KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    Pražský okruh: usilovně pracují stavbaři, úředníci i kritici

Pražský okruh: usilovně pracují stavbaři, úředníci i kritici

Publikováno: 2.4.2008, Aktualizováno: 2.12.2008 15:25
Rubrika: Aktuality, Silniční okruh kolem Prahy

Stále rušno je kolem klíčového dopravního díla pro Prahu a celé střední Čechy, jakým je Pražský okruh. Antimonopolní úřad posvětil sporný tendr na výstavbu pražského obchvatu v úseku Lahovice-Slivenec za skoro deset miliard korun. Šestikilometrovou trasu s 15 mosty a tunelem staví sdružení vedené firmou Strabag. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zkoumal, zda Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) neporušilo zákon, když po vyhlášení vítězů změnilo některé parametry stavby. Nakonec ale žádné chyby nenašel.

Výstavbu silnic v Česku ovšem často kritizují experti i nevládní organizace. Podle nich je cena za kilometr podstatně vyšší než v okolních zemích, třeba ve srovnání s Německem asi čtyřnásobná. Podle nedávné studie ČVUT v Praze se základní cena za jeden kilometr pohybuje od 180 milionů do 340 milionů korun. V případě úseku Lahovice - Slivenec je to v průměru asi pětkrát víc. Součástí stavby, za kterou sdružení firem Hochtief CZ, Strabag, Max Bögl a Josef Krýsl požadovalo 8,9 miliardy korun, je totiž 15 mostů a také 1,6 kilometru dlouhý tunel.

Stavební firmy pak navíc našly v projektové dokumentaci několik nesrovnalostí, a původní cena se tak musela zhruba o deset procent navýšit. Právě to mohl být podle ÚOHS problém. Zákon ale udává, že nové výběrové řízení musí zadavatel vypsat až v případě, že se cena oproti původní vítězné nabídce navýší o 20 procent a více.

Úsek bude součástí celé jižní části vnějšího okruhu kolem Prahy, která propojí plzeňskou a brněnskou dálnici. Ve výstavbě už je také druhý díl obchvatu mezi Lahovicemi a Vestcem. Bude dlouhý 8,5 kilometru a bude stát 5,9 miliardy korun. Třetí úsek povede na dálnici D1.

ÚOHS se zakázkami na výstavbu silnic zabývá poměrně často. Za poslední půlrok například zamítl stížnost na výběrové řízení dostavby dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi na Ústecku za 11,7 miliardy korun. Naopak nařídil ŘSD, aby znovu vybrala firmu pro opravu dvou mostů v Brně za zhruba 240 milionů korun.

Zdroj: ČTK

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Spustili jsme novou podobu webových stránek! (65x)
Vážené čtenářky a čtenáři časopisu SILNICE ŽELEZNICE, po více než 10 letech se od roku 2020 změnila tvář on-line verze ...
Pražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – ZlíchověPražský dálniční okruh: Plánovaný most přes Vltavu v Praze – Zlíchově (52x)
Pražský dálniční okruh byl od samého počátku jeho projektování v posledních měsících roku 1938 vždy trasován a projektov...
Nové mapy postupu výstavby dálnic a rychlostních silnic v letech 2008 - 2010 (44x)
Zatímco v letech 2001 - 2005 bylo na území České republiky uvedeno do provozu pouze 89 kilometrů dálnic a rychlostních s...

NEJlépe hodnocené související články

Praha bude mít další čtyřkolejný traťový úsek (5 b.)
Začíná přestavba důležité spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) dnes sla...
Vlaky na Teplicku zrychlí, lidé z Litvínova získají přímé spojení s krajskou metropolí (5 b.)
Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční do...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (5 b.)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...

NEJdiskutovanější související články

Pražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdyPražský okruh výrazně zkrátí cestujícím na Letiště Praha dobu jízdy (2x)
Otevření Pražského okruhu v jižní části města zkrátí řidičům, kteří se potřebují dostat na letiště Praha/Ruzyně, dobu jí...
Nepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskemNepodlehli jsme mámení a stavíme se ziskem (1x)
Skanska prošla v posledních třech letech rozsáhlými změnami, které mají firmu připravit na dlouhodobou prosperitu. Jak s...
Český vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný betonČeský vynález přináší revoluci do stavebnictví. Skanska začala používat recyklovaný beton (1x)
Zbytky ze zdemolovaných staveb představují až polovinu všech odpadů vyprodukovaných v České republice. Kameniva, které j...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice