Od dnešního odpoledne začnou jezdit vlaky mezi Olomoucí a Přerovem rychlostí 160 km/h
Publikováno: 31.1.2007, Aktualizováno: 20.1.2010 00:50
Rubrika: Aktuality
Rubrika: Aktuality
Od dnešní 14. hodiny začnou vlaky Českých drah – klasické i soupravy s nuceným naklápěním skříně (pendolino) – jezdit po zmodernizované trati Olomouc – Přerov rychlostí 160 km/h. Po dokončení všech stavebních a rekonstrukčních prací budou nejrychlejší vlaky (SC Pendolino) jezdit mezi Prahou a Ostravou přibližně 175 minut (dosud 189 min).
Dosavadní jízdní doba trvala v úseku Přerov – Olomouc 14 minut, nyní se zkrátí na 12 minut (mezi Dluhonicemi a Olomoucí na 10 min).
Zrychlování vlaků Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou je díky modernizaci železničních tratí a vozidel markantní. Ještě v 80. letech jezdily nejrychlejší železniční spoje mezi Ostravou a Prahou přibližně 4 hodiny 40 minut a naprostá většina rychlíkových spojů měla jízdní dobu kolem 5 hodin; dnešní vlaky kategorie EC a IC, vedené v klasické soupravě, pak zvládnou tuto trasu za přibližně 3 hodiny 45 minut.
Zrychlování vlaků Českých drah na trase mezi Prahou a Ostravou je díky modernizaci železničních tratí a vozidel markantní. Ještě v 80. letech jezdily nejrychlejší železniční spoje mezi Ostravou a Prahou přibližně 4 hodiny 40 minut a naprostá většina rychlíkových spojů měla jízdní dobu kolem 5 hodin; dnešní vlaky kategorie EC a IC, vedené v klasické soupravě, pak zvládnou tuto trasu za přibližně 3 hodiny 45 minut.