ŘSD zahajuje další a poslední stavbu rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem
Rubrika: 2009
Stavba nového úseku Nové Sedlo–Sokolov patří do souboru staveb R6 na území Karlovarského kraje a jedná se o úpravu stávající silnice první třídy I/6 na čtyřpruhovou rychlostní silnici. Úsek je dlouhý 7,5 km a jeho zprovoznění je plánováno na rok 2011.
Celá trasa budoucí rychlostní silnice R6 je součástí silnic evropské sítě E48, která zajišťuje spojení Praha–Karlovy Vary–Cheb–státní hranice s Německem.
„Úsek rychlostní silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem po svém úplném dokončení přispěje vzhledem k rozšíření komunikace z dvoupruhové na čtyrpruhovou k výraznému zvýšení plynulosti dopravy a dále také k podstatnému zkrácení přepravní doby. Stavba R6 Nové Sedlo–Sokolov je jen jednou ze souboru staveb R6 v tomto úseku, proto k dosažení zkapacitnění trasy mezi Karlovými Vary a Chebem dojde až realizací staveb Kamenný Dvůr–Tisová, která je před dokončením a staveb Nové Sedlo–Jenišov a Sokolov–Tisová, jenž jsou nyní v realizaci,“ bilancuje více než 20 kilometrů dlouhý úsek rychlostní komunikace generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
Na začátku úpravy trasa navazuje na právě realizovanou stavbu silnice R6 Nové Sedlo–Jenišov, odkud pokračuje jihozápadním směrem souběžně se stávající silnicí I/6. V místě od začátku úseku až po mimoúrovňovou křižovatku (MÚK) se silnicí III/2099 Sokolov–Loket se stávající silnice rozšíří vlevo. Od MÚK se silnicí III/2099 až po mimoúrovňovou křižovatku se silnicí II/210 je navržen přechodový úsek, kde přechází nová polovina komunikace na pravou stranu. Konec úpravy navazuje na stavbu R6 Sokolov–Tisová, která je v realizaci. Celková délka úpravy je 7480 metrů. Trasa je navržena v kategorii R 24,5/100, tedy střední pruh šířky 3 metry, šířka jízdního pruhu 2 x 3,75 metru a zpevněná krajnice 2 metry. V místech připojení mimoúrovňových křižovatek jsou navrženy připojovací a odpojovací pruhy. Pouze v části úseku, kde trasa překračuje Ohři je silnice v kategorii R 17,5/80.
Trasa nové rychlostní silnice je navržena tak, aby v co největší míře využívala stávající trasu silnice I/6. Tato zásada nemohla být dodržena v úseku, který prochází významným krajinným prvkem lesa (km 1,0–3,0) – zde trasa nesplňovala požadavky EIA, a proto se zde ve výškovém vedení odchýlila od současné nivelety tak, aby pod silnicí I/6 podešel biokoridor spolu s lesní cestou.
Připojení na silniční síť jsou provedena mimoúrovňovými křižovatkami u Sokolova-Těšovic a také u Staré Ovčárny. Všechny ostatní přímé sjezdy a odbočení ze silnice I/6 budou zrušeny. Obsluha území bude zajištěna sítí polních cest, napojených na silnice II. a III. třídy.
I když se navržená trasa významným způsobem nepřibližuje obytné zástavbě v místech, kde nebudou po zprovoznění nové komunikace dodrženy hlukové limity jsou navržena protihluková opatření dvojího typu – protihlukové stěny v délce téměř 1500 metrů a případná výměna oken za okna s vyšší zvukovou neprůzvučností.
V rámci výstavby rychlostní komunikace bude nově realizováno či rekonstruováno 10 mostních objektů v celkové délce 493 metrů. Stavbou bude také dotčeno velké množství inženýrských sítí, které budou muset být přeloženy či jinak upraveny.
Informace o stavbě
Název stavby: R6 Nové Sedlo–Sokolov
Délka stavby: 7480 m
Kraj: Karlovarský kraj
Cena stavby: 2.496,283 tis. Kč
Zprovoznění: září 2011