KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Prezentace kolejové mechanizace v rámci stavby „Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly“

Prezentace kolejové mechanizace v rámci stavby „Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly“

Publikováno: 4.8.2015
Rubrika: Železniční infrastruktura

Společnost STRABAG Rail a.s. uspořádala akci pro odbornou veřejnost – ukázku a prezentaci moderní kolejové mechanizace na stavbě „Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly“.

V rámci realizace stavby byla využita možnost prezentovat kolejovou mechanizaci při rekonstrukci železničního spodku a svršku pomocí tzv. „technologie bez snesení“, což zjednodušeně řečeno znamená, že kompletní rekonstrukce proběhne výhradně pomocí kolejových mechanizmů. Uvedená technologie významně přispěje k minimalizaci výlukových nároků a silničních přeprav pro rekonstrukci kolejí v oblasti „Klánovického“ lesa. V době letních prázdnin 2015 bude na tříkolejném 4 km dlouhém úseku mezi Úvaly a Blatovem nasazen sanační stroj RPM 2002, který je ve vlastnictví koncernu Swietelsky a obnovovací stroj MATISA 95 SR, který je ve vlastnictví koncernu STRABAG. Tyto stroje byly představeny zájemcům z řad odborné i laické veřejnosti.

SANAČNÍ STROJ RPM 2002
Sanační stroj typu RPM 2002, vyrobený firmou Plasser & Theurer, umožňuje realizaci sanace technologií bez snášení kolejového lože, při které recykluje štěrkové lože a zároveň zabudovává novou konstrukční vrstvu s možností doplnění jedné vrstvy geosyntetického materiálu dle požadavků projektu. Sanační komplex se skládá z jednotky pro těžení materiálů, recyklační jednotky, pohonné jednotky a podbíjecí části, doplněné o předávací jednotku se zásobníkovým vozem, jež umožňuje doplňování nového materiálu štěrkového lože a konstrukční vrstvy. Nedílnou součástí strojní sestavy jsou samovýsypné vozy typu MFS umístěné na začátku a konci stroje. Jednotka pro těžení materiálů provádí separované těžení štěrkového lože a materiálu zemní pláně prostřednictvím dvou těžících řetězů, urovnává zemní pláň a zároveň umožňuje rozprostření geosyntetického materiálu a zabudování konstrukční vrstvy včetně zhutnění a zabudování kameniva štěrkového lože. Pohyb veškerého materiálu v oblasti stroje je řešen pomocí soustav přepravníkových pasů.

Recyklační jednotka umožňuje recyklaci vytěženého štěrkového lože prostřednictvím drtiče v kombinaci se sestavou sít. Podbíjecí jednotka zajišťuje podbití koleje umožňující následnou jízdu vlaku rychlostí až 70 km/h. Pohyb celé soupravy jak na staveništi, tak na kolejích určených pro přesun soupravy, zajišťuje hnací vůz, umožňující jízdu i po dopravní koleji mimo úsek výstavby. Plánovaný výkon sanačního komplexu je 500 m koleje za den.

OBNOVOVACÍ STROJ MATISA 95 SR
Vysoce výkonný stroj pro výměnu kolejového roštu, případně pouze kolejnicových pasů, či pouze pražců. Hlavní předností stroje je vysoký denní výkon činící až 2250 m za desetihodinovou směnu. Konstrukce kladecí jednotky soupravy umožňuje přesnou pokládku nového kolejového roštu do osy a nivelety stávající koleje bez jakéhokoliv externího zaměření. V případě potřeby je možný boční posun kolejového roštu až 100 mm. Souprava je v případě potřeby schopna zapustit niveletu nově pokládané koleje až o 100 mm níže oproti původní niveletě. Stav nově položené koleje je monitorován jednotětivovým tříbodovým měřícím systémem a zaznamenán digitálním osmikanálovým záznamovým zařízením, jehož výstup je dokladem o kvalitě geometrické polohy koleje (GPK). Parametry dosažené GPK dovolují po obnově bez dalšího podbíjení rychlost až 70 km/h.

ZÁKLADNÍ INFORMACE O STAVBĚ
Cílem stavby „Modernizace traťového úseku Praha Běchovice – Úvaly“ je zajistit plnění závazných parametrů modernizované trati na celém koridoru. Jedná se především o prostorovou průchodnost UIC GC, traťovou třídu zatížení UIC D4, úpravy geometrických parametrů koleje odstraňující lokální omezení rychlosti, zajištění dostatečné kapacity dráhy, dodržení hygienických limitů hluku a vibrací, nahrazení nevyhovujících konstrukcí a zařízení, zajištění přístupu pro osoby se sníženou schopností pohybu a orientace.

Zhotovitelem stavby je společnost STRABAG Rail a. s. Celkové náklady (cena zhotovitele stavby) činí 1 360 511 181 Kč bez DPH. Investorem je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace. Projekt je v rámci Operačního programu Doprava navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti, v maximální výši 1 571 967 105 Kč. Národní financování projektu zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Dokončení prací je plánováno na duben roku 2016.

 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Praktická ukázka stroje na stavběNasazení sanačního stroje RPM 2002

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (104x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (76x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (64x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice