KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rok 2013: Další zhoršení situace v opravách silnic

Rok 2013: Další zhoršení situace v opravách silnic

Publikováno: 23.4.2014
Rubrika: Zajímavosti

Jak dokládají data o výrobě stavebních hmot v roce 2013, přístup zodpovědných investorů k opravám silnic se nelepší, ale naopak se loni ještě zhoršil. Oproti roku 2012 poklesla výroba asfaltových směsí o dalších 5,6 % a zhotovitelé byli opět nuceni je pokládat ve zcela nevyhovujících teplotních a povětrnostních podmínkách. Množství vyrobených asfaltových směsí nepřetržitě klesá již od roku 2006 – z tehdejších více než 7 400 tis. tun na loňských cca 5 200 tis. tun.

Ve stejném období se prohlubovala nerovnováha mezi optimálními podmínkami pro pokládku asfaltové směsi a reálnou výrobou založenou na poptávce investorů. Neustále roste objem asfaltových směsí vyrobených na podzim, zatímco na jaře stejně soustavně jejich výroba klesá. Ačkoli v dubnu 2008 bylo vyrobeno 676 tis. tun asfaltové směsi, v dubnu 2013 to bylo pouhých 290 tis. tun, ale listopadových 813 tis. tun z roku 2008 vzrostlo postupně až na loňských necelých 904 tis. tun ve stejném měsíci. 

Přestože například na dálnici D1 už stavební práce začaly, na rekonstrukce výběrová řízení nebyla Ředitelstvím silnic a dálnic ČR ještě vypsána. „Každý, kdo se ve stavebnictví pohybuje, ví, že tendry jsou komplikovaná záležitost. Stačí, když se odvolá jeden z neúspěšných uchazečů o zakázku, a odklad faktického zahájení stavby může trvat dlouhé měsíce. Doufám, že se personální situace v investorských organizacích, především na ŘSD, uklidní a tendry budou vypisovány spíše v první polovině roku a ne před zimou,“ uvedl dnes Ing. Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha.

Proti loňskému roku se sice podařilo v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (dále SFDI) navýšit částku určenou právě na rekonstrukce, a to na 9 mld. Kč oproti 6,4 mld. v rozpočtu 2013, ale není jisté, že se je podaří plně využít. „Pokud nebudou výběrová řízení vypsána ihned, tak bude celé složitě vyjednané navýšení k ničemu, protože peníze se nepodaří vyčerpat a kvalitnějších silnic se nedočkáme,“ řekl Petr Svoboda. Ostatně, dle informací SFDI bylo z celkového rozpočtu této organizace v roce 2013 vyčerpáno jen 76 %.

Sdružení pro výstavbu silnic Praha i řada dalších odborníků dlouhodobě upozorňuje na neustále se zhoršující technickou úroveň státních a krajských investorských organizací. Odborná veřejnost volá po vytvoření technické politiky a zavedení základních principů péče o svěřený majetek, včetně využívání nejnovějších poznatků v této oblasti. I proto neustále roste vnitřní zadlužení silniční infrastruktury – jinými slovy – stav silnic, dálnic, mostů se neustále zhoršuje. Neřeší se dlouhodobé problémy, ale ani běžné opravy nejsou prováděny kvalitně, protože opravy provedené v zimě jsou neefektivní a nemohou končit ničím jiným než dalším požadavkem na financování opravy.

„Věřím, že nové vedení Ministerstva dopravy i ŘSD ČR a také krajští správci komunikací budou více pozornosti věnovat pravidelné údržbě a opravám pozemních komunikací včetně mostů,“ doplnil Petr Svoboda.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice