KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    Přestavba železničního uzlu Plzeň pokračuje

Přestavba železničního uzlu Plzeň pokračuje

Publikováno: 26.9.2016
Rubrika: Železniční infrastruktura

Práce na stavbě „Uzel Plzeň“ v železniční stanici Plzeň hlavní nádraží postoupily do další fáze. Společnost Skanska zahájila modernizaci severní části nádraží, kde aktuálně probíhá kompletní rekonstrukce kolejiště a výstavba nových nástupišť 1 a 2. Dále pokračují práce na novém podchodu, který propojí všechna nástupiště s ulicí Šumavská spolu s plánovaným autobusovým terminálem.

„Vzhledem k aktuálně probíhajícím pracím jsme zřídili provizorní nástupiště 1 a 2. Cestující se k nim dostanou provizorním přístupem, který vede od stávajícího východu z podchodu do Šumavské ulice,“ říká Jan Mitlöhner, projektový manažer Skanska.

„Nové nástupiště 2 bude hotové v září letošního roku, nástupiště 1 pak o dva měsíce později. Všechna nová nástupiště budou po dokončení stavby kompletně bezbariérová, s přístupem pomocí výtahů nebo eskalátorů,“ dodává Mitlöhner.

V roce 2015 bylo uvedeno do provozu nové nástupiště 3 a letos v únoru i nové nástupiště 4. Cestující už zde mohou vidět budoucí podobu rekonstruovaných nástupišť v celé stanici. Dokončeny jsou ale i úseky, které jsou očím veřejnosti méně přístupné. Proběhla rekonstrukce kolejiště ve směru na České Budějovice a také mostů Gambrinus a Jateční včetně kolejí směr Třemošná. Současně probíhá zkouška nově namontovaného elektronického zabezpečovacího zařízení, které nahradí dosud sloužící mechanické zařízení. Jeho plné spuštění je plánováno na konec letošního roku.

Stavba „Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví“ je náročný projekt, který po více než 100 letech výrazně promění podobu železniční dopravy v Plzni.

Kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice Plzeň hlavní nádraží umožní výrazné zvýšení rychlosti vlaků z dnešních 20 km/h až na 80 km/h. Jde o rekonstrukci složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště hlavního nádraží a navazujících úseků. Stavba zahrnuje kompletní obnovu železničního spodku včetně odvodnění, výstavbu dvou nových a rekonstrukci dvou stávajících nástupišť (1 až 4). Pro lepší a bezpečnější přístup cestujících je budován nový východní podchod a bude přestavěn zavazadlový tunel.

Jelikož je celá stavba hlavního nádraží kulturní památkou, musí být respektovány požadavky na zachování vzhledu stanice, což se týká zejména rekonstrukce zastřešení nástupišť, které bylo postaveno v roce 1907 ve stylu geometrické secese.

ZÁKLADNÍ ÚDAJE:

  • Název: Uzel Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví
  • Investor: Správa železniční dopravní cesty, státní organizace (SŽDC)
  • Zhotovitel: Skanska a. s., divize Železniční stavitelství
  • Projektant: SUDOP PRAHA a. s.
  • Termín: duben 2014 – duben 2017
  • Stavební náklady: 1 806 864 252 Kč bez DPH
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
Nové nástupiště v žst. PlzeňPohled na rozestavěný Uzel Plzeň

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (87x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Vysokorychlostní trať Praha – Benešov – BrnoVysokorychlostní trať Praha – Benešov – Brno (78x)
Ministerstvo dopravy České republiky společně se Správou železniční dopravní cesty zahájilo aktivní přípravu projektu Ry...
Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad LabemModernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim;1. stavba, zdvoukolejnění úseku Stéblová – Opatovice nad Labem (65x)
Navzdory odvěké rivalitě města mechu a města perníku, jak se Hradec Králové a Pardubice vzájemně mírně hanlivě nazývají,...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice