KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    ŘSD zahajuje další a poslední stavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem

ŘSD zahajuje další a poslední stavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem

Publikováno: 24.4.2009, Aktualizováno: 3.5.2009 23:12
Rubrika: 2009

Stavba nového úseku Nové Sedlo–Sokolov patří do souboru staveb R6 na území Karlovarského kraje a jedná se o úpravu stávající silnice první třídy I/6 na čtyřpruhovou rychlostní silnici. Úsek je dlouhý 7,5 km a jeho zprovoznění je plánováno na rok 2011.

Celá trasa budoucí rychlostní silnice R6 je součástí silnic evropské sítě E48, která zajišťuje spojení Praha–Karlovy Vary–Cheb–státní hranice s Německem.

„Úsek rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem po svém úplném dokončení přispěje vzhledem k rozšíření komunikace z dvoupruhové na čtyrpruhovou k výraznému zvýšení plynulosti dopravy a dále také k podstatnému zkrácení přepravní doby. Stavba R6 Nové Sedlo–Sokolov je jen jednou ze souboru staveb R6 v tomto úseku, proto k dosažení zkapacitnění trasy mezi Karlovými Vary a Chebem dojde až realizací staveb Kamenný Dvůr–Tisová, která je před dokončením a staveb Nové Sedlo–Jenišov a Sokolov–Tisová, jenž jsou nyní v realizaci,“ bilancuje více než 20 kilometrů dlouhý úsek rychlostní komunikace generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Na začátku úpravy trasa navazuje na právě realizovanou stavbu silnice R6 Nové Sedlo–Jenišov, odkud pokračuje jihozápadním směrem souběžně se stávající silnicí I/6. V místě od začátku úseku až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) se silnicí III/2099 Sokolov–Loket se stávající silnice rozšíří vlevo. Od MÚK se silnicí III/2099 až po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II/210 je navržen přechodový úsek, kde přechází nová polovina komunikace na pravou stranu. Konec úpravy navazuje na stavbu R6 Sokolov–Tisová, která je v realizaci. Celková délka úpravy je 7480 metrů. Trasa je navržena v kategorii R 24,5/100, tedy střední pruh šířky 3 metry, šířka jízdního pruhu 2 x 3,75 metru a zpevněná krajnice 2 metry. V místech připojení mimoúrovňových křižovatek jsou navrženy připojovací a odpojovací pruhy. Pouze v části úseku, kde trasa překračuje Ohři je silnice v kategorii R 17,5/80.

Trasa nové rychlostní silnice je navržena tak, aby v co největší míře využívala stávající trasu silnice I/6. Tato zásada nemohla být dodržena v úseku, který prochází významným krajinným prvkem lesa (km 1,0–3,0) – zde trasa nesplňovala požadavky EIA, a proto se zde ve výškovém vedení odchýlila od současné nivelety tak, aby pod silnicí I/6 podešel biokoridor spolu s lesní cestou.

Připojení na silniční síť jsou provedena mimoúrovňovými křižovatkami u Sokolova-Těšovic a také u Staré Ovčárny. Všechny ostatní přímé sjezdy a odbočení ze silnice I/6 budou zrušeny. Obsluha území bude zajištěna sítí polních cest, napojených na silnice II. a III. třídy.

I když se navržená trasa významným způsobem nepřibližuje obytné zástavbě v místech, kde nebudou po zprovoznění nové komunikace dodrženy hlukové limity jsou navržena protihluková opatření dvojího typu – protihlukové stěny v délce téměř 1500 metrů a případná výměna oken za okna s vyšší zvukovou neprůzvučností.

V rámci výstavby rychlostní komunikace bude nově realizováno či rekonstruováno 10 mostních objektů v celkové délce 493 metrů. Stavbou bude také dotčeno velké množství inženýrských sítí, které budou muset být přeloženy či jinak upraveny.

Informace o stavbě
Název stavby: R6 Nové Sedlo–Sokolov
Délka stavby: 7480 m
Kraj: Karlovarský kraj
Cena stavby: 2.496,283 tis. Kč
Zprovoznění: září 2011

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice