KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Materiály    Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy

Příhradové vibrační lišty Atlas Copco umožňují hutnit až 25 m široké pásy

Publikováno: 3.7.2016
Rubrika: Materiály, Zajímavosti

Vibrační lišty na beton z dílny švédské firmy Atlas Copco patří ke světové špičce. Nejen proto, že nabízí řešení pro každou stavební aplikaci pro povrchovou úpravu betonu, ale také proto, že jejich největší lišty disponují parametry, které nemají konkurenci. Např. s příhradovou vibrační lištou Atlas Copco BT 90 můžete hutnit až 25 m široký pás najednou. Pro zarovnání a zhutnění litého betonu při stavbě silnic, ranvejí nebo mostů jsou naprosto ideální.

Dokončovací lišty: pro drobné práce
Začněme ale pěkně od začátku. Základní řadu Atlas Copco tvoří tzv. dokončovací vibrační lišty. Jde o relativně malé lišty s elektrickým nebo benzínovým motorem a rukojetí, pomocí které stroj ovládáte.

Délka lišty se u těchto přístrojů pohybuje v rozmezí od 2 do 5 metrů. Co určitě oceníte, vždy jde o tzv. plovoucí lišty – lišta je naklápěcí a lze s ní pohybovat na obě strany. Někteří výrobci mají ve svém portfoliu i tzv. stahovací lišty, které umožňují pohyb pouze směrem k obsluze.

Dokončovací vibrační lišty Atlas Copco jsou vhodné zejména pro dokončovací práce, tj. urovnání a zvibrování poslední betonové vrstvy. Při práci vám přijde vhod, že rukojeť je délkově nastavitelná, takže během zarovnávání můžete stát mimo bednění.

Dvojité lišty: pro dokonale hladký povrch
Jestliže od vibrační lišty očekáváte vyšší hutnící výkon a perfektní zarovnání povrchu, pak pro vás Atlas Copco připravil dvojité lišty.

Jedná se o dvě lehké hliníkové lišty v řadě za sebou, které zhutňují do hloubky, ale díky nízké hmotnosti se s nimi snadno manipuluje a krásně zarovnávají povrch betonu. Lišty jsou navíc vyrobené z nekorodujícího hliníku a snadno se čistí.

Dvojité lišty využijete zejména při úpravě prefabrikovaného betonu nebo vyrovnávání betonových ploch, základových desek apod.

Příhradová lišta: navržena pro nejnáročnější
Konečně se dostáváme k výše zmíněné příhradové liště Atlas Copco, dříve známé jako Dynapac, která je určená pro profesionální betonáže širšího charakteru na silnicích, mostech nebo letištích. Využijete ji také při práci na velkých betonových plochách hal a průmyslových objektů, parkovišť, střech atp.

Značka Atlas Copco nabízí dva základní modely příhradových lišt: BT 90 a SVG. Ty se od sebe liší nejen svou hmotností, ale i vhodností využití. Zatímco těžší BT 90 se hodí pro hutnění hutnějších betonových směsí, především kvůli jejich odporu proti tažení lišty, lehká SVG lišta nabízí rychlou a efektivní práci s méně hutnými směsmi.

V každém případě modulární příhradové lišty poskytují hloubkové zhutnění a dokážou odstranit vzduchové kavity až z 200 mm vysoké vrstvy betonu.

Příhradové lišty Atlas Copco ale nezaujmou jenom výkonem. Jejich robustní konstrukce s tuhými trojúhelníkovými sekcemi a ochranou klíčových součástí přístroje jsou zárukou dlouhé životnosti a pohodlného servisu. Modulární konstrukce zase umožňuje lištu jednoduše smontovat i demontovat na požadovanou pracovní délku, kdy lištu poskládáte z hnací a koncové části a z pracovních sekcí různých délek. A díky pryžovým spojkám můžete vytvořit tvar s různými pracovními úhly pro dosažení požadovaného sklonu výsledné plochy – přímý, parabolický či jinak zakřivený. Velký výběr pracovních sekcí a různých pohonných jednotek nabízí například firma MANEK stavební stroje.

Pokud používáte benzinovou nebo elektrickou hnací jednotku, může mít vibrační lišta maximální délku 20 metrů. Jestliže se ale rozhodnete pro pneumatický pohon, pak získáte zařízení o délce až 25 metrů. Benzínový pohon nabízí větší mobilitu, elektrický nebo pneumatický pohon na druhou stranu větší spolehlivost a odolnost.

Zhutnění, vyrovnání a finální úprava betonového povrchu je s lištami Atlas Copco mnohem rychlejší a jednodušší než s přístroji konkurenčních výrobců.  Výrobce má navíc v České republice rychlý a dostupný servis a u vybraných autorizovaných prodejců získáte i plnou technickou podporu při výběru lišty nebo samotné aplikaci.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (189x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Asfaltové směsi a vrstvy mostních vozovek – revize ČSN 73 6242 (168x)
V oblasti mostních asfaltových konstrukčních vrstev, které zahrnují ochranné vrstvy izolací a kryt vozovky musela být no...
Asfaltové vozovky v tunelechAsfaltové vozovky v tunelech (127x)
V současné době je v ČR legislativně umožněno používat do silničních tunelů delších než 1 km pouze vozovky s cementobeto...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice