KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Rekonstrukce mostu přes Jihlavu v Ivančicích skončila

Rekonstrukce mostu přes Jihlavu v Ivančicích skončila

Publikováno: 27.9.2008, Aktualizováno: 23.11.2008 19:25
Rubrika: Aktuality

Ve čtvrtek byl slavnostně otevřen nově zrekonstruovaný silniční most přes řeku Jihlavu v Ivančicích. Investorem stavby, která je součástí investiční akce „Zvýšení dopravní dostupnosti města Ivančice“ spolufinancované z dotací Evropské unie v rámci Regionálního operačního programu NUTS 2 Jihovýchod, byla Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje, jejímž zřizovatelem je Jihomoravský kraj.

Most leží na silnici č. II/152, spojuje Ivančice a Němčice a z hlediska místní dopravy je velmi důležitou komunikací. Byl vybudován v roce 1923 a ve své původní podobě již nevyhovoval potřebám moderní dopravy. Cílem rekonstrukce bylo nejen most důkladně zrenovovat, ale také ho rozšířit tak, aby byl bezpečnější pro chodce i řidiče.

Jedná se třípolový trámový monolitický betonový most se spřaženou železobetonovou deskou. Silnice před mostem je široká cca 7,5-7,8 m, ale před rekonstrukcí se na mostě zužovala na 5,15 m. Nyní je komunikace široká 7 metrů s jednostranným chodníkem širokým 2 metry. Most je po rekonstrukci celkem 10,14 m široký a 51,94 m dlouhý, zvýšila se také jeho zatížitelnost na třídu „A“.

Protože byl most po celou dobu své rekonstrukce, tedy od 1. dubna letošního roku, uzavřen pro veškerou dopravu, vyrostla ještě před zahájením rekonstrukčních prací provizorní lávka pro pěší. Pro automobilovou dopravu byly stanoveny objízdné trasy.

Vlastní rekonstrukce se neobešla bez několika komplikací. Při rozšiřování břehových opěr na jaře letošního roku vyplavila přívalová vlna dvakrát staveniště poté, co byla z přehrady Mohelno vypouštěna voda pro vodáky sjíždějící řeku Jihlavu. Vlna měla být pokaždé maximálně 20 cm vysoká, ale v obou případech byla bohužel podstatně vyšší, což způsobilo stavbařům značné problémy.

Při demontáži všech vrstev vozovky na mostě stavbaři zjistili, že tvar původní mostovky je zcela jiný, než předpokládala zadávací dokumentace stavby. To rekonstrukci to o několik týdnů zdrželo, protože část původní mostovky bylo nutné odříznout a kvůli novému nadbetonování mostovky změnit projekt. Zpoždění se ale podařilo dohonit, takže stanovený termín dokončení v září letošního roku byl dodržen.

Celková cena rekonstrukce dosáhla 18,5 mil. Kč a financována je z prostředků fondu ERDF Evropské unie (85%), státního rozpočtu (7,5%) a investora - Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje (7,5%). Předfinancování ve výši 85% zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Podle projektu firmy DOSTING rekonstrukci.

realizoval závod Dopravní stavby akciové společnosti OHL ŽS. „Chtěl bych poděkovat všem obyvatelům Ivančic za pochopení nutných změn v dopravě během rekonstrukce. Věřím, že jim most bude dobře sloužit alespoň dalších 85 let,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, generální ředitel a předseda představenstva OHL ŽS.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (66x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (61x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (49x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice