KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Aktuality    2018    Plánovaná vysokorychlostní trať Čechy s Němci spojuje, chystají prezidentskou smlouvu

Plánovaná vysokorychlostní trať Čechy s Němci spojuje, chystají prezidentskou smlouvu

Publikováno: 10.9.2018
Rubrika: 2018, Železniční infrastruktura

Stavba vysokorychlostní tratě z Prahy do Drážďan je pro Čechy a Němce společným cílem, začínají práce na mezinárodní prezidentské smlouvě o přeshraničním železničním spojení. Při jednání v Berlíně si to potvrdili český ministr dopravy Dan Ťok se svým německým protějškem Andreasem Scheuerem.

„Připravujeme mezinárodní smlouvu o zřízení nového železničního spojení Ústí nad Labem – Drážďany, která vyřeší společný přeshraniční tunel skrze Krušné hory. Zároveň chceme společně tuto vysokorychlostní trať prosadit do Transevropské dopravní sítě TEN-T,“ řekl po jednání český ministr dopravy.

V květnu byla v Berlíně ustavena Česko-německá expertní pracovní skupina, která projednala záměr provozovat přeshraniční tunel podle německých předpisů. Na projektování tunelu spolupracuje Správa železniční dopravy cesty a Deutsche Bahn Netz, kteří mají do konce roku 2018 připravit společnou smlouvu upravující další postup přípravy přeshraničního úseku a také prioritně vyčíslí finanční prostředky potřebné na přípravu v letech 2019 a 2020.

„Mezi další prioritní železniční spojení je trať z Plzně do Mnichova přes Domažlice a Furth im Wald. Ještě letos budou uvedeny do provozu tunely mezi Plzní a Rokycany,“ dodal ministr Ťok. Rekonstrukce tratě Plzeň – Domažlice – státní hranice v délce přibližně 70 km má zároveň zvýšit traťovou rychlost až na 200 km/hod s cílem zkrátit cestovní dobu z Prahy do Mnichova pod čtyři hodiny.

Mezi dalšími tématy se ministři bavili také o nutnosti postavit plavební stupeň Děčín, který umožní splavnit Labe nebo o projektech přeshraniční spolupráce při testování autonomních vozidel. Ministr Ťok zároveň pozval spolkového ministra Scheurera do Prahy na oficiální návštěvu.

Zdroj: MDČR

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Poloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravuPoloostrovní nástupiště a jejich přínos pro osobní železniční dopravu (69x)
Nástupiště, jako zařízení železničního spodku s upravenou zvýšenou dopravní plochou v železniční stanici nebo zastávce u...
Rekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádražíRekonstrukce haly ve stanici Praha hlavní nádraží (60x)
Hlavní nádraží v Praze je jedním z nejvýznamnějších železničních uzlů v České republice. Nádraží je v provozu od začátku...
Pozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravovanéPozemní komunikace v Jihočeském kraji – stav, zdroje, možnosti a připravované (53x)
Jihočeský kraj (JK), neformálně „jižní Čechy“, je druhým největším krajem ČR, resp. krajem s druhou největší rozlohou a ...

NEJlépe hodnocené související články

Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (5 b.)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Provoz Posázavského pacifiku je plně obnovenProvoz Posázavského pacifiku je plně obnoven (5 b.)
Od pátku 28. června znovu jezdí vlaky podél Sázavy mezi Kácovem a Zručí nad Sázavou. Stalo se tak po dvou letech, kdy by...
Rekonstrukce žst. ŘeteniceRekonstrukce žst. Řetenice (5 b.)
Stavba se nachází v prostoru železniční stanice Řetenice, mezistaničních úseků Teplice v Čechách – Řetenice, Řetenice – ...

NEJdiskutovanější související články

Vysokorychlostní trať Praha – DrážďanyVysokorychlostní trať Praha – Drážďany (2x)
V současné době je na území České republiky v předinvestiční fázi přípravy několik úseků novostaveb vysokorychlostních t...
Mezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/hMezi Sudoměřicemi a Voticemi se pojede 200 km/h (1x)
Téměř dvacetikilometrový modernizovaný úsek na čtvrtém železničním koridoru z Prahy do Českých Budějovic čeká přeprojekt...
Aktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoruAktuální stav modernizace IV. tranzitního železničního koridoru (1x)
Modernizace koridoru začala již v říjnu roku 2005, a sice prvním úsekem Strančice – Praha Hostivař. Následovali úseky Be...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice