KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Průtah v Chrastavě se dokončovat nebude, starosta to kritizuje

Průtah v Chrastavě se dokončovat nebude, starosta to kritizuje

Publikováno: 22.2.2012, Aktualizováno: 24.2.2012 11:01
Rubrika: 2012

Silniční průtah v Chrastavě, který by měl odvést nákladní dopravu z města, se letos dokončovat nebude. Liberecký kraj třetí etapu průtahu nezařadil mezi akce, na něž bude žádat dotace z Regionálního operačního programu. Stavba je příliš drahá a nezbylo by na jiné projekty, není navíc připravena, řekl dnes ČTK hejtmanův náměstek Martin Sepp (ČSSD). Podle chrastavského starosty Michaela Canova (Starostové pro Liberecký kraj) však silnice bez třetí etapy zcela ztrácí svůj smysl.

Cílem projektu je odvést těžkou nákladní dopravu směrem na Frýdlant mimo centrum města, dnes totiž musejí desítky kamionů projet přes chrastavské náměstí. Práce na průtahu v Chrastavě začaly v roce 2009, loni byla dokončena druhá etapa. Stavbu financuje Liberecký kraj, neboť jde o přeložku silnice druhé třídy 592. Dvě zatím dokončené etapy stály dohromady zhruba sto milionů korun a z velké části je spolufinancovala Evropská unie. Dokončení průtahu přijde podle odhadů na 85 milionů korun.

"Pokud bychom s žádostí o dotaci z regionálního programu uspěli, na další silnice by tam už moc peněz nezbylo," řekl Sepp. Proto dal podle něj kraj přednost jiným silnicím a ve čtvrté výzvě žádá dotace na průtah Mimoní a rekonstrukce dvou silnic třetích tříd z Krompachu ke státní hranici a v Bozkově na Semilsku. Na tři projekty za bezmála 140 milionů korun, bude kraj žádat dotace více než 117 milionů.

Dokončení třetí etapy průtahu Chrastavou není podle Seppa pro fungování prvních dvou etap nezbytné. Komunikace je podle něj napojena na silnice třetí třídy směrem na Václavice a Vítkov. "Pokud bude vybudován nový most přes Jeřici na místě toho, který předloni strhla velká voda, bude možné na silnici odklonit i tranzitní dopravu od Nové Vsi," dodal. Kraj se navíc už loni zavázal přispět na nový most 2,5 milionu korun, což je desetina odhadovaných nákladů.

Podle Canova postrádá průtah bez dokončení svůj smysl. "Doprava na Václavice a Vítkov představuje zhruba deset možná 15 procent, všechny ostatní kamiony budou dál jezdit přes město, protože jinudy na Frýdlant nemohou," řekl ČTK Canov. Výstavba nového mostu podle něj situaci nezlepší, protože projekt nepočítá s průjezdem těžkých kamionů. "Navíc by se tam ani nevytočily a musely by objet celé náměstí, aby mohly odbočit, což je zcela proti původnímu záměru, který měl nákladní auta dostat z centra města," dodal Canov.

Chrastava podle starosty dokončení obchvatu potřebuje. Město už investovalo nemalé peníze do přípravy projektu a výkupu pozemků. "Abychom stavbu nebrzdili, dali jsme v posledních letech za výkup pozemků a nemovitostí pro třetí etapu kolem pěti milionů korun. Pokud se nebude realizovat, budeme chtít peníze od kraje zpět," zdůraznil Canov. Město má navíc podle něj v rozpočtu připravené peníze i na stavbu chodníků a veřejného osvětlení kolem nové silnice.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice