KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Bezpečnost    Rájec-Jestřebí potřebuje bezpečnější železniční přejezd

Rájec-Jestřebí potřebuje bezpečnější železniční přejezd

Publikováno: 17.1.2011, Aktualizováno: 21.1.2011 13:11
Rubrika: Bezpečnost

Radnice v Rájci-Jestřebí na Blanensku usiluje o modernizaci přejezdu u tamního železničního nádraží. Nevyhovuje současným normám a především není bezpečný. Ročně v tomto místě zahyne nejméně jeden chodec. Nutná je proto celková rekonstrukce přejezdu, popřípadě výstavba podchodu či nadchodu, řekl dnes ČTK starosta města Pavel Perout (KDU-ČSL).

Současný přejezd vznikl v roce 1997. Je opatřen světelnou i zvukovou signalizací a také závorami. Ty ale nezabraňují zcela ve vstupu do kolejiště. Mnozí lidé přitom na vlak dobíhají na poslední chvíli. Rájec-Jestřebí leží na hlavním železničním koridoru v republice Břeclav-Děčín a je na něm rušný provoz.

O problému již jedná radnice se Správou železniční dopravní cesty. "Patrně nejvýhodnějším řešením by byla stavba nadchodu," uvedl starosta. Obdobný je úspěšně využíván v nedaleké Skalici nad Svitavou. Celkové náklady na projekt nejsou zatím známy.

Návrh na vyřešení situace v Rájci-Jestřebí by měl být znám do konce letošního roku. Následně vznikne finanční odhad.

Perout zdůraznil, že na místě přejezdu se stalo několik tragédií. Jednou z obětí se stal v minulosti také krátkozraký, neslyšící senior chodící o berlích, který nezaznamenal všechna výstražná znamení. Zahynul pod projíždějícím pendolinem.
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Historie výroby ocelových svodidel v České republiceHistorie výroby ocelových svodidel v České republice (42x)
Ocelová silniční svodidla, jak je známo, zvyšují bezpečnost v silniční dopravě. Jsou proto navržena a odzkoušena tak, ab...
Číslování přejezdů zachraňuje lidské životy (28x)
Právě uplynul rok od spuštění sytému číslování železničních přejezdů a přechodů, který zavedla Správa železniční dopravn...
Bezpečnost práce: Výstražné oblečení s reflexními pruhy vysílá signály ve dne stejně jako v nociBezpečnost práce: Výstražné oblečení s reflexními pruhy vysílá signály ve dne stejně jako v noci (27x)
Při práci na komunikacích, letištích nebo při likvidaci odpadu zásadně platí: Výstražné oblečení má svého nositele na pr...

NEJlépe hodnocené související články

Hodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. částHodnocení bezpečnosti železničních zabezpečovacích zařízení – 1. část (5 b.)
Železniční zabezpečovací technika je jednou z částí železničního systému, která se velkou mírou podílí na zajištění bezp...
Jihočeský kraj zkontroloval přejezdy, značky zarostla vegetace (5 b.)
Jihočeský kraj zkontroloval 245 železničních přejezdů na silnicích druhé a třetí třídy, u téměř poloviny z nich zjistil ...
Dobré osvětlení zvyšuje viditelnost na silnicích o 30 % a snižuje možnost vzniku dopravních nehod (5 b.)
Z dopravních statistik vyplývá, že se během letních měsíců setkáváme s výrazným nárůstem nehodovosti. V průběhu června a...

NEJdiskutovanější související články

(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR(Ne)zvratné osudy rozšiřují kampaň Nemyslíš – zaplatíš! Ministerstva dopravy ČR (1x)
V dubnu 2009 zahajuje Ministerstvo dopravy ČR ve spolupráci s Českým sdružením obětí dopravních nehod a Organi...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice