KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    „Provoz ve všech směrech nebude nikdy přerušen,“

„Provoz ve všech směrech nebude nikdy přerušen,“

Publikováno: 11.12.2008, Aktualizováno: 12.12.2008 13:45
Rubrika: Zajímavosti

řekl v rozhovoru pro časopis Silnice Železnice Stanislav Vávra, výrobní náměstek Moravia Consult Olomouc a hlavní inženýr projektu.

„Provoz ve všech směrech nebude nikdy přerušen,“

Jaká část projektu byla z Vašeho pohledu nejkomplikovanější?
Velice komplikované bylo řešení rozvodů všech inženýrských sítí a především pak kabelů pro řídicí a zabezpečovací systémy. Bylo potřeba vše centralizovat do jednoho místa – nové budovy Centrálního dispečerského zařízení, odkud se bude časem řídit železniční  doprava na celé Moravě. To nyní sídlí v nevyhovujících prostorách naproti budovy železniční stanice.

Uzavře se na čas stanice v Přerově úplně?
V průběhu akce musí být zajištěno, aby nebyl ani na chvíli přerušen provoz ve všech směrech. Ano, budeme se sice potýkat s dopravními komplikacemi, ale nikdy nebude provoz zastaven úplně. Po uzlu v Ostravě-Svinově je Přerov další naší významnou zakázkou. V současné koncentrujeme veškeré své praktické zkušenosti na tvorbě projektu rekonstrukce železničního uzlu v Brně.

Jsou součástí rekonstrukce uzlu i nějaké mostní objekty?
Jedním z mostů je ten přes řeku Bečvu. Z důvodu umístění kolejových spojek na mostě a nutného průběžného štěrkového lože byla navržena nová ocelová konstrukce, která má nižší stavební výšku než stávající plnostěnná ocelová konstrukce. Ta co nejméně zatěžuje stávající spodní stavbu. Staticky je řešena jako spojitý nosník o pěti polích. Vycházeli jsme z požadavku Povodí Moravy, který zněl: „Není možné snížit volnou výšku nad úrovní stoleté vody.“ Světlá šířka mostu zůstane nezměněná, dolní hrana mostní konstrukce bude o 120 mm výše než stávající – tzn., že budou vylepšeny poměry pod mostem z hlediska hladiny stoleté vody. Pro umístění kolejových spojek v hlavních kolejích na mostě jsou navrženy dvě dvoukolejné mostovkové konstrukce, které vytváří společnou kolejovou vanu pro štěrkové lože dvou kolejí. U výtažné koleje je nosná konstrukce navržena jednokolejná. Stávající části opěr a pilířů budou sanovány.

Jak dlouho budou práce na mostě probíhat?
Hlavní stavební práce na mostě budou trvat dva roky a proběhnou ve třech hlavních stavebních postupech. Stávající ocelové konstrukce jednotlivých mostních polí budou sneseny kolejovým jeřábem a nové nosné konstrukce budou postupně podélně vysouvány do defi nitivní polohy.

Jakou délku budou mít protihlukové zdi?

Po délce uzlu bude postaveno na 800 metrů protihlukových zdí. I na dalších místech úseku jsme posuzovali vliv vibrací na okolní výstavbu a tam, kde to vyžadovaly normy, budou instalovány antivibrační rohože.

Museli jste v rámci rekonstrukce řešit i požadavky památkářů?

Výpravní budova je uznanou kulturní památkou a tudíž veškeré činnosti na k ní přiléhajícím 1.nástupišti tomu musely být tomu přizpůsobeny. V průběhu tvorby projektu požádal Národní památkový ústav, aby byla i nástupiště 2 a 3 taktéž zařazena mezi kulturní památky. Toto však ministerstvem kultury nebylo odsouhlaseno. Proto jsme konstrukce na nástupištích repasovali, ukotvili do zcela nových nástupišť, přizpůsobených platným normám a požadavkům toho, aby zde mohly zastavovat mezinárodní rychlíky. Čtvrté nástupiště již bylo navrženo v moderním duchu, který koresponduje s ostatními nástupišti.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Související články


Fotogalerie
Stanislav Vávra

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (113x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (76x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (71x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice