KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Rekonstruované nádraží Ostrava-Svinov oficiálně začalo sloužit

Rekonstruované nádraží Ostrava-Svinov oficiálně začalo sloužit

Publikováno: 28.6.2006, Aktualizováno: 20.1.2010 00:47
Rubrika: Zajímavosti

Rekonstrukce největšího nádraží na Moravě a ve Slezsku a třetího největšího železničního uzlu v České republice – stanice Ostrava-Svinov – dnes oficiálně skončila. Přestavba nádraží, které bylo opraveno a rozšířeno o veskrze moderní kovovo-skleněnou přístavbu a prostor přednádraží, byla součástí modernizace II., resp. III. železničního koridoru, traťového úseku Studénka – Ostrava. Svinov tak má – podle slov generálního ředitele Českých drah Josefa Bazaly – momentálně nejmodernější nádraží v republice.

Akce začala v srpnu 2004. Zahrnovala skleněnou přístavbu s novou odbavovací halou pro cestující, rekonstrukci stávající výpravní budovy a její napojení na nové objekty stanice, zastřešení ostrovních nástupišť a vybudování dvou podchodů sloužících jako přístup k nástupištím. Přestavba přednádraží – autobusového terminálu pro městskou hromadnou dopravu s dispečinkem a parkovišť – byla její součástí, byla ovšem dokončena už na jaře 2004 (aby již mohla sloužit návštěvníkům mířícím na utkání Mistrovství světa v hokeji, která se hrála v Ostravě – pozn. red.).

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (175x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice