úseku bude převedena doprava na silnici I/57 mimo zastavěné území.

Navazujícím převedením dopravy na rychlostní silnici se stávající silnici výrazně odlehčí a pro jízdu bude k dispozici kapacitní a bezpečná komunikace bez dopravních závad. „Těch je na současné trase celá řada. Nevýhodné prostorové uspořádání stávající trasy má negativní vliv na plynulost dopravy, omezuje možnosti předjíždění a snižuje tím kapacitu komunikace,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Trasa v zastavěné části sídel, úrovňové křížení s železniční tratí a úrovňové křižovatky způsobují časté vytváření kolon vozidel. Vzhledem k těmto skutečnostem není možné provedení rekonstrukce silnice I/57 ve stávajícím vedení trasy. Převedením dopravy na novou komunikaci se výrazně zlepší životní prostředí v dotčených obcích a dále se výrazně sníží nehodovost.

Začátek úseku první stavby je před mimoúrovňovou křižovatkou Ratiboř s nadjezdem silnice II/437. Zde je provizorní napojení na stávající silnici I/57 směrem na železniční přejezd v Jablůnce a dále na Valašské Meziříčí. V rámci této stavby začíná přeložka silnice II/437 okružní křižovatkou. Přeložka silnice II/437 od okružní křižovatky překonává mostem rychlostní komunikaci, zátopové území překračuje a napojuje se na stávající silnici II/437 těsně před stávajícím mostem přes Vsetínskou Bečvu.

Na silnice II/437 a napojení stávající silnice I/57 jsou navrženy autobusové zastávky umožňující přestup mezi dvěma směry. Mimoúrovňová křižovatka Ratiboř je osmičkovitá se všemi směry odbočení. Do ní se napojuje i stávající silnice I/57. Hlavní trasa silnice I/57 dále překračuje na dvou místech Vsetínskou Bečvu a mezi nimi ještě vodoteč. Další křižovatka Semetín je navržena v km 9,910, v nadjezdu je vedena silnice Semetín – Jablůnka. Jedná se také o osmičkovou mimoúrovňovou křižovatku

V prostoru Vsetína – Bobrk je I/57 doplněna vpravo o kolektorovou komunikaci a vlevo o doprovodnou komunikaci. Obě souběžné komunikace umožňují obsluhu okolní průmyslové zóny. Tomu odpovídá též množství sjezdů a napojení. Doprovodná komunikace je napojena na stávající silnici III/05736 do Vsetína. Zde budou autobusové zastávky s propojením a chodníky přes most směrem na Semetín a kolektorovou komunikaci. Doprovodná komunikace bude zařazena jako silnice II/437. Stávající silnice I/57 směrem na Jablůnku – provizorní sjezd – zůstává silnicí I/57.

Stávající silnice III/05734 na Semetín zůstane společně s nadjezdem pod tímto číslem. Kolektorová komunikace bude společně s částí původní III/05734 k napojení nadjezdu větví křižovatky silnice I/57. Na konci úpravy se pravým pásem napojuje nová stavba na silnici I/57 do Vsetína, která je navržena také jako polovina budoucího čtyřpruhu.

Projekt byl navržen ke spolufinancování z Evropského fondu pro regionální rozvoj v rámci Operačního programu Doprava

Informace o stavbě:
Název stavby: Silnice I/57 Semetín – Bystřička, 1. stavba
Místo stavby: Zlínský kraj
Cena stavby s DPH: 1.239.976.144 Kč
Zahájení: 10/2005
Zprovoznění: 06/2009

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice