KONSTRUKCE Media, s. r. o.Com4In Group
ISSN 1803-8441
English - Google Translate Česky - Překladač Google French - Google Translate Italian - Google Translate German - Google Translate Polish - Google Translate Spanish - Google Translate Swedish - Google Translate   |   Přihlásit se   
Nacházíte se:  Úvod    Zajímavosti    Pardubický kraj čekají výrazné investice do železniční infrastruktury

Pardubický kraj čekají výrazné investice do železniční infrastruktury

Publikováno: 7.5.2018
Rubrika: Zajímavosti

5. a 6. dubna proběhl IV. ročník Železniční konference Pardubice. Podtitulem letošní dvoudenní konference bylo zvyšování rychlosti a kapacity, modernizace a financování železniční infrastruktury v České republice a okolních státech. V jednotlivých diskuzních blocích vystoupili zástupci ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) nebo Státního fondu dopravní infrastruktury. V dnešní části programu konference se diskutovalo o plánované modernizaci a zajištění dostatečné kapacity tuzemské železniční sítě.

Pardubický kraj čekají výrazné investice do rozvoje železniční infrastruktury. „Od kolegů z ministerstva dopravy a Správy železniční dopravní cesty jsme se dozvěděli, že je připraveno několik zásadních projektů, které zrychlí cestování po železnici v Pardubickém kraji,“ komentuje organizátor konference Martin Kolovratník a dodává: „Jedním z konkrétních projektů bude kompletní dokončení dvoukolejné tratě Pardubice – Hradec Králové a zbývajících dvou úseků Opatovice nad Labem – Hradec Králové a Stéblová – Pardubice. Odhadované náklady na dokončení tohoto projektu dosahují sumy 5,5 miliardy korun. Jedná se o adekvátní cenu za to, že zrychlíme cestu vlakem z Pardubic do Hradce Králové na 12 minut. Věřím, že výstavba začne už příští rok a dokončena by měla být nejpozději do roku 2022.“

Na Železniční konferenci výrazně rezonovalo téma modernizace železničních tratí. „Zástupci SŽDC deklarovali, že finanční prostředky na investice v Pardubickém kraji jsou zajištěny. Jedním z významných zdrojů financí pro budoucí rozvoj české železniční infrastruktury je plánovaný úvěr od EIB. Co se týče konkrétních akcí v našem kraji, jedná se o modernizaci železničního uzlu Pardubice a Česká Třebová. V případě Pardubic jsou odhadovány náklady ve výši čtyř miliard korun a společně s pardubickým primátorem Martinem Charvátem se nám podařilo vyjednat, aby z této sumy byly uhrazeny i náklady na výstavbu lávky vedoucí na sídliště Duklu. Modernizace by měla začít příští rok a bude trvat tři roky,“ říká pardubický poslanec Kolovratník.

V případě modernizace železničního uzlu v České Třebové dosahují náklady 5,6 miliardy korun. „Stejně jako v Pardubicích, i zde výstavba začne už příští rok. Trvat bude ale o rok déle a skončí v roce 2023. Jedná se o komplexní a úplnou opravu železničního uzlu. Dojde tak k modernizaci nástupišť, bezbariérových přístupů k vlakům, trolejového vedení nebo zabezpečovacího zařízení. Nejen železniční uzel Česká Třebová, ale i Pardubice jsou dva poslední uzly na koridoru, které nebyly dosud opraveny. Jejich modernizace přinese zrychlení cestování a to až o deset minut v obou směrech. Díky modernizaci dojde k navýšení kapacity a tím i ke zvýšení průjezdnosti více vlaků. Modernizace bude mít rovněž pozitivní dopad na návaznost regionálních spojů,“ vysvětluje Martin Kolovratník.

Další komplexní modernizace čeká trať Týniště nad Orlicí a Choceň. V současnosti je tato trať jednokolejná a chystá se její zdvoukolejnění, včetně elektrifikace.

Bookmark
Ohodnoďte článek:

Autor


NEJčtenější souvisejicí články (v posledních 30-ti dnech)

Řízení železniční dopravy 1. částŘízení železniční dopravy 1. část (173x)
Článek se ve dvou dílech zabývá řízením železniční dopravy. Problematika řízení železniční dopravy je v rámci jednotlivý...
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatkyOkružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky (81x)
V minulém roce médii proběhly informace typu, „kruhových objezdů je hodně“, „v některých případech jsou zbytečné a nesmy...
Řízení železniční dopravy – 2. částŘízení železniční dopravy – 2. část (76x)
Druhá část článku z oboru železniční dopravy, zabývajícího se konkrétně tématem jejího řízení, vysvětluje základní aspek...

NEJlépe hodnocené související články

Oprava železničního svršku na trati Velký Osek – KolínOprava železničního svršku na trati Velký Osek – Kolín (5 b.)
Na 6,5 kilometru dlouhém mezistaničním úseku dvoukolejné trati stavbaři odstranili vady snižující komfortní užívání trat...
„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“„Vyznávám vědecký přístup ke stavebnictví. Když se nic neděje, jsem nervózní,“ (5 b.)
říká v rozhovoru pro Silnice železnice Radim Čáp, ředitel divize 4 Metrostavu a zároveň člen představenstva, který má na...
Obchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEAObchvat Opavy s kompozitním zábradlím MEA (5 b.)
Nově budovaný severní obchvat Opavy (I/11 Opava, severní obchvat - východní část) má výrazně ulevit dopravní situaci v m...

NEJdiskutovanější související články

Brána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v PodolskuBrána do nebes: Železobetonový obloukový most přes Vltavu v Podolsku (5x)
Původní most v obci Podolsko postavený v letech 1847 – 1848 přestal počátkem dvacátých let minulého století vyhovovat do...
Na silnice míří nová svodidlaNa silnice míří nová svodidla (4x)
ArcelorMittal Ostrava prostřednictvím své dceřiné společnosti ArcelorMittal Distribution Solutions Czech Republic pokrač...
NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“NÁZOR: „Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR“ (4x)
„Vnější pražský okruh se stane alfou a omegou tranzitní přepravy na území ČR,“ řekl Ing. Marcel Rückl, porad...

Server Vodohospodářské stavby

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice

Rekonstrukce Vodního díla Nechranice