Obermeyer Helika zvítězila v tendru na technického poradce při výběru koncesionáře pro dostavbu D4
Rubrika: 2017
Architektonická, projekční a stavebně-poradenská kancelář Obermeyer Helika jako člen vítězného konsorcia uspěla v tendru ministerstva dopravy na poradce, který pomůže při výběru koncesionáře PPP projektu na dostavbu dálnice D4. Projekt zahrnuje dostavbu zbývajících 32 km mezi Příbramí a Pískem, celkem bude dálnice měřit 84 km. Obermeyer Helika je součástí sdružení firem společně s White&Case a Českou spořitelnou. Vítězné sdružení za své služby požaduje 26 milionů korun, což je nižší částka, než se předpokládalo. Sdružení poradců bude mít na starosti výběrové řízení na koncesionáře, jehož úkolem bude zajistit financování a dostavbu dálnice D4 i její provoz a údržbu na dalších 25 let.
V současné době je z dálnice, která povede z Prahy do Písku, dokončeno 47 km a momentálně probíhá výstavba dalších téměř 5 km. Nový tendr na technického, právního a finančního poradce vypsalo ministerstvo dopravy v prosinci 2016 poté, co Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) na jaře loňského roku zrušil původní zadávací řízení kvůli neférovým podmínkám vůči českým uchazečům. Novému tendru pak v září 2016 předcházel kulatý stůl na ministerstvu dopravy, kde zájemci o tuto zakázku diskutovali připravované zadávací podmínky.
Společnost Obermeyer Helika má s poradenstvím v oblasti PPP projektů bohaté zkušenosti. Roli technického poradce zastávala při výběru koncesionáře na dostavbu dálničního obchvatu hlavního města Slovenska, Bratislavy. Poradenství bylo úspěšně ukončeno na podzim loňského roku, kdy byl na základě doporučení poradenských společností vyhlášen vítěz tendru, konsorcium firem pod vedením španělského developera CINTRA.
„Obermeyer Helika je jako člen vítězného konsorcia připravena zúročit čerstvé zkušenosti z projektu D4/R7 v Bratislavě a přispět tak k úspěšnému výběru nejvhodnějšího koncesionáře pro dostavbu D4,“ říká Petr Vašina, obchodní ředitel Obermeyer Helika, a dodává, „PPP model je alternativním způsobem realizace projektů, kdy lze v jednom výběrovém řízení vybrat projektanta, stavebního dodavatele i provozovatele dálnice. To vede k optimalizaci rozložení nákladů v čase a udržení vysoké kvality stavby po celou dobu trvání koncese.“
Více na www.obermeyer.cz, www.opb.de.