KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2016    Lidé chtějí na letiště jezdit vlakem

Lidé chtějí na letiště jezdit vlakem

Publikováno: 20.9.2016
Rubrika: 2016

Výstavba železnice na pražské Letiště Václava Havla má významnou podporu mezi cestujícími. Vyplývá to z exkluzivního průzkumu veřejného mínění, který pro Správu železniční dopravní cesty připravila agentura Talk. Železnici uvedlo jako nejlepší způsob přepravy na letiště 50,9 % dotázaných. Druhým nejpopulárnějším dopravním prostředkem je metro s podporou 16,4 %. Aktuálně dostupné možnosti přepravy považuje za dostačující pouze pětina cestujících.  

Na nejvýznamnější české mezinárodní letiště vede stále pouze jedna cesta: po silnici. Poslední část trasy je tedy nutné zdolat autobusem, osobním vozem či taxíkem. Tyto způsoby dopravy přitom podle průzkumu rozhodně nepatří mezi preferované. Automobil upřednostňuje 9,2 %, autobus 7,1 % a taxi pouze 4,6 % respondentů. Průzkum zároveň odhalil, že aktuální dopravní obslužnost letiště nemotivuje cestující k využití hromadné dopravy. Většina lidí dnes přijíždí na letiště osobní dopravou a pouze dvě pětiny autobusem.

Cesta na letiště zabrala dotázaným průměrně 102 minut. Průzkum přitom poukázal na to, že s narůstající dobou přepravy stoupá i preference železničního spojení. Ze skupiny cestujících, kteří na letiště cestovali 90 a více minut, by téměř dvě třetiny nejraději přesedly do vlaku.

Průzkum veřejného mínění proběhl mezi 20. a 29. srpnem 2016 přímo v odletových halách terminálů 1 a 2 Letiště Václava Havla v Praze. Na otázky odpovědělo celkem 1 016 cestujících.

Správa železniční dopravní cesty pokračuje v přípravě projektu Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla. Rok po schválení definitivní varianty trati věnuje nejvíce času a energie inženýrské činnosti a hledání kompromisních řešení pro nedořešené oblasti. S ohledem na komplikovanost a lokální specifika této důležité infrastrukturní stavby SŽDC rozdělila projekt na dílčí stavby a postupuje v každém úseku trati individuálně.

SŽDC realizuje projektovou přípravu k variantě „R1spěš“, kterou vybrala v červenci 2015 Centrální komise Ministerstva dopravy ČR na základě studie proveditelnosti. Tato varianta spočívá v modernizaci stávající trati mezi pražským Masarykovým nádražím a Kladnem, s vybudováním odbočky na Letiště Václava Havla z železniční stanice Praha-Ruzyně. Trať by měla být v celém úseku dvoukolejná a elektrifikovaná. Ve špičce tak na ni bude možné vypravit z Kladna až 6 párů osobních a spěšných vlaků za hodinu. Stejný počet osobních vlaků by měl spojit ruzyňské letiště s centrem Prahy.

Železnice reprezentuje rychlou, efektivní, kapacitní a komfortní hromadnou dopravní infrastrukturu, proto propojuje s mezinárodními letišti převážnou většinu evropských velkoměst. Modernizace trati Praha – Kladno s připojením Letiště Václava Havla má dva hlavní cíle: připojit letiště na železnici a zlepšit stávající vlakovou dopravu mezi Prahou a Kladnem, největší středočeskou aglomerací s nejvyšším počtem dojíždějících.

Letiště Václava Havla zaměstnává přes 10 000 lidí, každoročně odbaví přes 10 milionů cestujících a v následujících letech počítá s růstovou prognózou. Železniční spojení je tedy i nezbytnou infrastrukturní odpovědí na předpokládaný rozvoj letecké dopravy v ČR. 

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Fotogalerie
Graf č. 1 - Preferovaný dopravní prostředek při cestě na letištěGraf č. 2 - Příjezd na letištěGraf č. 3 - Preferovaný dopravní prostředek při cestě na letiště

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Organizační změny ve společnosti AV ENGINEERING (34x)
Ve společnosti AV ENGINEERING nastanou k 1.1.2017 organizační změny. Podstatou těchto změn je převod souboru činností v ...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (31x)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...
„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“„V českém stavebnictví chybí větší důvěra,“ (30x)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Ing. Ondřej Fuchs, generální ředitel společnosti Subterra. Kvůli nedostatku tunel...

NEJlépe hodnocené související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (5 b.)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...
„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“„Očekávám, že firmy bez zkušeností ze železnice zmizí“ (5 b.)
říká Ing. Ondřej Novák, předseda představenstva a generální ředitel společnosti STRABAG Rail a. s. V rozhovoru pro Silni...

NEJdiskutovanější související články

Bourací kladiva Atlas Copco COBRA: kompaktní stroje s neuvěřitelnou silou (1x)
Když potřebujete bourací či podbíjecí kladivo s vysokým výkonem, nemusíte kupovat jen elektrické nebo pneumatické. Atlas...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice