KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Materiály    RoadCem: Levná, silná a pružná silnice z jakékoliv zeminy

RoadCem: Levná, silná a pružná silnice z jakékoliv zeminy

Publikováno: 11.12.2013
Rubrika: Materiály

Nizozemská společnost PowerCem, která se přes dvacet let zabývá vývojem a využitím stavebních hmot, proráží na český trh s novým aditivem RoadCem, díky němuž se výstavba silnic zlevňuje až o 40 %. Metr čtvereční silnice I. třídy přijde objednatele maximálně na tisíc korun včetně asfaltu. V případě rozsáhlejší výstavby cena klesá až k 800 korun/m2 a u obecních cest se pohybuje ještě o minimálně sto korun za metr čtvereční níže.

Technologie RoadCem nabízí hned několik konkurenčních výhod:
I. RYCHLOST VÝSTAVBY
V závislosti na počtu hydrantů, šachet a dalších povrchových překážek postupuje stavba rychlostí 1 000 – 4 000 m2 za den. A to od „zelené louky“ až po hotovou komunikaci.

II. MATERIÁLOVOU FLEXIBILITU
Nezáleží na materiálu, RoadCem se dá použít se všemi dostupnými stavebními materiály nebo místní zeminou.

III. HYPERSTABILIZACI
Klasické vozovky mají pod asfaltovým kobercem vrstvu obalovaného kameniva, kameniva s cementem a štěrkodrť. S RoadCem je pod kobercem pouze jedna vrstva složená z místní zeminy, cementu a RoadCem.

PowerCem vstoupil na trh v roce 2011 a každý rok zdvojnásobuje svoji produkci. Letos postaví novou technologií 15 000 m2 komunikací, v roce 2014 se i díky spolupráci s ŘSD a kraji objem produkce i počet jednotlivých akcí minimálně zdvojnásobí. Expanzi výrazně pomůže průnik na větší inženýrské stavby.

Technologický postup:

  • zjištění parametrů budoucího dopravního zatížení, druhu zeminy dle IGP
  • odběr vzorků zeminy, laboratorní stanovení receptury na základě testovaných parametrů
  • počítačový výpočet na základě zjištěných parametrů zeminy, očekávaného zatížení, požadované životnosti
  • výpočet probíhá přes moduly pružnosti

Stanovuje se:

  • tloušťka „stabilizované“ vrstvy (od 20 do cca 45 cm)
  • receptura – množství cementu a RoadCemu (160/1,6 – 240/2,4 kg/m3)

Specifika realizace:

  • desku není třeba dilatovat
  • obrubníky se osazují dodatečně
  • šachty apod. se zaměří, sníží, zakryjí, „přejedou“ a dodatečně odkryjí a finálně upraví
  • odvodnění jen tam, kde hrozí zdvih celé konstrukce vztlakem nebo je zemina vysoce kapilární a hladina podzemní vody blízko povrchu

Podrobný technologický postup v několika variantách je možné shlédnout na stránkách www.powercem.cz. V praxi je možné vidět technologii na 4 předváděcích akcích v říjnu a listopadu.

CTP DHL Nový Jičín – 500 m2 pro maximální zátěž 

Předmětem projektu byla rekonstrukce vjezdu areálu firmy DHL Express se správcem CTP Invest. v Novém Jičíně. Výstavba byla rozdělena na dvě části tak, aby byl za každé okolnosti zajištěn nepřetržitý provoz. K rekonstrukci firma přistoupila po totální devastaci zámkové dlažby pronikáním vody do podloží a následným nestejnoměrným sedáním. Místy tak byly koleje hluboké 15 cm. Tuto skutečnost jsme použitím technologie RoadCem odbourali a firma DHL se tak může pyšnit novým kvalitním vjezdem.

Projekt Kamenice u Prahy, ulice Na Vyhlídce – 2 000 m2
V návaznosti na náš první projekt realizovaný v Jílovém u Prahy se nám ozvala obec Kamenice na zpracování nabídky rekonstrukce obecní obslužné komunikace. V ulici se realizovala kanalizace, a tak se část peněz dala čerpat přímo z dotací na kanalizaci (z části určené pro následnou opravu povrchu). Na místě jsme našli prašnou komunikaci se zahliněnými štěrky a 46 objekty vodovodních šoupat a kanalizačních šachet. Realizace nám zabrala tři dny. Asfalt se pokládal kvůli nevhodným klimatickým podmínkám přibližně po 14 dnech. Po celou dobu měli obyvatelé přístup do svých domů s tím, že pouze po čtyři dny byl do určité míry omezen automobilový provoz.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
CTP DHL Nový JičínCTP DHL Nový JičínCTP DHL Nový JičínCTP DHL Nový JičínCTP DHL Nový JičínProjekt Kamenice u PrahyProjekt Kamenice u PrahyProjekt Kamenice u PrahyProjekt Kamenice u PrahyProjekt Kamenice u Prahy

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Asfaltové směsi a vrstvy mostních vozovek – revize ČSN 73 6242 (168x)
V oblasti mostních asfaltových konstrukčních vrstev, které zahrnují ochranné vrstvy izolací a kryt vozovky musela být no...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (127x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...
Beton: Technologie pro odolné vozovky s respektem k životnímu prostředíBeton: Technologie pro odolné vozovky s respektem k životnímu prostředí (51x)
Betonové vozovky by mohly zásadním způsobem přispět ke snížení nehodovosti na českých silnicích. Bezpečnost provozu zvyš...

NEJlépe hodnocené související články

Ověření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiáluOvěření konstrukce pražcového podloží s využitím asfaltové směsi se 70 % R-materiálu (5 b.)
Příspěvek se zabývá alternativním uplatněním R-materiálu vzniklého z konstrukčních vrstev asfaltového betonu. Je uveden ...
Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásyPříhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy (5 b.)
Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro kaž...
Gumoeko ELASTICKÁ polymerní směs CGA pro aplikaci do asfaltuGumoeko ELASTICKÁ polymerní směs CGA pro aplikaci do asfaltu (5 b.)
Výhody využití polymerní směsi: přídavkem polymerní směsi v asfaltu se zvýší jeho elasticita nezávisle na teplotě voz...

NEJdiskutovanější související články

Mýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republiceMýty a realita chování patinující oceli při jejím použití na mostních konstrukcích v České republice (4x)
Příspěvek se zabývá hodnocením výsledků tvorby ochranné vrstvy patinujících ocelí u ocelových konstrukcí, které byly umí...
Současné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešeníSoučasné problémy provádění diagnostického průzkumu netuhých vozovek a jejich možné řešení (1x)
Špatný stav našich silnic, často prezentovaný v médiích, není způsoben tím, že bychom silnice neuměli stavět. Hlavní pří...
Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství?Geopolymery: budoucnost mostního stavitelství? (1x)
Velký obdiv zcela jednoznačně patří stavitelům z dob minulých, jejichž důmyslné a propracované stavby po staletí zdobí k...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice