ŘSD zahajuje výstavbu obchvatu Příbora
Rubrika: 2009
Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje výstavbu důležitého obchvatu kolem města Příbor s plánovaným dokončením v roce 2011. Klíčovým záměrem je odvedení dopravy z obydlených částí města a nové napojení na silnici I/48 (Nový Jičín – Frýdek-Místek).
Předmětem stavby v úseku silnice I/58 Příbor – obchvat je nejen vybudování silničního obchvatu města Příboru s napojením komunikace na již vybudovaný silniční úsek Lubina – Vlčovice, ale i výstavba silnice I/58 v obci Lubina a v části města Kopřivnice. Stavba tedy zahrnuje dva úseky silnice I/58: úsek komunikace I/58 v obci Lubina v délce přibližně 1.600 metrů a úsek západního obchvatu města Příboru v délce kolem 3.700 metrů včetně mimoúrovňové křižovatky se silnicí I/48.
„Silnice I/58 má nadregionální význam a patří mezi hlavní výpady z Ostravy jižním směrem. Trasa silnice I/58 spojuje Ostravsko se Slovenskou republikou. Severně od Ostravy končí na hraničním přechodu do Polské republiky v Bohumíně,“ popisuje detaily stavby generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík. Dále komunikace tvoří spojnici mezi silnicemi I/48 a I/35 vedoucí ve směru západ – východ, přičemž silnice I/48 je nejdůležitějším silničním tahem v řešeném území. Dořešení dopravního uzlu kolem Příbora úzce souvisí s výhledovými záměry výstavby dálnice D47 a zároveň s řešením obchvatu města silnicí I/58.
Postupná dostavba mimoúrovňové křižovatky umožní napojení silnice I/58 na dálniční přivaděč k D47 v úseku Příbor – Mošnov – Petřvald na Moravě – Stará Ves nad Ondřejnicí – Proskovice – Polanka nad Odrou. Tzv. „Mošnovský přivaděč“ by měl mimo jiné po uvedení do provozu přivést k dálnici D47 dopravu z oblasti Příbora, Frenštátu pod Radhoštěm a Kopřivnice.
Upřesňující informace o stavbě v úseku Lubina
Začátek úseku silnice I/58 je asi 400 metrů jižně před křižovatkou do brány závodu Tatry. Konec úpravy navazuje na stávající křižovatku se silnicemi II/480 do Kopřivnice a III/4824 do Větřkovic. Celková délka úpravy činí 1.618 metrů. Komunikace je nejprve vedena volným územím přes zemědělské pozemky až po okraj katastrálního území Vlčovice v klasickém silničním uspořádání. Délka je 700 metrů. Dále je vedena na katastrálním území Drnholce nad Lubinou v trase stávajícího silničního tělesa, kde je respektována pravostranná zástavba. Silnice je rozšiřována na levou stranu. Komunikace v obci je navržena jak v klasickém silničním uspořádání, tak i se zvýšenými obrubami, a to v místě souběžného chodníku pro pěší. Část trasy v úseku s obytnou zástavbou je vybavena jednostranným chodníkem pro pěší šířky 2 a 1,5 metru, v obci jsou navrženy dva přechody pro chodce s ochrannými ostrůvky. Průchod trasy zastavěnou částí obce si vyžádá demolice dvou obytných domů. V km 0,483 je navržena průsečná křižovatka s obslužnou komunikací. Výstavba silnice si vyžádá vybudování jednoho propustku v Lubině a demolici stávajícího propustku. Na konci úseku před křižovatkou se silnicemi II/480 do Kopřivnice a III/4823 do Větřkovic je navržena úprava oboustranných autobusových zastávek se samostatnými zastávkovými pruhy. Stávající účelové komunikace s obslužnou funkcí a hospodářské sjezdy k nemovitostem budou zachovány. Stávající silnice I/58 bude zrekultivována a některé úseky zůstanou v silniční síti.
Úsek Příbor
Napojení západního obchvatu města Příboru na stávající silnici I/58 je v prostoru autobusových zastávek a čerpací stanice. Konec úseku je v místě napojení na silnici I/48 prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky. Celková délka úpravy je 3718 metrů. Komunikace je vedena volným územím především na zemědělských pozemcích. Je navržena v klasickém silničním uspořádání. První část trasy délky asi 650 metrů je vedena v katastru Drnholce nad Lubinou, zbývající část katastru Příbora. V této části trasy kříží vodoteč Sýkorečku, jejíž koryto bude přeloženo v délce 282 metrů. Dále trasa podchází pod železniční tratí Studénka – Veřovice a kříží vodoteč Kopřivničku. Stávající silnici III/48012 vedoucí z Příbora na Paseky kříží silnice I/58 úrovňově. Zbývající úsek je veden po zemědělských pozemcích, východně od vrchu Písková až po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí I/48.
Informace o stavbě:
Název stavby: Silnice I/58, Příbor - obchvat
Délka stavby: 8980 m
Kraj: Moravskoslezský kraj
Doba výstavby: 2009-2011
Cena stavby: 1.035.101.988 Kč