Praha 5 si nechá posoudit, kde zavést parkovací zóny
Rubrika: Doprava v klidu
Praha 5 si nechá vypracovat studii, která by měla posoudit, kde by mohly být zavedeny parkovací zóny. Záměr schválila rada městské části. ČTK to řekl místostarosta Jiří Vejmelka (VV). Studie bude stát dva miliony korun a první výsledky smíchovská radnice očekává ke konci roku.
Praha 5 si studii na možné zavedení parkovacích zón na Smíchově a Barrandově nechala už před časem zpracovat. "Hlavní město ale uzná jen analýzu, která není starší než dva roky," uvedl Vejmelka. Radnice si proto musí analýzu objednat znovu, podle Vejmelky se posouzení rozšíří na celé území městské části.
Studie by měla vyhodnotit, jak parkování v jednotlivých oblastech v současnosti vypadá, a navrhnout, jaký typ zón a kde by se měl zavést. Říci by měla rovněž to, kde zóny nejsou potřeba.
Přestože už radnice vybrala zhotovitele, který se stala firma M.O.Z. Consult, s analýzou se podle Vejmelky začne až po prázdninách. "Je potřeba ji vypracovat v běžném provozu, který není ovlivněn tím, že jsou lidé na dovolených," poznamenal Vejmelka, který bude Prahu 5 zastupovat také v komisi, která k rozšíření zón vzniká na pražském magistrátu. Zástupce by v ní měly mít městské části Praha 1 až 22.
Další městskou částí, kam by se parkovací zóny mohly rozšířit, je Praha 6. Podle mluvčího radnice Martina Šalka začne po prázdninách debata o tom, kde by mohly zóny být a jak by měly fungovat. Jako základ chce radnice použít projekt, který představila už v roce 2008. Tehdy Praha 6 chtěla regulovat parkování především v centrální části Dejvic, Bubenče a v části Hradčan a Břevnova, kde mnohá parkovací místa zabírají řidiči dojíždějící ze středních Čech. "Systém je plánován pouze v extrémně zatížených lokalitách," uvedl místostarosta Jan Záruba (ODS).
Praha 6 by na svém území chtěla systém smíšených modrých zón, v kterých by v noci parkovali rezidenti, přes den by na některých místech po zaplacení poplatku mohli parkovat i návštěvníci. Podle Šalka by parkovací kartu pro rezidenty měli mít možnost získat i občané Prahy 6, u jejichž domů zóny nebudou. V ostatních městských částech, kde zóny jsou, mají kartu jen obyvatelé ulic zahrnutých do parkovacích zón. Podle Záruby chce mít radnice rovněž možnost upravit zóny podle situace po dokončení tunelového komplexu Blanka a prodloužení metra A z Dejvické do Motola.
Současný systém parkovacích zón začal fungovat v části Prahy 1 v roce 1996. Parkování se v centru regulovalo ale už od 70. let minulého století. V roce 2007 se zóny rozšířily na levobřežní část Prahy 1 a do Prahy 2. V únoru a březnu 2008 se do systému připojil třetí a sedmý obvod. Do systému je začleněna také část území v Praze 16 a 22.
Minulé vedení hlavního města se rozšíření parkovacích zón dlouhodobě bránilo. Současný náměstek primátora pro dopravu Karel Březina (ČSSD) ale na jaře uvedl, že zóny by mohly být nově zavedeny také na území Prahy 5, 6 a do oblasti Jarova v Praze 3.
Autor
Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.