KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Revitalizace trati Louny – Lovosice

Revitalizace trati Louny – Lovosice

Publikováno: 28.11.2018
Rubrika: Železniční infrastruktura

Poslední květnový den začala rozsáhlá rekonstrukce přibližně 34 kilometrů dlouhé jednokolejné trati. Skončit má na konci tohoto roku.

Na jedné z největších zakázek v rámci regionálních tratí se bude podílet také společnost Chládek & Tintěra. Pro sdružení firem zrekonstruuje traťový úsek Košetice nad Ohří – Radonice nad Ohří, železniční stanici Libochovice a koleje v železniční stanici Chotěšov pod Hazmburkem a spolu s dalšími pěti sty metry navazující trati. Celkem se bude jednat o práce na přibližně 5,5 kilometrech trati.

Součástí revitalizace trati je ve vybraných úsecích oprava kolejového svršku a spodku, úprava kolejového uspořádání v železničních stanicích, vybudování nových bezbariérových nástupišť ve stanicích a na zastávkách, osvětlení, rozhlasu, informačního, kamerového a orientačního systému. Rekonstrukcí projdou také propustky a mosty, staniční a traťové zabezpečovací zařízení, dálková a místní kabelizace.

ROZDĚLENÍ NA DVĚ ETAPY

Během první etapy, která potrvá od 30. 5. do 19. 10. 2018 bude vyloučen z provozu úsek Louny – Libochovice. „Nás čeká především kompletní rekonstrukce železničního spodku i svršku v úseku Koštice – Radonice nad Ohří a rekonstrukce železniční stanice Libochovice, kde vzniknou dvě nová nástupiště. Celkem se bude jednat asi o 4,7 kilometru tratě,“ popisuje rozsah prací vedoucí stavby Robert Frost. Kromě toho stavaře naší společnosti čeká ještě rekonstrukce devíti přejezdů, dvanácti propustků a řady dalších umělých staveb, jako jsou gabionové zdi, rozšíření tělesa či prvky odvodnění.

Druhá etapa začne 20. 10. a potrvá do 7. 12. 2018. Během ní bude vyloučen z provozu zbylý úsek a naši stavbaři provedou rekonstrukci železničního svršku a spodku ve stanici Chotěšov pod Hazmburkem a dalších pěti set metrů trati za stanicí.

Také na této železniční stavbě najde uplatnění firemní portálový pokladač pražců a kolejových polí Donelli. Podle Roberta Frosta ale bude nejnáročnější fází stavby vyřešit přístupy k trati pro odvoz a dovoz materiálů.

ZRYCHLENÍ O 28 MINUT

Hlavním důvodem revitalizace je zvýšení rychlosti. Dosud byla maximem šedesátka, mezi Lovosicemi a Čížkovicemi padesátka. Na úseku z Libochovic do Radonic nad Ohří by po revitalizaci trati měla být nově nejvyšší rychlost 100 kilometrů v hodině, z Radonic do Loun 80 kilometrů v hodině. Mezi Lovosicemi a Čížkovicemi stoupne rychlost o 10 km/h na šedesátku.

Trať, jejíž současný stav je na hranici životnosti, je v současnosti využívána téměř výhradně pro regionální dopravu. Kromě regionálních vlaků se předpokládá nasazení dvou párů spěšných vlaků v úseku Ústí nad Labem hl. n. – Lovosice – Louny. Jízdní doba u osobních vlaků se má v úseku Louny – Lovosice zkrátit na 50 minut z původních 78 minut. Zvýší se také propustnost tratě: z 37 vlaků denně na 52 denně. Propustnost zvýší například nově vybudovaná výhybna v Radonicích nad Ohří. Na některých nádražích se sice zredukuje počet kolejí, ale postaví se nová nástupiště. Ta se vybudují spolu s přístřešky i na zastávkách.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Revitalizace trati Louny – LovosiceRevitalizace trati Louny – Lovosice

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (49x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice