KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2012    Polovina silnic na jižní Moravě je v nevyhovujícím stavu

Polovina silnic na jižní Moravě je v nevyhovujícím stavu

Publikováno: 12.3.2012, Aktualizováno: 13.3.2012 12:41
Rubrika: 2012

Polovina ze 4000 kilometrů silnic spravovaných Správou a údržbou silnic Jihomoravského kraje je v nevyhovujícím stavu. Někde je navíc špatné nebo zmatečné značení, které může přispět k dopravním nehodám. Na řešení těchto problémů ale chybějí peníze. Na dnešní schůzce v Brně se na tom shodli zástupci silničářů, dopravního odboru kraje, policie i starostové měst a obcí.
 

"Ze 4000 kilometrů silnic, které na jižní Moravě spravujeme, je polovina v nevyhovujícím nebo havarijním stavu," řekl šéf Správy a údržby silnic (SÚS) Jihomoravského kraje Alois Vybíral. Díky financím z regionálního operačního programu podle něj mohou nyní opravit nejhorší úseky. Výrazným změnám ale brání nedostatek financí.

Podle ředitele služby dopravní policie Leoše Tržila se problémy netýkají jen špatného stavu silnic, ale i špatného značení. "Značení je na mnohých místech nesmyslné. Například v Brně na Mendlově náměstí jsou pruhy pro cyklisty udělané tak, že cyklisté projíždějí za auty couvajícími z parkovacích míst. To je zvěrstvo," řekl Tržil.

Za špatné značení prý často může nedostatečná komunikace mezi úředníky, policisty a silničáři. Přítomným Tržil promítl snímky některých rizikových míst, kde se řidič například musí naráz vypořádat s výtluky na silnici, přebíhajícími dětmi ze školy a přechodem pro chodce.

Podle Josefa Andrese z Centrály dopravního výzkumu tvoří velkou část usmrcených chodci a je třeba se věnovat bezpečnosti na přechodech. "Už začínáme realizovat některá nízkonákladová opatření na území města Brna," řekl Andres. Poukázal tak opět na nedostatek peněz.

Podle policejních statistik se v Jihomoravském kraji loni stalo bezmála 6000 dopravních nehod, při nichž zemřelo 67 lidí. Přibývá nehod mimo obec a nejčastější hlavní příčinou je nepřiměřená rychlost. Velký počet nehod se přitom stává na stále stejných místech. Podle zástupců vedení obcí jsou však problémem při změně značení nebo přestavbě rizikových úseků finance.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor

Společnost KONSTRUKCE Media, s.r.o. využívá zpravodajství ČTK, jehož obsah je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování tohoto obsahu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu ČTK výslovně zakázáno.


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Část lidí v Bílině nechce, aby obchvat vedl kolem Bořně (32x)
Část lidí v Bílině na Teplicku nechce, aby obchvat města vedl kolem přírodní památky Bořeň, sepsali i petici. Podle star...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (26x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (26x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

NEJlépe hodnocené související články

Doprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzkyDoprastav podniká v Poľsku – úsek diaľnice A1 odovzdaný do prevádzky (5 b.)
Situácia dopravného staviteľstva na Slovensku, ktoré bolo počas 60 rokov existencie spoločnosti Doprastav ťažiskovým výr...
Prvotní poznatky německých expertů z prohlídky mostů na úseku dálnice D 4708.2 (5 b.)
Ve dnech 2. a 3.7.2012 uskutečnili němečtí experti z hanoverské univerzity vizuální prohlídku 3 ocelových a 2 železobeto...
Modernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka RynekModernizace železnice č. 109 Kraków Bieżanów – Wieliczka Rynek (5 b.)
Společnost EURO VIA CS rekonstruuje od roku 2010 trať nr 109 Kraków – Wieliczka, poslední práce se mají realizovat...

NEJdiskutovanější související články

Stát nepočítá s Brnem jako železničním uzlem, kritizoval Hašek (2x)
Stát údajně nepočítá s Brnem jako jednou z hlavních železničních křižovatek v zemi. Ministerstvo dopravy prý v aktuálníc...
V Semilech se otevírá lávka přes JizeruV Semilech se otevírá lávka přes Jizeru (1x)
Nová lávka v Semilech je součástí projektu „Cyklostezky - Z údolí Jizera do údolí Bobru – I. Etapa“. Lávku financovalo m...
AUDIO: Rozhovor o složitosti parkování na Rádiu Česko s výkonným ředitelem KONSTRUKCE Media, s.r.o. (1x)
Rozhovor o složitosti parkování z konference Doprava v klidu 2012 s Ing. Michalem Sirovátkou, výkonným ředitelem KONSTRU...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice