KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Projekt Dopravní uzel Pardubice má svoji vizuální podobu

Projekt Dopravní uzel Pardubice má svoji vizuální podobu

Publikováno: 4.5.2018
Rubrika: Zajímavosti

Propojení čtyř módů dopravy, to je velkolepý projekt nazvaný Dopravní uzel Pardubice. Ten má nyní svou vizualizaci. Ta byla představena samosprávě Pardubického kraje, vedení magistrátu Města Pardubice, Ministerstvu dopravy ČR a dotčeným centrálně řízeným organizacím, dále dopravní sekci krajské hospodářské komory. Představení bude provedeno i okolním dotčeným obcím.

Vizualizace ukázala veškerá možná napojení veřejného přístavu s veřejným logistickým centrem, průmyslovou zónou Semtín, komunikačním napojením ekologické zátěže, ale i zklidnění dopravy na silnici I/36 od D11 po odbočku na Černou u Bohdanče, sportovně rekreační přístav Pardubice a dokončení cyklostezky Pardubice – Lázně Bohdaneč sever. S projektem je spojený Jihovýchodní a Severovýchodní obchvat Pardubic, které jsou momentálně nejdále. Dopravní uzel Pardubice je společným zájmem Ministerstva dopravy České republiky a Pardubického kraje, o čemž svědčí MEMORANDUM o spolupráci při přípravě a realizaci tohoto projektu uzavřené mezi výše zmíněnými subjekty. Ambice jsou obrovské a především ojedinělé. Náměstek hejtmana zodpovědný za dopravu v Pardubickém kraji Michal Kortyš má rád výzvy, Dopravní uzel je jednou z nich. „Myslím si, že není malých cílů. Ta vize, která vznikla, má reálný základ. Věci se dají udělat postupně a já mám připravený plán, kde začneme. Já tomuto projektu věřím. Mělo by se začít obchvaty Pardubic, které zaprvé ulehčí městu Pardubice a za druhé budou navazovat na Dopravní uzel Pardubice. No a co se týká realizace, tak bych odhadoval, že dokončení propojení všech módů v optimistické variantě může trvat 3 až 7 let.  I tento projekt má své limity, přeci jen je potřeba začít stavět po etapách a jednou z nich mohou být obchvaty Pardubic, tedy Jihovýchodní a Severovýchodní. Obchvaty jsou velmi důležité. Dále by se mělo zesplavnit Labe až do Pardubic. To jsou limitní podmínky spojené s tímto projektem,“ dodal ředitel Správy a údržby silnic Miroslav Němec.

První propojení vznikne výstavbou plnohodnotné křižovatky silnice I/36 z Pardubic na Lázně Bohdaneč, Nové Město se čtyřpruhem na Hradec Králové a Chrudim. Křižovatka Pardubice, Palackého ul. zajistí čtyřpruhový provoz na silnici I/37 v prostoru Trojice a plnohodnotné napojení na silnici I/36 směr Holice. Miroslav Němec upřesňuje: „V rámci přivaděčů k D35 vznikne obchvat Zminného, obchvat Dašic s napojením na D35, takže z prostoru dnešní Starzóny vznikne nová a plnohodnotná silnice, kde bude možné pokračovat na evropskou dálniční síť. Stavební aktivita, která napojuje prostor Semtína, je uvažovaná silnice Trnová – Fáblovka – Dubina, kde od křižovatky Globus vznikne nová silnice I. třídy po křižovatku u Čerpací stanice na Dubině. Následně s pokračováním na Sezemice včetně obchvatu tohoto města. Dojde tedy k třetímu plnohodnotnému silničnímu dopravnímu napojení na nadřazenou evropskou dopravní infrastrukturu.“

Ze Semtína je možné vybudovat silnici III. třídy v délce cca 2 km, která by propojila průmyslovou zónu Semtín se současnou silnicí I/36. Tato oblast nemá do dnešního dne plnohodnotné propojení, které by mělo korespondovat s jejím rozvojem. Výstavbou mostu přes Labe se napojí veřejné logistické centrum s přístavem.

„Za poměrně nízkých nákladů lze získat velkou přidanou hodnotu. Rozvojová zóna s 60 ha pokryje tři položky veřejného zájmu. Dojde k napojení průmyslové zóny Semtín a veřejného přístavu s veřejným  logistickým centrem. Tyto věci jsou v souladu se zásadami územního rozvoje a územně plánovacími dokumentacemi. Pokud se týká dalších investic, které s tímto souvisejí, můžeme vyjmenovat modernizaci spádových silnic II. a III. třídy v okruhu 50 km okolo Pardubic, řešení parkování, pohyb chodců a cyklistů včetně sportovně-rekreačního přístavu na Labi v Pardubicích,“ uvádí výčet možností ředitel SÚS Pardubického kraje Miroslav Němec.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nová technika SÚS Pardubického krajeSetkání při představení nové techniky SÚS Pardubického krajeNová technika SÚS Pardubického kraje

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice