KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Doprava    Železniční infrastruktura    PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska. Objem zakázky: přibližně 97 mil. eur

PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska. Objem zakázky: přibližně 97 mil. eur

Publikováno: 2.10.2017
Rubrika: Železniční infrastruktura

Koncem minulého týdne podepsaly společnosti PORR S.A. a PKP PLK S.A smlouvu na modernizaci železniční tratě E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie. Společnost PORR byla pověřena projektováním a provedením stavebních prací. Po dokončení se maximální povolená rychlost zdvojnásobí a kapacita trati bude výrazně vyšší. Objem této zakázky je přibližně 97 mil. eur (412 mil. PLN).

Na 40 km dlouhé trase mezi Kędzierzyn Koźle a Opole je železnice nejoblíbenějším veřejným dopravním prostředkem regionu. Plánovaná modernizace je důležitým příspěvkem pro regionální mobilitu: Maximální povolená rychlost, která je aktuálně 60 až max. 100 km/h, se má zvýšit na 160 km/h, což výrazně zvýší kapacitu trati pro osobní a nákladní dopravu.

„Při zadávání zakázky byla rozhodující především dvě kritéria: jednak samozřejmě cena, ale tentokrát i technologické řešení. Doby uzavření kolejí musí být co nejmenší. Náš polský tým na železniční stavby, který již opakovaně zabodoval svými odbornými znalostmi a zkušenostmi, vsadil na mechanickou obnovu železničního svršku pomocí speciálních strojů na stavbu kolejí. To našeho zadavatele – kromě naší atraktivní cenové nabídky – nakonec přesvědčilo,“ těší se Karl-Heinz Strauss, CEO PORR, z úspěchu svých kolegů.

V rámci tohoto projektu PORR vymění 91 km železničního svršku včetně elektrických trakčních vedení a 112 výhybek. Kromě toho bude přestavěno 49 inženýrských staveb – celkem 9 mostů, 5 viaduktů, 3 podjezdy, 32 propusti – a 22 železničních přejezdů. Modernizací navíc projdou také řídicí a zabezpečovací zařízení a rekonstruováno bude 15 stavidel. Projekt počítá rovněž se zvýšením komfortu pro cestující na nádražích. Naplánovaná jsou nástupiště s výškou 55 cm a 76 cm, což významně ulehčí nástup do vlaků. Nástupiště budou navíc vybavena novým zastřešením, lavicemi a novým osvětlením.

Přehled základních dat

  • Název projektu: Práce na železniční trati E30 v úseku Kędzierzyn Koźle–Opole Zachodnie v oblasti linky č. 136 od kilometru -0,206 do kilometru 37,511 a linky č. 132 od kilometru 94,281 až do kilometru 97,210
  • Doba trvání projektu: 50 měsíců od data podepsání smlouvy
  • Typ projektu: Projektování a výstavba
  • Objem zakázky: cca 97 mil. eur (412 mil. PLN netto)
Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


Fotogalerie
PORR modernizuje železniční trať na jihu Polska.

NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (68x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (57x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Rekonstrukce ŽST Horažďovice předměstíRekonstrukce ŽST Horažďovice předměstí (48x)
Nejvýznamnější železniční spojnicí Plzeňského a Jihočeského kraje je železniční trať č. 190 Plzeň – České Budějovice. Tr...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice