KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Pavel Krtek v Amsterdamu představil nové digitální technologie Českých drah

Pavel Krtek v Amsterdamu představil nové digitální technologie Českých drah

Publikováno: 24.6.2017
Rubrika: Zajímavosti

Předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek patřil ke čtveřici hlavních řečníků na letošní konferenci Smart Rail Europe v Amsterdamu. Přehlídka Smart Rail Europe je klíčovou platformou pro setkávání odborníků a manažerů z průmyslu i operátorů v oblasti digitalizace železničních systémů pro správce železniční infrastruktury, dopravce, dodavatele ICT technologií i systémové a datové integrátory.

„České dráhy v posledních letech investovaly do vývoje a provozu nových digitálních technologií velké množství prostředků a úsilí svých specialistů a dodavatelů. Spustili jsme ojedinělou aplikaci Můj vlak, nový webový portál a e-shop a také systém dispečerského řízení a zcela ojedinělou aplikaci pro komunikaci mezi dispečery a průvodčími při mimořádnostech. Mezinárodní přehlídka digitálních technologií v železniční dopravě Smart Rail Europe je tak jedinečnou příležitostí, jak s našimi technologiemi a zkušenostmi seznámit kolegy a partnery, kteří se potýkají se stejnými problémy jako my,“ uvedl Pavel Krtek.

Pavel Krtek se ve své prezentaci zaměřil na tři aktuální projekty, které jsou uváděny v praxi. „Zcela ojedinělý je informačně-zábavní portál na palubě vlaků SC Pendolino a ČD railjet. Cestujícím nabízí nejen běžné Wi-Fi připojení k internetu, ale přímo na palubě vlaku mají k dispozici aktuální zpravodajství, zábavu jako jsou filmy, hudba nebo elektronické knihy a mohou si objednat také občerstvení na své místo. V nabídce takového portálu vidím budoucnost v oblasti poskytování dodatečného servisu cestujícím při cestě vlakem, a proto ho v různě velkém rozsahu nabídneme i v dalších vlacích,“ upozornil.

Další pro všechny dopravce aktuálním tématem je elektronické odbavení cestujících. České dráhy na konferenci odprezentovaly možnosti odbavení prostřednictvím aplikace chytrých mobilních telefonů. Poslední oblast, na kterou se předseda představenstva Českých drah zaměřil je ČD Komunikátor – systém rychlé a efektivní výměny informací mezi dispečery, průvodčími, call centrem a dalšími složkami Českých drah. „Jedná se i v rámci Evropy o ojedinělou aplikaci, která má za cíl zjednodušit a zrychlit přenos informací a řešení mimořádných situací, např. při informování cestujících během omezení dopravy na trati nebo při následném zajišťování přípojů cestujícím u takto zdrženého vlaku. Naše zkušenost s touto aplikací může být inspirující i pro další dopravce,“ vysvětlil Pavel Krtek.

Konference Smart Rail Europe v Amsterdamu se účastní více než 350 odborníků a manažerů z Evropy a zámoří, několik desítek vystavovatelů a množství přednášejících. V rámci konference proběhla diskuse u kulatého stolu. Jejími hlavními řečníky byli kromě Pavla Krtka také ředitel Norských státních drah (NSB) Geir Isaksen, ředitelka nizozemského dopravce NS International Marjon Kaper, ředitel jihokorejských železnic (Korail) Hong Soon-man a také výkonný ředitel Společenství evropských železnic (CER) Libor Lochman.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (175x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (80x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice