KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    První část modernizace IV. tranzitního železničního koridoru mezi Veslí nad Lužnicí a Táborem byla dokončena

První část modernizace IV. tranzitního železničního koridoru mezi Veslí nad Lužnicí a Táborem byla dokončena

Publikováno: 16.7.2009, Aktualizováno: 17.7.2009 16:50
Rubrika: 2009

Jedná se o téměř 12 km dlouhý úsek mezi Doubím u Tábora a Táborem, který je součástí IV. národního tranzitního železničního koridoru. Úsek byl během modernizace zdvoukolejněn a nyní na něm mohou vlaky jezdit rychlostí až 160 km/h. Obnovy se dočkaly také železniční stanice Planá nad Lužnicí a Tábor i zastávka Sezimovo Ústí. Cestující mají k dispozici pohodlné a bezbariérové přístupy k vlakům - vznikla nová ostrovní nástupiště. V rámci modernizace úseku také vznikla zcela nová zastávka s názvem „Tábor - Čápův Dvůr“ v km 79,208 s dvěma 140 m dlouhými nástupišti.

První část modernizace IV. tranzitního železničního koridoru mezi Veslí nad Lužnicí a Táborem byla dokončena

Začátek stavby je v km 71,700 a konec v km 83,470, stavební délka je tedy 11,770 km. Modernizací bylo dosaženo traťové rychlosti pro klasické soupravy až 110, pro soupravy s naklápěcími skříněmi až 160 km/h, prostorové průchodnosti UIC GC a traťové třídy zatížení D4 UIC. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Její generální ředitel Ing. Jan Komárek uvedl: „Vyššího standardu a bezpečí se dočká i cestující veřejnost. Všechna nástupiště mají výšku nástupištní hrany 550 mm nad temenem kolejnice pro snadnější nástup, navigační systémy, rozhlas a nové osvětlení. Realizací této stavby se také výrazně zvýšila bezpečnost železničního i silničního provozu. Podařilo se nám totiž tři železniční přejezdy zrušit a nahradit mimoúrovňovým křížením.“

V Plané nad Lužnicí směrem na Chýnov v km 74,800 byl zrušen železniční přejezd komunikace II. třídy č. 409 a byl nahrazen podchodem a novým silničním podjezdem. V Sezimově Ústí v km 77,644 byl místo přechodu pro pěší zřízen nový podchod. Další přejezd se podařilo zrušit v km 80,377 na Maredově vrchu. Místo něj nově slouží pěším lávka a silniční dopravě nový a rozšířený most v Rokycanově ulici.

V železniční stanici Tábor jsou nyní k dispozici dvě 350 metrů dlouhá ostrovní nástupiště (jedno nové a jedno rekonstruované) a jedno boční, 60 metrů dlouhé. V železniční stanici Planá nad Lužnicí je 220 metrů dlouhé, nové ostrovní a stejně dlouhé boční nástupiště. Pro usnadnění pohybu handicapovaných osob jsou bezbariérovými přístupy vybavena nástupiště, podchody a výpravní budovy, nástupiště jsou vybavena vodícími liniemi, signálními a varovnými pásy a akustickými majáky pro nevidomé a slabozraké. Pro bezbariérový přístup byly v Táboře zřízeny čtyři nové výtahy. Ve stanici Planá nad Lužnicí je bezbariérový přístup zajištěn krytými rampami.

Během přestavby kolejiště železniční stanice v Táboře byl prodloužen podchodu pod stanicí, který nyní spojuje dvě městské části a umožňuje přímý příchod k vlakům z Vodňanského ulice, průchod pěších mezi Blanickým předměstím a exponovaným přednádražím (autobusové nádraží, centrum města). Jako související investice bylo v km 82,080 vybudováno nové silniční přemostění železniční stanice Tábor, uvedené do zkušebního provozu již 3. června tohoto roku.

Byla také postavena nová transformační stanice v železniční stanici Planá nad Lužnicí. V úseku je celkem 57 výhybek s elektrickým ohřevem, což značně ulehčí zimní údržbu. Součástí modernizace byla na základě akustické studie i protihluková opatření. Bylo postaveno celkem 6.137 m protihlukových stěn a provedena nezbytná individuální protihluková opatření, spočívající v přetěsnění nebo výměně oken u objektů určených k trvalému bydlení. „Modernizovaný úsek je nejen bezpečný, komfortní pro cestující i zaměstnance železnice, ale z pohledu stavbaře i krásný. Jsem pyšný na to, že na něm pracovali naši zaměstnanci,“ řekl dnes Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s.

Zhotovitelem stavby je „Sdružení Doubí – Tábor“, jehož členy jsou OHL ŽS, a.s. (vedoucí účastník sdružení), Subterra a.s. a Viamont DSP a.s. Projektantem stavby byl SUDOP PRAHA a.s. Celkové náklady na modernizaci úseku dosáhly 2.776.683.000,- Kč.

Stavba „Modernizace trati Veselí nad Lužnicí – Tábor, I. část, Doubí u Tábora – Tábor“ je navržena ke spolufinancování Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava prostřednictvím Fondu soudržnosti a příspěvek EU může být až 85% z celkové výše uznatelných nákladů. Zbývající část je spolufinancována z národních zdrojů prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury.


Základní údaje o stavbě:

Datum zahájení: 2007
Datum ukončení: 2009

Železniční svršek:

  • nové koleje typu UIC 60: 22.541 m
  • užité koleje typu S 49 (bez provizorních spojek): 5.234 m
  • nové výhybky UIC 60: 29
  • výhybek S 49 (bez provizorních spojek): 14
  • stavební úprava úrovňových přejezdů: 3
  • zrušení přejezdů a přechodů: 3

Železniční spodek:

  • úprava pražcového podloží v železničních stanicích: 64.167 m2
  • úprava pražcového podloží v širé trati: 83.363 m2
     

Trakční vedení (TV):

  • nové TV: 30,78 km koleje
  • úprava TV: 7,80 km koleje
  • demontáž TV: 22,01 km koleje
     

Rekonstrukce osvětlení:

  • nové osvětlovací věže: 20
  • nové osvětlovací stožáry (JŽ): 48

Umělé stavby:

  • Rekonstruováno bylo 14 mostů a 14 propustků, nově postaveno bylo 5 mostů a 2 propustky.

Foto: Bc. Pavel Stančo

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Tisková konference k ukončení první etapy modernizace IV. tranzitního železničního koridoru mezi Veslí nad Lužnicí a TáboremStarostka města Tábor Ing. Hana Randová a starosta města Planá nad Lužnicí pan Ing. Jiří ŠimánekIng. Miroslav Konečný, náměstek GŘ SŽDC, s. o. pro modernizaci dráhyIng. Lumír Pyszko, vedoucí stavby za OHL ŽS, a.s. (vedoucí sdružení)Ing. Josef Rezek, ředitel sekce Železnice, závod Dopravní stavby, OHL ŽS, a.s.Ing. Ondřej Göpfert, SŽDC, s. o., Stavební správa PrahaBc. Pavel Halla, vedoucí oddělení komunikace, tiskový mluvčí SŽDC, s. o.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (46x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (29x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice