KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Pro inovaci sektoru stavebnictví je nutné zvýšit lidskou kapacitu, shodl se SPS s ministrem průmyslu a obchodu. Pomoci má investiční plán

Pro inovaci sektoru stavebnictví je nutné zvýšit lidskou kapacitu, shodl se SPS s ministrem průmyslu a obchodu. Pomoci má investiční plán

Publikováno: 9.10.2019
Rubrika: Aktuality

Členové Svazu podnikatelů ve stavebnictví se minulý týden v rámci pracovního oběda v Paláci Žofín sešli s ministrem průmyslu a obchodu Karlem Havlíčkem, aby s ním probrali, jak odstranit překážky, kterým jejich obor v současné době čelí.

„Stát se musí primárně poučit z předešlé krize a musí zavést proticyklická opatření, aby měl v případě jejího opakování peníze na investice do stavebnictví. Je nutné plánovat na více let dopředu, aby byla zajištěna stabilita stavebního sektoru, a ne pouze z roku na rok. Velmi důležitá je též podpora pracovních míst,“ uvedl prezident SPS Jiří Nouza.

S tím souhlasí i ministr Havlíček. Stavebnictví, které trpí velkým nedostatkem lidí, není možné rozvíjet a inovovat. Proto vláda přichází s investičním plánem, který by měl problém s nedostačující lidskou kapacitou eliminovat.

„Chceme-li udržet průmyslovou a ekonomickou základnu, musíme do ní investovat. Potřebujeme byznys plán, je to na principu řízení státu jako firmy,“ uvedl ministr. Tato strategie zahrnuje i přizpůsobení vzdělávacího systému. Je nutné přilákat mladou generaci ke studiu technických oborů. Za velký úspěch proto Havlíček považuje zavedení předmětu technika do základních škol. Ten se na českých školách již testuje a od školního roku 2021/2022 bude povinný pro všechny.

Ministr investiční plán představuje jako soubor potřeb, ke kterým se budou podle určité logiky přiřazovat zdroje. Problém ale tkví v tom, že 75 % prostředků z Evropské unie musí jít na takzvaný zelený či chytrý stát. Obě zúčastněné strany se shodly, že toto číslo je pro Českou republiku příliš vysoké. K dispozici jsou však peníze ze státního rozpočtu, ministr proto chce zformulovat konkrétní cíl, který se musí prosadit hned a postupně se bude obnovovat. Je ale nezbytné, aby tento cíl byl provázaný se systémem vzdělávání. K tomu je potřeba souhlasu i ostatních ministerstev, například resortu školství. Havlíček je nakloněn zavedení mistrovské zkoušky, což by podle něj oboru stavebnictví významně pomohlo. O této zkoušce má jednat právě s MŠMT. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (49x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...
Spustili jsme novou podobu webových stránek! (47x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Dálnicemi se mají stát železniční koridory (43x)
Železnice jako důležitá součást dopravní infrastruktury musí být moderní a konkurenceschopná. Bez budování tranzitních k...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...
Dálnice D47 se osvědčila - šetří čas i peníze řidičů (1x)
Loni v listopadu byl mezi Bělotínem a Bílovcem zprovozněn poslední chybějící úsek dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Ost...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice