Revitalizace trati Louny – Lovosice
Rubrika: Železniční infrastruktura
Poslední květnový den začala rozsáhlá rekonstrukce přibližně 34 kilometrů dlouhé jednokolejné trati. Skončit má na konci tohoto roku.
Na jedné z největších zakázek v rámci regionálních tratí se bude podílet také společnost Chládek & Tintěra. Pro sdružení firem zrekonstruuje traťový úsek Košetice nad Ohří – Radonice nad Ohří, železniční stanici Libochovice a koleje v železniční stanici Chotěšov pod Hazmburkem a spolu s dalšími pěti sty metry navazující trati. Celkem se bude jednat o práce na přibližně 5,5 kilometrech trati.
Součástí revitalizace trati je ve vybraných úsecích oprava kolejového svršku a spodku, úprava kolejového uspořádání v železničních stanicích, vybudování nových bezbariérových nástupišť ve stanicích a na zastávkách, osvětlení, rozhlasu, informačního, kamerového a orientačního systému. Rekonstrukcí projdou také propustky a mosty, staniční a traťové zabezpečovací zařízení, dálková a místní kabelizace.
ROZDĚLENÍ NA DVĚ ETAPY
Během první etapy, která potrvá od 30. 5. do 19. 10. 2018 bude vyloučen z provozu úsek Louny – Libochovice. „Nás čeká především kompletní rekonstrukce železničního spodku i svršku v úseku Koštice – Radonice nad Ohří a rekonstrukce železniční stanice Libochovice, kde vzniknou dvě nová nástupiště. Celkem se bude jednat asi o 4,7 kilometru tratě,“ popisuje rozsah prací vedoucí stavby Robert Frost. Kromě toho stavaře naší společnosti čeká ještě rekonstrukce devíti přejezdů, dvanácti propustků a řady dalších umělých staveb, jako jsou gabionové zdi, rozšíření tělesa či prvky odvodnění.
Druhá etapa začne 20. 10. a potrvá do 7. 12. 2018. Během ní bude vyloučen z provozu zbylý úsek a naši stavbaři provedou rekonstrukci železničního svršku a spodku ve stanici Chotěšov pod Hazmburkem a dalších pěti set metrů trati za stanicí.
Také na této železniční stavbě najde uplatnění firemní portálový pokladač pražců a kolejových polí Donelli. Podle Roberta Frosta ale bude nejnáročnější fází stavby vyřešit přístupy k trati pro odvoz a dovoz materiálů.
ZRYCHLENÍ O 28 MINUT
Hlavním důvodem revitalizace je zvýšení rychlosti. Dosud byla maximem šedesátka, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi padesátka. Na úseku z Libochovic do Radonic nad Ohří by po revitalizaci trati měla být nově nejvyšší rychlost 100 kilometrů v hodině, z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku.
Trať, jejíž současný stav je na hranici životnosti, je v současnosti využívána téměř výhradně pro regionální dopravu. Kromě regionálních vlaků se předpokládá nasazení dvou párů spěšných vlaků v úseku Ústí nad Labem hl. n. – Lovosice – Louny. Jízdní doba u osobních vlaků se má v úseku Louny – Lovosice zkrátit na 50 minut z původních 78 minut. Zvýší se také propustnost tratě: z 37 vlaků denně na 52 denně. Propustnost zvýší například nově vybudovaná výhybna v Radonicích nad Ohří. Na některých nádražích se sice zredukuje počet kolejí, ale postaví se nová nástupiště. Ta se vybudují spolu s přístřešky i na zastávkách.