Předváděcí akce strojů Liebherr pro údržbu a opravy železničních tratí
Rubrika: 2016
V prostějovském areálu společnosti TOMI-REMONT se ve středu 24. 2. 2016 uskutečnila předváděcí akce strojů Liebherr pro údržbu a opravy železničních tratí, které se zúčastnilo na 50 zájemců.
Všichni mohli shlédnout praktické ukázky strojů jako je dvoucestné rypadlo Liebherr A 922 Rail Litronic, hydraulické čerpadlo Liebherr A910 Compact Litronic nebo čelní kolový nakladač Liebherr L 506 Compact. Součástí akce byly také ukázky přídavných zařízení, například zametacího zařízení, měniče pražců, rozkladače pražců, kolejového pluhu, kleští na manipulaci s kolejnicemi, mulčovače, jařábovacího háku apod.
Dvoucestné rypadlo Liebherr A922 Rail
Nové dvoucestné rypadlo A 922 Rail Litronic představila společnost Liebherr poprvé na veletrhu Bauma 2013. Stroj má hmotnost dle provedení mezi 19,9 a 22,2 t a navazuje na předchozí osvědčené řady dvoucestných rypadel Liebherr.
Rypadlo A 922 Rail je možné dodat ve 3 verzích podvozku (symetrický a asymetrický bez patek, asymetrický s patkami) a dále ve speciálním provedení pro úzký rozchod. Různé varianty umožňují použít buď přestavitelný výložník o délce 3,40m nebo stranově přestavitelný výložník o délce 3,60 m. Sloupky speciálně zkonstruované pro práci pod trolejovým vedením se dodávají v délkách 1,85 m; 2,05 m; 2,25 m nebo 2,65 m.
Stroj může být volitelně vybaven rychlovýměnným systémem LIKUFIX, který umožňuje rychlou a bezpečnou výměnu hydraulického pracovního nářadí obsluhovanou z kabiny stroje. Ve spojení s pracovním nářadím Liebherr, jako je naklápěcí rotátor, výkopová lžíce, dvoučelisťový drapák nebo hydraulický magnet, umožňuje LIKUFIX významné zvýšení produktivity práce.
Výkonný pohon Liebherr
Pohon rypadla A 922 Rail je zajištěn vznětovým motorem Liebherr D 834 o výkonu 110 kW / 150 PS, emisní třída IIIB, který byl vyvinut ve spolupráci se společností MAN. Technického řešení emisní třídy Liebherr jako jediný výrobce v této třídě dosahuje pouze s oxidačním katalyzátorem (bez močoviny a DPF, filtru pevných částic). Toto řešení přináší vynikající výsledky co do výkonnosti a nejnižší spotřeby paliva. Pro případ povinného dovybavení filtrem DPF, např. při nasazení v tunelech, má stroj sériově přípravu pro filtr pevných částic.
Hydraulický systém je nově vybaven dvojitým pístovým regulačním čerpadlem o max. průtoku 2 x 215 l/min, které lze využívat odděleně pro více funkcí současně nebo spojit do jedné větve v případě nářadí s velkou potřebou příkonu.
Velký kryt motoru, který se otevírá přes celou pravou stranu rypadla A 922 Rail, umožňuje rychlý a komfortní přístup ke všem servisním místům. Činnosti denní údržby lze provádět ze země, což zkracuje doby servisu a zvyšuje bezpečnost práce. Pro jednodušší čištění chladičů lze ventilátor snadno odklopit.
Nová dvoumístná kabina rypadla A 922 Rail má zúžené sloupky pro nejlepší výhled a nabízí velkorysý prostor pro řidiče i spolujezdce. Celé čelní okno lze vysunout nahoru, ovládací a kontrolní dotykový display má snadné, intuitivní ovládání. Rypadlo navíc disponuje oboustranným proporcionálním řízením.
Z podkladů společnosti Liebherr-Stavební stroje CZ s.r.o.