KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2009    Převratnému vynálezu společnosti Volvo je už 50 let

Převratnému vynálezu společnosti Volvo je už 50 let

Publikováno: 15.8.2009
Rubrika: 2009

Společnost Volvo Trucks vždy udávala směr, pokud jde o bezpečnost. To platí i v oblasti pasivní bezpečnosti, tedy technologií, které pomáhají chránit účastníky kolizí. Letos je tomu už 50 let od okamžiku, kdy společnost poprvé představila tříbodový bezpečnostní pás – vynález, který v oblasti dopravy zachránil více životů než kterýkoliv jiný.

„Okamžitě jsme dali náš vynález zdarma k dispozici všem výrobcům, takže dnes je bezpečnostní pás samozřejmým vybavením prakticky všech nákladních i osobních automobilů. Proto můžeme říci, že v každém vozidle na silnici je kousek Volva – bez ohledu na jeho značku nebo model,“ říká ředitel pro bezpečnost dopravy a produktů společnosti Volvo Trucks Carl-Johan Almqvist.

Přestože bezpečnostní pás je na světě už půl století, jeho používání je mezi řidiči nákladních vozů v některých zemích ještě stále nebezpečně nízké. Na švédských silnicích používají bezpečnostní pás jen čtyři z deseti řidičů nákladních vozů, zatímco Francie dokázala díky přísné legislativě rozšířit používání bezpečnostního pásu na 80 %.

Následky nepoužívání bezpečnostního pásu jsou dobře zdokumentovány ve vlastním výzkumu následků nehod společnosti Volvo Trucks. Například z patnácti smrtelných nehod řidičů nákladních vozů na švédských silnicích měl jen jeden řidič zapnutý bezpečnostní pás.

„Člověk v sobě nemá nainstalovaný rychloměr, a proto nepovažujeme rychlost za tak nebezpečnou, zejména tehdy, když shlížíme z bezpečné výšky velkého vozu. V globálním měřítku umírá každý rok značný počet řidičů nákladních automobilů jen proto, že si nezapnou bezpečnostní pás. Přesto by jejich životy mohly být tímto nejsamozřejmějším bezpečnostním prvkem nákladního vozu zachráněny. To je něco, co musíme napravit, výzva, která je stejně důležitá jako vývoj nových technologií na ochranu před dopravními nehodami,“ říká Carl-Johan Almqvist, a uzavírá: „V našich nákladních vozech máme instalováno varovné upozornění na nezapnuté pásy, ale v konečném důsledku to záleží na samotných řidičích, kteří si musejí uvědomit, jakým rizikům se vystavují, když bezpečnostní pás nepoužijí. Prakticky všechna naše bezpečnostní opatření ztrácejí účinek, když pás nedostane šanci, aby cestujícího během nehody bezpečně udržel na sedadle. To je naprosto klíčové – zabránit situaci, aby řidič při překlopení vozu nebyl vržen proti stěnám kabiny nebo vymrštěn ven.“

První vůz standardně vybavený tříbodovým bezpečnostním pásem – Volvo PV544 – byl dodán do švédského Karlstadu dne 13. srpna 1959.

Odkazy na web TV (video na internetu):
Provádí se test převrácení vozu, aby se ukázal rozdíl mezi používáním a nepoužíváním bezpečnostního pásu. http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=346
Pro simulaci osoby sedící ve vozidle s bezpečnostním pásem a bez něho se používá vejce. http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=345
Testuje se bezpečnostní pás, vynález, který společnost Volvo zavedla před 50 lety. Dnes je používán takřka ve všech vozidlech a zachránil více než milion životů.
http://volvo.qbrick.com/index.aspx?cid=2&mode=3&mid=347
 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
tříbodový bezpečnostní pás

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Projektování a výstavba železničních mostů – schvalování, přejímky, uvádění do provozu (47x)
V roce 2008 došlo k významným změnám v organizaci a fungování železniční infrastruktury včetně těch jejích částí, které ...
Platnost dálničních známek (30x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Sanace 2009 začaly! (28x)
Dnes v podvečer začal ve Staré radnici města Brna další ročník konference Sanace 2009. Odborná část konference pak probě...

NEJlépe hodnocené související články

Nový Dynafleet poskytuje zákazníkům během přepravy dokonalejší kontrolu (3 b.)
Kde je náklad, a kdy se může očekávat jeho doručení? Nyní se už zákazníci během přepravy nemusejí s takovými otázkami ob...
Tatry o krok bližšie k svetuTatry o krok bližšie k svetu (2.5 b.)
Posledná chýbajúca časť diaľnice pod Vysokými Tatrami, od Mengusoviec po Poprad, je hotová. Súčasťou otvorenej zvyšnej č...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (1.5 b.)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

NEJdiskutovanější související články

Děti Země u soudu neuspěly, dostavba dálnice D8 pokračuje! (18x)
Občanské sdružení Děti Země již několik měsíců soudně napadá dostavbu dálnice D8. Ministerstvo dopravy tak již několikrá...
Platnost dálničních známek (6x)
Roční dálniční známky – platí vždy od 1. 12. předchozího roku do 31.1 . roku následujícího, celková platnost je te...
Konference Hluk 2009Konference Hluk 2009 (3x)
1. odborná konference Hluk 2009 s podtitulem Snižování hlukových zátěží – příležitost pro stavební firmy se konala...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice