KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    První předání nejsilnějšího nákladního vozu na světě

První předání nejsilnějšího nákladního vozu na světě

Publikováno: 14.6.2009, Aktualizováno: 15.6.2009 09:40
Rubrika: 2009, Doprava

Brána továrny se otevírá a objevuje se první Volvo FH16 700. Dychtivý Tore Aase z Norska zde už vyčkává, aby převzal nejsilnější sériově vyráběný nákladní vůz na světě. Na hornatém západním pobřeží Norska se výkon vozu dokonale uplatní.

Nákladní vůz bude používán při dálkové přepravě na západě Norska, kde bude dopravovat zařízení pro ropný průmysl. Výkon 700 koní a mohutný točivý moment 3.150 Nm zde budou skvěle využity.

„Důvodem pro volbu FH16 700 je to, že přepravujeme náklady až do 50 tun. Silnice jsou často úzké a mohou se vyskytovat až několik kilometrů dlouhé svahy se stoupáním mezi 6 a 10 procenty, takže skutečně nikdy není dost výkonu,“ říká Tore Aase, majitel přepravní společnosti Spesial og Tungtransport AS, sídlící ve Förde, 170 kilometrů severně od Bergenu na norském západním pobřeží.

Vyšší průměrná rychlost
Tore Aase stráví ve svém nákladním voze až 200 dnů ročně a jeho cesty po náročném západním pobřeží prověřují nákladní vůz až na pokraj možností.

„S naším novým typem 700 budu schopen udržovat mnohem vyšší průměrnou rychlost na dlouhých a strmých svazích. Velmi důležitá je pro mne i převodovka I-Shift – to, že nebudu muset stále řadit, značně sníží mou námahu při řízení. Řídím nákladní vozy od sedmdesátých let a začínám už cítit potíže a bolesti v lokti.“

Když byl dotázán, jak budou jeho kolegové reagovat na to, že je prvním zákazníkem na světě, který řídí nejsilnější nákladní vůz světa, odpověděl Tore Aase se zasvěceným úsměvem: „Nu, budu lídrem pelotonu a tento náklaďák určitě vzbudí obrovskou pozornost!“

Ochranný rám jako záštita proti vysoké zvěři
Nový nákladní vůz bude uveden do provozu do konce června. Do té doby bude vybaven různým příslušenstvím včetně ochranného čelního rámu (roo-bar, rám proti kangaroo – klokanům). Ne že by se na norských silnicích běžně proháněla stáda klokanů, ale v této oblasti je spousta divokých jelenů, losů a sobů.

Tore Aase je věrným zákazníkem společnosti Volvo, který řídí nákladní vozy této značky už celých 18 let.

„Vyzkoušel jsem i jiné značky, ale zůstávám u Volva. Jedním z důvodů je, že místní dealer mi poskytuje vynikající servis.“

Unikátní výkon a palivová úspornost
Volvo FH16 je se svými 700 koňskými silami nejvýkonnějším nákladním vozem na světě. Je stavěn pro ty nejnáročnější přepravní úkoly. Navzdory jeho 700 koním nedošlo k žádnému zvýšení spotřeby ani emisí. Naopak, emise oxidů dusíku se ve srovnání s předchozím modelem snížily o 40 procent, takže tento nový nákladní vůz splňuje požadavky budoucího emisního standardu Euro 5.

„FH16 700 představuje na světovém trhu nákladních automobilů zcela ojedinělou vlastní třídu. Nabízí jedinečnou kombinaci výkonu a palivové úspornosti. Už jsme zaznamenali výrazný nárůst zájmu o tento nový model mezi zákazníky, kteří se zabývají zvláště náročnými dopravními úkoly,“ říká Claes Nilsson, prezident evropské divize Volvo Trucks.

Vyrobeno v závodě v Tuve
Nové Volvo FH16 700 se vyrábí v závodě v Tuve poblíž švédského Göteborgu. Velké naděje jsou vkládány do toho, že nový model bude mít úspěch.

„Jsme opravdu hrdi na to, že jsme dostali úkol vyvinout a dodat nejsilnější nákladní vůz na světě. Předání klíčků prvnímu zákazníkovi je mezníkem, který do budoucnosti hodně slibuje,“ říká Johan Jinhage, ředitel závodu Volvo Trucks v Tuve.

 

Specifikace motoru:
Typ D16G700 EU5SCR-M
Maximální výkon v rozmezí otáček 1.550 až 1.800 min-1 je 700 k (515 kW)
Maximální otáčky 2 000 min-1
Maximální točivý moment v rozmezí 1.000 až 1.550 min-1 je 3.150 Nm
Obsah 16,1 l
Kompresní poměr 17,3 : 1
Výkon výfukové brzdy při 2.200 min-1 je 230 kW
Výkon motorové brzdy (systém VEB+) při 2.200 min-1 je 425 kW*
Suchá hmotnost (vlastní motor) cca 1.325 kg
* VEB+ se dodává na přání.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Volvo FH16 700kVolvo FH16 700k

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Zeleň a rozhled na pozemních komunikacíchZeleň a rozhled na pozemních komunikacích (122x)
Bezpečnost je v souvislosti s provozem na pozemních komunikacích jedno z nejčastěji skloňovaných slov. Bohužel se v souv...
Problematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacíchProblematika přeprav nadměrných a nadrozměrných nákladů po pozemních komunikacích (93x)
Strojírenství a průmysl mají v České republice dlouholetou tradici. Zmíněná odvětví produkují často výrobky, které svými...
Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (82x)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...

NEJlépe hodnocené související články

Turbo‑okružní křižovatky v České republiceTurbo‑okružní křižovatky v České republice (5 b.)
Stále ještě poměrně novým typem okružních křižovatek v České republice jsou turbo‑okružní křižovatky (někdy též označova...
Možnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČRMožnosti aplikace uspořádání 2+1 na silnice I. třídy v ČR (5 b.)
V roce 2013 jsme zpracovávali studii pro ŘSD, která měla za úkol doporučit a vyhledat možnosti uplatnění uspořádání 2+1 ...
Verejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a LeopoldovVerejné terminály intermodálnej prepravy Bratislava a Leopoldov (5 b.)
Neustály nárast podielu cestnej prepravy na prepravnom trhu v Európe spôsobuje znižovanie mobility a trvalo udržateľného...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice